Dobrý den,
mohl bych poprosit o osvětlení uvedeného výňatku z článku „mezi jeho zásadní rozhodnutí z první éry předsednictví Pavla Kodyma patří například zrušení takzvaného ošlapného“. Pokud dobře vím, tak cena za přístupové komunikace v železničních stanicích a zastávkách v celé trase vlaku (tzv. ošlapné) byla po celý JŘ 2022 běžně účtována dle POD a dodací listy za užití DC tento poplatek obsahují a rozhodně je nenulový. Tedy tento poplatek rozhodně nebyl zrušen a jeho výše se s jednotlivými POD mění.
Děkuji.
Za mě určitě provozně technické. Osobní zkušenost s podnětem ve věci práv cestujících, kde je DÚ ze zákona dozorový orgán. Ve stanovené lhůtě žádná odpověď, musel jsem podávat nadřízenému správnímu orgánu (MD) návrh na opatření proti nečinnosti. Ze strany úřední osoby DÚ naprosto neprofesionální chování ve smyslu „já mám svých starostí dost, na tohle tady nemám čas“, které bylo následně úspěšně napadeno stížností.
Tato Vaše zkušenost by ale mohla být úplně stejná, kdybyste ji poslal na UPDI. Není to o úřadech. Vše je jen o lidech, kteří na nich jsou. Toto platí v každém odvětví. Potíž je, že jsou nyní personální stavy natolik osekány, že na množství práce je stávající personál přetěžovaný. Neříkám, že všude, ale je to tak. Odborníci nejen u železnice , ale obecně v technických oborech prostě dlouhodobě chybí a zároveň vzrůstá množství byrokracie.
No a hlavně na jednu relevantní stížnost taky přijde 5 píčovin typu bába spadla na schodech při vystupování z B, dejte pokutu ČD že ji nepomohl průvodčí.
Tak já to tedy beru, šéfe!
Jste mě svou odpovědí rozesmál…
Dal jsme Vám palec nahoru….
Děkuji, tento čas si žádá trochu odlehčení.
Dobrý den,
mohl bych poprosit o osvětlení uvedeného výňatku z článku „mezi jeho zásadní rozhodnutí z první éry předsednictví Pavla Kodyma patří například zrušení takzvaného ošlapného“. Pokud dobře vím, tak cena za přístupové komunikace v železničních stanicích a zastávkách v celé trase vlaku (tzv. ošlapné) byla po celý JŘ 2022 běžně účtována dle POD a dodací listy za užití DC tento poplatek obsahují a rozhodně je nenulový. Tedy tento poplatek rozhodně nebyl zrušen a jeho výše se s jednotlivými POD mění.
Děkuji.
https://zdopravy.cz/szdc-zavedla-poprve-oslapne-urad-ho-na-popud-kzc-zrusil-jako-diskriminacni-27883/
Dle mého názoru by bylo vhodné tuto osobu začlenit do DÚ ČR s tím, že by se zároveň upravily pravomoci
Bohužel, vzhledem k tomu, jak je DÚ (ne)funkční úřad, navíc spjatý se Správou železnic, vůbec bych to nepovažoval za dobrý nápad.
Tak trochu trefné.
po jaké stránce myslíte? v rámci stavební sekce, nebo provozně-technické?
Za mě určitě provozně technické. Osobní zkušenost s podnětem ve věci práv cestujících, kde je DÚ ze zákona dozorový orgán. Ve stanovené lhůtě žádná odpověď, musel jsem podávat nadřízenému správnímu orgánu (MD) návrh na opatření proti nečinnosti. Ze strany úřední osoby DÚ naprosto neprofesionální chování ve smyslu „já mám svých starostí dost, na tohle tady nemám čas“, které bylo následně úspěšně napadeno stížností.
Tato Vaše zkušenost by ale mohla být úplně stejná, kdybyste ji poslal na UPDI. Není to o úřadech. Vše je jen o lidech, kteří na nich jsou. Toto platí v každém odvětví. Potíž je, že jsou nyní personální stavy natolik osekány, že na množství práce je stávající personál přetěžovaný. Neříkám, že všude, ale je to tak. Odborníci nejen u železnice , ale obecně v technických oborech prostě dlouhodobě chybí a zároveň vzrůstá množství byrokracie.
No a hlavně na jednu relevantní stížnost taky přijde 5 píčovin typu bába spadla na schodech při vystupování z B, dejte pokutu ČD že ji nepomohl průvodčí.