Polská dálnice nás zavalí auty, obává se Trutnov. Při zácpách vsadí na městskou vlakovou linku

Motorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhyMotorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhy

Prodloužení fungování spojení zavedeného letos v březnu se má stát alternativou pro cesty do centra.

Trutnovští zastupitelé prodloužili fungování městské vlakové linky o další rok. Spojení, které funguje od letošního března, se má stát alternativou pro cesty do centra města. Trutnov se totiž obává, že zprovoznění polské dálnice S3 až na hranice bez českého pokračování povede k zaplavení města tranzitní dopravou a zácpám.

Trutnovská radnice dohodla na jaře provoz vlakové linky na trase Trutnov hlavní nádraží – Libeč s Královéhradeckým krajem, celkem na ní jezdí 16 nových spojů.

Nyní je pokračování zajištěno až do prosince 2024, přestože současné využití je mezi lidmi minimální. Cestujících jsou podle města „jednotky až desítky denně“.

„Není to špatný výsledek. Věříme, že až se zvýší doprava směrem z Polska a obráceně, lidé budou volit tento alternativní způsob dopravy častěji,“ uvedl starosta Michal Rosa.

Podle něj uplynula příliš krátká doba na vyhodnocení a linku bude pro relevantní čísla nutné provozovat alespoň dva roky.

Ve vlaku platí měsíční či čtvrtletní kupony MHD Trutnov a krajské tarify včetně IREDO. Lidé si tak nemusejí kupovat jízdenky Českých drah, což však podle starosty řada z nich netuší.

Problémy s akceptací jízdenek

Bohužel se setkáváme s tím, že tuto informaci nemají i někteří průvodčí, a proto je třeba na akceptaci jízdenky trvat a na případný problém s Českými drahami upozornit,“ dodává Rosa.

Úsek D11 z Trutnova na česko-polskou hranici. Foto: ŘSD

Průměrná jízdní doba vlaku je 12 minut a kromě hlavního nádraží v Trutnově a zastávky Libeč obsluhuje ještě stanici Trutnov střed.

ČD na linku nasazují vozidla řady 843 a nízkopodlažní jednotky 814. Město letos za provoz vlaků zaplatí 225 tisíc korun, část financuje Královéhradecký kraj.

Radnice chce v Libči usnadnit přístup k vlakové zastávce. Na jaře opravila cestu a prostor zastávky. V příštím roce se postaví přechod pro chodce se středovým ostrůvkem na hlavní silnici.

Polsko otevřelo úsek rychlostní silnice S3 z polsko-české státní hranice do města Kamienna Góra minulý týden. Na české straně na polskou stavbu v budoucnu naváže dálnice D11, která se dosud nezačala stavět. Čeká se mimo jiné na vyřešení rozkladu proti stavbě, který podaly Děti Země.

Polákům zbývá dokončit dva poslední úseky silnice S3, poté bude možné dojet z českých hranic až k Baltskému moři bez přerušení po čtyřproudé silnici.

K českým loukám u Královce a dál nic. Poláci otevřeli úsek rychlostní silnice S3 na hranice

Nová stavba končí přímo na hranici, na české straně jsou jen louky a pole. Na trasu k českým hranicím nesmějí do dobudování D11 kamiony. Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že začne jako první v úseku z Trutnova na státní hranici stavět část u hranice, aby se auta vyhnula Lubawce.

Tagy D11 Trutnov - státní hranice MHD Trutnov Trutnov
68 komentářů