Polská dálnice nás zavalí auty, obává se Trutnov. Při zácpách vsadí na městskou vlakovou linku
Motorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhy
Prodloužení fungování spojení zavedeného letos v březnu se má stát alternativou pro cesty do centra.
Pokud město počítá s touto městskou linkou i do budoucna, zda by nestálo za zvážení udělat v Kalné Vodě opět stanici s výpravčím a výhybkářem, popř. to dálkově řídit z Trutnova, a trochu zkultivovat Poříčí. Kalná Voda je dnes snad pouze nákladiště.
To je těžký, když v Trutnově je skrz město jedna silnice a co 100m to přechod a jeden důchodce… Vlak to nezachrání, bude prázdný a přes město se bude vesele tranzitovat. Tak hlavně že to je policejní okres, všude kamery, všude měření rychlosti, všude zákazy vjezdu… Tohle je primárně chyba vedení města. Tak ať se tam teď z toho…
A nejen Trutnov, ptz až se dají poláci do pohybu směr Alpy nebo Chorvatsko, Itálie, tak se pojede krokem k Jaroměři, pak se zastosuji Pardubky na Dukle a od Slatiňan na hranici to bude utrpení:(
Prdlajz
Jestli ti Poláci směrem k Jaroměři pojedou přez Lubavku, nebo Kudovku je u Jaroměře úplně lhostejné. Natož na Dukle a u Slatiňan. Proboha, proč by měl nějaký Polák jezdit do Alp, nebo Chorvatska právě tudy?
Skoda, ze trat do Svobody je mizerna D3 pro jeden vlak. Protoze relace Hl.n. – Stare Mesto je minimalne o rad jinde nez vlak do Libce, ktera ma 300 obyvatel. Navic v okoli samotne zastavky nic moc neni, vetsina lidi to ma na vlak >1 km. To je rychlejsi i bus s 15 min. kolonou.
Co tak vyslat pořádné signály, přijmout opatření, aby D11 co nejdříve byla v provozu? To by nešlo? Také by nebylo špatné kdybychom se zkoordinovali s Poláky a postavilo se adekvátní spojení na ose Kladsko Brno Mikulov.
Máte pocit, že se dalo za dva roky stihnout trasu připravit, projednat, vysoutezit a postavit? Já rozhodně ne.
Takže si ty hemzy nechte pro prateticku
No, jenže tomu spojení Klodzko, Brno, Mikulov stojí v cestě pár maličkostí. Třeba kopce. Ty problémy jsou vlasy dávno vyřešeny. Od Klodzka k Náchodu vede už léta přepychový cesta. Další na naší straně začíná kousek za Náchodem, napojení na dálnici by mělo být hotové koncem roku. Na Vámi navrhované trase by v podhůří mohl fungovat železniční tunel. Patrně bude. Jenže silniční by stál minimálně o řád více, aniž by vlád něco vyřešil. Smysluplný trasa by vedla o padesát km východněji, ale tam by to zkusil jen magor.
Do Libce se vozi vzduch jen. Navic ta vesnice je daleko a pod zastavkou v udoli. Na Porici je budova ve stavu vhodna k demolici. Z Kalne vody nebude vlak jezdit do Tu neb stanice neni obsluhovana a vice nez jeden vlak se nemuze nachazet mezi Trutnovem a Svobodou. Je to takova D3 na soukrome trati. A Svododa _ Tu jezdi pravidelny takt.
Helejte, neberte za bernou minci současný stav. Ten odráží mnohaletou snahu zbavit se provozovatele toho spoje. GW tu zapomenutou trať znovu oživily. Dnes upadá opět do zapomnění. Ten vlak by mohl mít šanci, kdyby do toho spoje nezasahovalo okolí. Vždyť jsou během dne chvíle, kdy ty autobusy a auta jedou mod Kary k Hlaváku skoro hodinu.
Je to marný, někteří radní se spíš starali o pozemky pod budoucí dálnici. Asi si nezkusili dojít ve Lhotě na zastávku vlaku ze středu Lhoty. Zdá se to, jako dotace vlaku za vozeni vzduchu. Cesta je rozšíření silnice na více pruhů z Trutnova na Poříčí. Iredo krásně odpružnilo dopravu na několik přestupu bus vlak bus vlak v kraji. Kdo může sedá do auta a vyhne se veřejné dopravě, kterou se v rozumný čas nikam nedostane.
