lot
Dopravci Železnice Zprávy

Do Budějovic budou z Rakouska jezdit trojkové Talenty s českou stopou

Innotrans 2018, Bombardier Talent 3 CityJet pro ÖBB, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč
Innotrans 2018, Bombardier Talent 3 CityJet pro ÖBB, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč

Počínaje prosincem 2022 dojde na trati Linec – České Budějovice k výrazné obnově vozového parku. Místo dosavadních dosluhujících netrakčních jednotek CityShuttle s lokomotivou Taurus (1116) nasadí rakouské dráhy (ÖBB) moderní jednotky Talent 3 od Bombardieru. Vyplývá to z nedávného jednání jihočeských železničářů se zástupci ÖBB.

„Rakouští kolegové nás informovali, že od prosince 2022 by měl být CityShuttle nahrazen modernější jednotkou Talent 3,“ sdělil ve čtrnáctideníku Českých drah Železničář ředitel českobudějovického Regionálního obchodního centra ČD Jiří Kafka. Připomněl, že zmíněný stroj Rakušané prezentovali loni na Národním dnu železnice právě v Českých Budějovicích.

City Shuttle Rakouských spolkových drah (ÖBB). Autor: Zeitblick, Wikipedia
City Shuttle Rakouských spolkových drah (ÖBB).
Autor: Zeitblick, Wikipedia

Obě strany se dohodly na spolupráci na dalších deset let, rozsah přeshraniční dopravy by se přitom neměl zmenšovat. Aktuálně jezdí na trase Praha – České Budějovice – Linec čtyři páry expresů, mezi Českými Budějovicemi a Lincem pak operují čtyři páry osobních vlaků denně.

Jednotky Talent 3 pro ÖBB představil Bombardier loni na berlínském veletrhu Innotrans. Skříně pro třetí generaci regionálních jednotek vyrábí v tuzemském závodu v České Lípě.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kokrhel

Vypadá to sice podobně, ale v Budějovicích byl na ND CityJet od Siemensu….

Obtloustlý Travolta

Trojkový Talent? Stačila by využitelná veřejná doprava.

PeMIČ

Na NDŽ byl CityJet od Siemensu.Takže Talent 3 od Bombardieru opravdu až v roce 2022!

Do&Co

Jižní expresy nejsou hodny svého jména. Kdo s nimi jezdí pravidelně z Prahy až do Lince ví proč. A nemusí probíhat ani výluka. Naprosto mizerný produkt. Kdyby jezdil ve stejných časech Flixbus, cestoval bych raději s ním.

Martin

Stěžujte si v Rakousku, že není ve spolkové vládě ochota Summerauerbahn řešit. Spolkové zemi ÖO se ten stav taky nelíbí, ale sama si to (ekvivalent našeho kraje) nezaplatí…

Skinheads & Punks united

Takhle z vide laickým okem na mě působí, že i vzhledem k ostrosti oblouků se tam nejezdí stejně rychle jako na našich modernizovaných tratích, že našestraných 70/80 s obdobnými oblouky jako v okolí Summerau ani nejezdí.. Summerau

Skinheads & Punks united
Michal

Ježiš, to je romantika, Korytnicza fürdö hadr.
Ale spojení z ČR do jižní Evropy tímto „koridorem“ teda moc šťastné není.

Skinheads & Punks united

Pro začátek by možná i stačilo, když by expres nestavil u každé vrby, trať jak stvořená pro klopidlo, ale na to jich máme asi málo a ani Rakušákům moc nevěřím v ochotu zajíždění naklápečky a tomu uzpůsobené infrastruktuře..

Martin

Ten Ex tam staví protože není místo na Sp vrstvu, kterou ten Ex ze Summerau do Lince supluje.

Skinheads & Punks united

Jo, to je blbý, ale nakonec koukám, že tohle vymetání vesnic stojí asi jen čtvrt hodiny z 4h 6 min, což není zase tak moc hrozné na linku s expresem o třech dvojkách. Nakonec ono jestli pro nás není větší problém z mezinárodních tratí spíš stav za Břeclaví, Plzní, nebo možná i Děčínem a Bohumínem, než nějaký Linec..

Martin

Ono se tam hlavně ani víc než ty 4 vozy nevejde… Proto jich víc nejezdí.

Skinheads & Punks united
Vláďa

Určená vjezdová kolej v Linzi Hbf má cca 155 m.

Skinheads & Punks united

To by na 5 vozů snad vycházelo.

Kirschner

On vám v tom někdo brání? Zavolejte klukům do Německa, ať nějakou tu zelenou linku tím směrem zavedou. 😁

Skinheads & Punks united

Když by některé spoje nejezdily, tak by se snad ani nic nestalo, ty dojezdové časy kolika vlaků jsou docela mimo potřeby lidí a vytíženost některých těch vlaků tomu dost odpovídá a to těch vlaků na té trati přitom nejezdí málo, tedy i když je to na poměry této stránky dost kacířský názor, tak jak moc je potřeba na vesnické trati platit vlaky, které dojedou do Budějovic 11:58 a druhý za dalších 50 minut, když ještě jeden z nich bude na kilometr docela drahý, když přitom dojezdové a odjezdové časy jsou takové docela nešikovné, typicky jihočeské..

Tomáš Záruba

Jako hezký. Ale upřímně si myslím, že větší zlepšení by udělalo změnit ty dvě čtyřhodiny na jednu dvouhodinu (Ex). Vyrovnávka od ÖBB by zcela vyhovovala v podobě jeijich Xmz na půlce souprav nebo tak něco. 🙂 Odstranění přestupu v ČB u půlky vlaků je podle mě vyšší hodnota, než byť nejnovější vozidla na půlce trasy s přestupem.
Pro ty vesnice kde Ex nestaví mezi by jistě stačilo jezdit „prostě něčím“ čistě po našem území.

Martin

ÖBB se tomu nebrání, dle webu MD Rakouska je dvouhodina IR/Ex vlaku závislá na zájmu české strany.

Člověk

skvělý nápad, vlaky jezdí prázdné, tak jich ještě pár přidáme 😉 aspoň dovezou čerstvý rakouský vzduch

Skinheads & Punks united

Já v podstatě proti přídávání spojů nic nemám, jen se má prvně začít s racionalizací současného provozu, ale pokud je i důsledek dopravy typu všude nějak, ale nikde pořádně, že v systému chybí několik spojů, tak proč ne..

Michal

Ono to nen9 pravda, Tomáš Záruba nechce přidávat vlaky, jen spojit rameno Praha-Linec.

železničář v důchodu

A kde všude by ty vlaky měly zastavovat v ČR – tam, kde stávající mezistátní Os vlaky?

Michal

Spíš tam kde staví Ex, ať to má stejnou jízdní dobu. Ty stanice v ČR stojí stejně frekvenčně za nic a největší obce trať míjí…