Na obchvatu Havlíčkova Brodu se pokládá asfalt, otevře se před Vánoci

Stavba obchvatu Havlíčkova Brodu (I/38). Pramen: ŘSDStavba obchvatu Havlíčkova Brodu (I/38). Pramen: ŘSD

V budoucnu má na tuto jihovýchodní část navázat ještě připravovaný jihozápadní obchvat.

Práce na jihovýchodním obchvatu Havlíčkova Brodu (silnice I/38) pokročily po téměř čtyřech letech od zahájení výstavby k pokládce asfaltového povrchu. Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které chce dlouho očekávaný obchvat zprovoznit před Vánoci.

„Bude použito téměř 40 tisíc tun asfaltu. Pokládán je ve třech vrstvách tak, aby byla zajištěna potřebná nosnost vozovky, která bude muset snést maximální zatížení dopravou,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

Vedle pokládky asfaltu podle něj pokračují práce především na dvou nejdelších mostech, z nichž každý měří přes 250 metrů. Na 4124 metrů dlouhém obchvatu je sedm mostů o celkové délce zhruba jeden kilometr. Mosty překlenují například Sázavu a Šlapanku nebo tratě do Brna a Jihlavy.

Mapa JV obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSD

Mapa JV obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSD

ŘSD zahájilo stavbu po letech složitých příprav, které brzdily především spory o pozemky, v prosinci 2019. Spory se projevily i během výstavby, když na jaře 2022 přišlo ŘSD po zásahu soudu o stavební povolení. Stavba mohla po několik měsíců pokračovat jen v omezené míře.

Nový obchvat naváže na takzvaný severovýchodní diametr, který slouží od roku 2003, a propojí silnici I/34 na severovýchodě města se silnicí I/38 na jihu. Na trase jsou dvě mimoúrovňové křižovatky: Termesivy a Skalka. Zhotovitelem je sdružení společností Strabag, M-Silnice a Porr, cena činí 1,6 miliardy korun.

V budoucnu má na tuto jihovýchodní část navázat ještě připravovaný jihozápadní obchvat.

Tagy I/38 Obchvat Havlíčkova Brodu ŘSD
18 komentářů