Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se od čtvrtka bude jezdit po dvou kolejích

Zastávka Červený Újezd. Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.czZastávka Červený Újezd. Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.cz

Od 1. září bude v celém úseku zavedena rychlost 110 km/h, od prosince pak 160 km/h.

V první zářijový den začne plnohodnotný dvoukolejný provoz na novém úseku IV. koridoru mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Oznámila to dnes Správa železnic (SŽ). Úsek se otevřel provozu koncem června, mezi Voticemi a Červeným Újezdem ale byla v provozu pouze druhá traťová kolej a rychlost omezena na 50 km/h. Pro regionální vlaky zde pokračovala výluka, která by podle stránek Českých drah měla skončit v pátek.

Během července a srpna se pracovalo na dobudování železničního spodku v jednokolejném úseku, přilehlých protihlukových stěn, nástupišť (zastávky Ješetice a Heřmaničky) u vyloučené koleje a trakčního vedení. Součástí prací byla také stavba druhé poloviny mostu před nazdickým zářezem, kde se křížila nová trať s původní stopou, a nebylo tak podle SŽ možné celý most udělat v předstihu.

Od 1. září bude v celém úseku zavedena rychlost 110 km/h. V následujícím období proběhne přeměření železničního svršku, po jehož vyhodnocení bude provedena úprava geometrické polohy koleje (tzv. třetí podbití) a uskuteční se rychlá pantografová zkouška na instalovaném trakčním vedení. Od poloviny prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu, se zde začne jezdit plnou traťovou rychlostí 160 km/h, a to až do doby instalace systému ETCS. Poté zde bude rychlost zvýšena na 170 km/h, pro naklápěcí soupravy až na 200 km/h.

Zhruba dvacetikilometrový úsek v nové stopě se buduje od jara 2018, jeho součástí jsou i dva tunely. Velkoryse pojatá stavba měla podle vysoutěžené ceny vyjít na 4,4 miliardy, aktuálně se počítá s náklady 5,5 miliardy. K nárůstu ceny došlo mimo jiné kvůli problémům s podložím v tunelech a přeprojektování až na rychlost 200 km/h (pro naklápěcí soupravy). Celkové investiční náklady činí 6,7 miliardy.

Podle prvního návrhu jízdního řádu, který začne platit 11. prosince, díky novým úsekům Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí (plánované otevření 12.září) cestování vlakem mezi Českými Budějovicemi a Prahou výrazně zrychlí. Jízdní doba u Jižních expresů se zkrátí na 1 hodinu a 40 minut (původně byla 122 minut). V Táboře bude vlak z Prahy za 59 minut.

Kvůli napojení nového úseku IV. koridoru Soběslav – Doubí se nicméně budou muset od 2. do 11. září cestující vyrovnat s výlukou mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem.

Tagy IV. koridor Správa železnic Sudoměřice - Votice
62 komentářů