Ministerstvo dopravy začalo hledat šéfa drážního regulátora na dalších šest let

Praha hlavní nádraží. Foto: Jan SůraPraha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

Funkční období je šest let.

Ministerstvo dopravy začalo hledat šéfa nejmenšího úřadu na české železnici. Vypsalo výběrové řízení na post předsedy Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI). Ten řeší hlavně spory mezi dopravci a správcem infrastruktury. V jeho čele od roku 2017 stojí Pavel Kodym.

Výběrové řízení vypsalo ministerstvo dopravy na úřední desce. Kandidát na tuto pozici musí mít ukončené vysokoškolské vzdělání magisterského stupně a praxi minimálně sedm let v oblasti působnosti úřadu, z toho alespoň tři roky ve vedoucí funkci. Předsedu pak schvaluje vláda. Funkční období je šest let, nový předseda či předsedkyně má nastoupit 15. února.

Úřad začal působit před necelými šesti lety, kdy vznikl novým zákonem. Nezávislý regulátor má za úkol především hlídat transparentní přístup při přidělování kapacity jednotlivým dopravcům, řeší také spory mezi dopravci a provozovateli dráhy, uzavírání smluv o přístupu na dráhu, ale třeba také výlukový jízdní řád. Mezi jeho zásadní rozhodnutí z první éry předsednictví Pavla Kodyma patří například zrušení takzvaného ošlapného nebo pokuta Správě železnic za neprůjezdnou Kozí dráhu.

Ministr dopravy Martin Kupka v nedávném rozhovoru pro deník Zdopravy.cz mluvil o možném sjednocení agend některých úřadů do jednoho. „Úvahy o sloučení více agend tu jsou. Pokud má stát myslet úspory na straně výdajů na úřady vážně, musí se dotknout i počtu úřadů. Nicméně v případě ÚPDI vypíšeme standardně výběrové řízení,“ řekl Kupka.

Tagy Ministerstvo dopravy ÚPDI úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře
12 komentářů