Ale tak pro šotouše ta samotná rakev či regína je pěkná projížďka, ještě když se vychytá křižování s vlakem do Sedzislawi😁
Tak zrovna včera mi jeden polský kolega říkal že to dálnice od nikud nikam. Úsek je kratoucky. Na dálnici se dostane jediné přes Kamenohou Goru, takže samá zácpa. A z dálnice jediné přes Lubavku a další zacpa, kde se kamion skoro nevejde. A sami Poláci říkají že to na hranice pustí až to bude v Čechách. Což si ještě dlouho počkají. Takže zase bubliny
Asi jsem nechápavý, ale nějak jsem nepochopil pro koho ta linka do tak malé vsničky, jakou Libeč je, je. Kdyby tam bylo vynudováno nějaké záchytné parkoviště jako jsou okolo Prahy, tak bych to chápal jako snahu přimět lidi odstavit auto a dojet do Trutnova bez něj, ale takhle?
To mě teda pobavilo: půl roku zkušebního provozu nic neznamená. Zažil jsem případy, kdy byl vlak po pár měsících zrušen proto, že v něm nejezdilo víc než 50 lidí na spoj. Asi jiný kraj jiný mrav. A to nepočítám případy, kdy byl vlak zrušen proto, že nedokázali jinak vyřešit stížnosti cestujících na jeho přeplňování.
Já si tedy v článku všiml hodně nízké ceny za takovou obsluhu, pouhých 255 tisíc za rok 2023. Za tyto peníze asi může být radnici jedno, že to vozí vzduch.
Můžete být konkrétní? To zní zajímavě.
Můžete mi prosím někdo přiblížit tvrzení, že půjde z českých hranic dojet až k Baltu. To teď po A1 nejde? Nebo se to bere jako od moravských hranic?
Pardon, až teď mně došlo, co za blbost jsem napsal, nejedná se o moravskou hranici ale o slezskou hranici. Každopádně kromě několika mínusů jsem pořád nedostal vysvětlení tohoto prohlášení a pokud se nepletu, tak už je to v druhém článku.
Nejhorší to je u Orlen Benziny v místě styku I/14 a I/16, kdy auta z vedlejší silnice od Královce se cpou na hlavní. Pak se není čemu divit, že kolona bude za chvíli v lepším případě až do Poříčí nebo taky až k elektrárně. Druhý špunt je kruhák u kina a až ŘSD začne se stavbou nového mostu místo současného u kina, tak veškerá doprava opět tradičně pojede kolem hlavního nádraží … Z hlavní silnice od kina směr elektrárna bude popojíždějící parkoviště.
Naštěstí (v uvozovkách) prý podle odpovědi změsta ŘSD začne s opravou mostu az bude hotová dálnice (pokud tedy most dřív nepodemele voda a nespadne )
Sice Trutnov neznám, nevím, jaké tam jsou přepravní proudy v rámci města, ale že má linka v současném stavu nízké využití, se nedivím. K čemu zrovna toto, když mezi hlavákem a středem jezdí R/Sp a do Libče asi zas taková poptávka nebude? Aby to mohlo fungovat jako městská linka, tak by bylo potřeba víc zastávek (jedna z nich např. u přejezdu s ul. Novoměstská, určitě i několik dalších) a udělat potřebné kroky k tomu, aby to šlo protáhnout až na Staré Město (klidně i za cenu návratu lichoběžníku do Svobody, tady by to snad nebyl problém). A pak samozřejmě nějaký… Číst vice »
Nejsilnější relace MHD v Trutnově je aut.st. – sídl. Horní Staré Město (Horní Staré Město, hřiště)
Přéésně. Do hospody.
Ale tam zhoršení kolon nehrozí (HSM – centrum)
Nápad městské linky je dobrý,provedení bohužel špatné.
Nějak tak, kdyby jezdila Trutnov-Kalná Voda – Trutnov – Staré Město – Trutnov Hlavní nádraží – Trutnov-Poříčí měla by větší význam pro místní
Obsadit Kalnou Vodu výpravčím a jezdit až tam a místo do Libče ideálně do elektrárny, pak to může mít smysl.
Jistě že doprava v Trutnově zkolabuje a to na roky. Zatím nikdo neudělal nic proto, aby se to nestalo. A to se ví již roky, že dálnice na naší straně bude nejdříve za pět let po dokončení polské části. Už mohly být zastávky autobusů v Poříčí mimo jízdní pruh, třeba i kruhák na náměstí v Poříčí a kdyby se zrušily v poslední době budované ostrůvky, tak mohl být z Poříčí do Trutnova na Polské ulici vyhrazený jízdní pruh pro autobusy a IZS. Neudělalo se nic a když, tak špatně.
