Budimex otevírá kanceláře v Trutnově a Žacléři. Je připraven zahájit stavbu D11

Budimex je připraven na stavbu D11.Budimex je připraven na stavbu D11.

Polská stavební firma má již v Podkrkonoší šest desítek techniků. Připravena je i veškerá technika.

Největší polská stavební společnost Budimex otevřela v březnu své kanceláře v Trutnově a Žacléři. Její pracovníci se zde již připravují na zahájení stavby. Plně k dispozici je i veškerá potřebná technika, kterou má firma vyčleněnou ze svého vlastního strojového parku.

„V obou kancelářích máme aktuálně dohromady k dispozici asi 60 zaměstnanců, kteří se usilovně připravují na začátek prací na D11. Jde o mezinárodní tým složený z Čechů a Poláků disponující potřebnými zkušenostmi z velkých infrastrukturních projektů. Předpokládáme, že ve špičkách bude na staveništi potřeba asi 150 technických inženýrů. Dále počítáme s nasazením šesti stovek mostních pracovníků a tří stovek zaměstnanců dalších specializací,“ popisuje Adam Barszczyński, regionální ředitel české pobočky společnosti Budimex.

Chystaný úsek D11 naváže na již dostavěnou polskou rychlostní silnici S3. Ta protíná území sousední země podél její západní hranice a táhne se od přístavního města Svinoústí přes Velkopolský Hořov a Lehnici k českým hranicím. Celkem 170 kilometrů z její délky postavil právě Budimex.

Stavěl tunely v Polsku i Španělsku

Ředitelství silnic a dálnic České republiky vyžaduje od realizátora daného úseku zkušenosti z oblasti tunelových staveb. Investice totiž zahrnuje výstavbu dvojice půlkilometrových tunelů. „Jsme přesvědčeni, že pro danou zakázku disponujeme odpovídající kvalifikací, což si ostatně investor důkladně prověřil. Kromě předložených referencí z oblasti tunelových staveb máme i obdobné zkušenosti z realizací tunelů v Polsku a ve Španělsku,“ vysvětluje Krzysztof Sokołowski, ředitel společnosti Budimex pro Českou republiku a Slovensko.

V minulých letech Budimex v rámci výstavby krakovské Łagiewnické trasy vybudoval hned čtveřici tunelů o délce 700, 600, 400 a 250 metrů. Disponuje rovněž zkušenostmi ze stavby úseku kantábrijské dálnice A8 na severu Španělska, která zahrnovala ražbu 290 metrů dlouhého tunelu El Rellón. Podílel se také na vybudování dvojice tunelů na ostrově Tenerife. Jmenovitě se jednalo o Túnel de La Vega o délce 1200 metrů a tunel del Bicho dlouhý 1020 metrů. Reference společnosti Budimex tak plně vyhovují požadavkům investora.

Zakázky v Česku, Slovensku i Pobaltí

Kromě D11, kde ještě není vítěz definitivně potvrzen, uspěla letos polská firma i v jiné české dálniční zakázce. Na začátku března podepsala s investorem smlouvu na zhotovení 7,6 kilometru dlouhého úseku dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí. Na konci loňského roku rovněž zvítězila v tendru na stavbu poldru u Kutřína na Chrudimsku.

Řada náročných zakázek čeká letos firmu i v zahraničí. V sousedním Slovensku pokračuje ve výstavbě klíčové křižovatky mezi dálnicemi D1 a D4 nedaleko Bratislavy. V hlavním městě Polska by měla letos dokončit rekonstrukci nádraží Varšava Zachodnia, která je jednou z největších investic v rámci rozvoje novodobé polské železniční infrastruktury. V domovské zemi nedávno uspěla i v soutěžích na stavbu úseků rychlostní silnice S10 o celkové délce 74 kilometrů. V Lotyšsku se pak firma bude účastnit v přepočtu devadesátimiliardového projektu výstavby vysokorychlostních železničních tratí. Přítomna je dlouhodobě i na německém trhu.

Stroje Budimexu připravené na stavbu D11Stroje Budimexu připravené na stavbu D11
Tagy Budimex D11 D11 Trutnov - státní hranice
9 komentářů