Kdyby to šlo tak snadno tak už by jsme měli dalnici rovnou do Polska.
Proč to vlastně oficiálně nestaví na Poříčí, i když to tam úvraťuje?
Město nechce, budova je prý ostuda…
Možná to nezastavuje u perónu.
Ale jinak je to samozřejmě nesmysl.
——
V této podobě je to celé samozřejmě úplná pitomost: muselo by to obsluhovat celý Trutnov od Kalné Vody až minimálně po Poříčí a s několika dalšími dalšími novými zastávkami, a nejlépe v půlhodinových intervalech, jinak to žádný praktický smysl mít nikdy nebude. A také by to muselo spolehlivě fungovat tarifně, pochopitelně co nejvlídněji z pohledu potenciálních uživatelů.
Zastavuje, jezdí to pravidelně na 102. u které je peron i u 104. je.
Neni to dopravní bod , nelze inu úřední siml je siml
„Na trasu k českým hranicím nesmějí do dobudování D11 kamiony.“ Teoreticky v poradku. Ale polskyho tocvolanta nejaka dopravni znacka nezajima a ceskyho policajta uz vubec ne.
No v tomhle konkretnim useku je to ze strany polske i ceske policie docela hlidane (jednak z duvodu castych stiznosti mistnich, druhak je to velmi jednoduse kontrolovatelne a dobre se tam „vykazuje cinnost“ – staci postavit na vhodne misto hlidku a korunky/zlote do rozpoctu uz se sypou…). Takze kamionaci co nemaji zvlastni povoleni uz se tudy odnaucili jezdit, resp. to risknou jednotky zoufalcu. Obecne bych z otevreni S3 nemel takovou obavu. Nejake vyznamne zvyseni provozu se tam proste nema moc kde naindukovat. Maximalne jednotky procent tech, kterym to najde navigace jako rychlejsi cestu na Wroclaw a dal. Plus samozrejme urcite… Číst vice »
No polská dálnice za to nemůže….poděkutje naší vládě, že ještě nekopla do země a Poláci už jsou na hranici.
Bylo by dobré upřesnit, které vládě. Mně přijde, že nejvíce ČR v oblasti dopravní infrastruktury ujel vlak po vzpamatování z krize, tedy za Prachaře, Ťoka, Kremlíka a Havlíčka (tedy Sobotkova vláda a pak dlouhé roky populistické – prožírací Babišovy vlády). Ale to je jen osobní pocit někoho, kdo to dejme tomu trochu sleduje, kde se co děje, nebo právě neděje. Kromě toho, ono je to složitější, než na co se dají požít jednoduché výkřiky.
Ten vlak ujel už dávno.
Soucasna vlada (tedy MD a RSD) naopak dela co muze, ale 10 let predchozich vlad pripravovalo veci snecim tempem.
Co takhle se vykašlat na nějaké tarifní hrátky a vozit lidi zdarma? Těch pár lidí denně stejně krajský rozpočet nezachrání.
Takhle, mít celou linku pro jednotky až desítky lidí za den je nesmysl bez ohledu na tarif. Pokud chce město zavést městskou linku, musí ji udělat atraktivní a to se nestane bez potřebných investic do infrastruktury. Tak jak je ta linka koncipována teď nemá smysl.
Tak by „pro změnu“ nevěděli, že je vlak zdarma.
Vůbec všechny ty krajské tarify mají velice bídnou propagaci.
Vesměs typu malé písmo na A4 v v prodejně nebo tramvaji atd.
Problém je celkově jejich existence. Tarif by měl být vyřešen nějak celostátně. Kdyby všechno fungovalo alespoň jako PID nebo IDSJMK tak budiž, ale pak tu máme paskvily jako VDV u kterých nelze moc zjistit ani když člověk vyloženě hledá.
Tohle opravdu Trutnovu nezávidím.
V zimě tím spíš když bude sněžit. Trutnov leží na pohraní Krkonoš a Podkrkonoší. Zimy jsou zde docela velké. Problémy z dopravou budou obrovské.
Vůbec – miluju ty zimní přejezdy kdy v Hradci prší, od Kuksu začíná do deště padat sníh, nad Dvorem Králové začíná být trvalá sněhová pokrývka, od Výšinky do Trutnova je už slušná sněhová pokrývka, a od Trutnova do Pece už je po kolena sněhu,. 🙂
Velké zimy, no to tedy nevím. Jsem odtud a přijde mi, že popisujete stav tak před deseti lety a dřív. Ne že by občas nenastala kalamita, ale každým rokem to je se sněhem viditelně slabší a slabší. Něco napadne, ale je to hned pryč…
Tak to bude zřejmě jiný Trutnov, protože po kolena sněhu tady nebylo už 10 let.
Jezdívám do Trutnova za rodinou a ano, mohu potvrdit že od Horního Starého města je sněhu vždy více. Úplný rozdíl je od Hospody u Kousala, kde opravdu toho sněhu je hodně. Několikrát jsem byl svědky toho, kdy v centru Trutnova padal déšť, a u kousala v HSM už bylo třeba i 5 cm sněhu.
A co se týče sněhové čáry tak ano, opravdu mezi Dvorem a Kocbeří je sněhová hranice. Mám to dokonce odpozorované tak, že někdy sníh napadne ve Dvoře u nemocnice, a dole ve městě není nic.
– současné využití je mezi lidmi minimální
– Cestujících jsou jednotky až desítky denně
– Není to špatný výsledek
Chce se mi blejt, velebnosti!
I Trutnov má svoji Mochovku 🙂
Neatraktivní je to mj. protože vlak nejde protáhnout přímo skrz město do těch velkých sídlišť u trati směr Svoboda kvůli jejímu primitivnímu způsobu zabezpečení.
Proto krajští objednatelé tak milují železnici. „Chceme za balík peněz zahustit dopravu na existující trati, pomůže vám to i lépe využít vozidla a personál…“ „No jo, jenže k tomu potřebujeme zprovoznit jednu výhybku a předělat zabezpečovačku. Nemohli jste nám to říct dříve než 2 roky dopředu…?“
Nechápu proč nejde protáhnout vlak z Libče až do Svobody nad Úpou ? Zajímavé je, že spěšné vlaky od Hradce skrze Trutnov střed až do Svobody dojedou…
Právě proto – mezi Trutnovem a Svobodou nemohou být dva vlaky na trati.
Ony by mohly.
Na půl cesty je Kalná Voda. O osobních vlaků by to šlo řešit podobně, jako na trati Trutnov – Teplice. Fíra vystoupí, přehodí za sebou výhybku, pozdraví se s kolegou, přehodí výhybku před sebou a jede dál. U spěšňáku už by to bylo ovšem velmi trapné.
Další možností by bylo tu stanici osadit obsluhou.
No a také by šlo natahat pár kabelů,. A tu trať zmodernizovat.
Polská dálnice za to nemůže.
Poděkujte Holubcovi a Patrikovi.
Mýlíte se. Poděkovat je třeba politikům, kteří neudělali pořádek (formou změny legislativy) s těmi neziskovkami, které neustále blokují ve všech fázích řadu staveb. A kteří dokonce skrze svá ministerstva některým neziskovkám dokonce přispívají. Osobně bych vyházel řadu zaměstnanců ministerstva životního prostředí (ale i jiných ministerstev), kteří jsou v podstatě spolupachateli tohoto stavu.
Vrátil jste se z exkurze z Ruska? My za nic nemůžeme, ale to ti kteří upozornili na naše chyby a šlendriánství?
Nejste schopen pochopit smysl psaného textu? Co to plácáte o Rusku? Myslím, že jsem psal jasně, že takové Děti země a jim podobní si dovolují tolik jen proto, že jim to dovolují politici.
No, to je právě totalitní přístup. To je to Rusko. Tedy jestli chápete.
Ne, realne to dovoluje neschopnost úřadu tyhle trolly vyřídit v rozumném case
Opravdu je mi jedno, co si podle vás zasloužím. Přístup my nic, to ti co upozornili na chyby, neplést vymýšlejí pseudoargumenty či přímo lžou, je prostě neakceptovatelny.
Já pochopil, že je to překlep.
Patrik je pravděpodobně blázen, ale že krajský úřad např rok a půl zcela nekoná až je mu rozhodování odebrano nebo ministerstvo rozhoduje o podjatosti rok, to je vizitka oněch úřadu.
Jsou tam dílem lenosi a alibiste, dílem pitomci, někde chybí lidi…a hlavně luza neustále rve něco o předplacených ouradech. Výsledek je pak jaký je.
A Havránkový..
Tak to jste úplně mimo – tam je vině 100% na straně státu. To už bylo zcela jasně a opakovaně prokázáno.
Nešiřte, prosím, lži našich politiků
Za 30 let byla u kormidla pravice i levice. Za tu dobu máme hotové dvě dálnice. D5 a D8. Jinak se to různě dělá tu tam, ale dodělané není nic. Takže v tomto směru je jedno kdo nám vládnul a vládne. Podepsaní jsou pod tím všichni.