Výluka na IV. koridoru začne v pátek, po novém úseku Soběslav – Doubí se začne jezdit jednokolejně 12. září

Zátěžové zkoušky na IV. koridoru Soběslav - Doubí (červenec 2022). Pramen: Správa železnicZátěžové zkoušky na IV. koridoru Soběslav - Doubí (červenec 2022). Pramen: Správa železnic

První dny budou vlaky během konsolidace štěrkového lože jezdit rychlostí 50 km/h, pak se rychlost začne zvyšovat.

Čtvrtý koridor se v září dočká v krátké době druhého nového úseku. Po otevření zhruba 17 nových kilometrů mezi Sudoměřicemi a Voticemi (SudoVo) koncem června finišují stavební firmy i na devítikilometrové novostavbě Soběslav – Doubí. Jejímu zprovoznění bude předcházet výluka, která začne koncem tohoto týdne. Bude ovšem výrazně kratší než tři měsíce s náhradní autobusovou dopravou, které předcházely otevření SudoVo.

„Výluka bude probíhat od 2. do 11. září, mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí je plánovaná náhradní autobusová doprava,“ uvedl mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda. Zahájení jednokolejného provozu po nové přeložce se předpokládá od 12. září.

Prvních několik dní budou vlaky během konsolidace štěrkového lože jezdit rychlostí 50 km/h. Poté se rychlost zvýší na 110 km/h s výjimkou místa napojení staré a nové trati v Doubí, kde zatím zůstane omezení na 50 km/h kolem pracovního místa, a omezení na 30 km/h v místě přechodu pro pěší v Soběslavi do doby dokončení podchodu.

Od 1. listopadu je plánováno zprovoznění druhé koleje vyjma zhlaví ve stanici Soběslav, kompletní dvojkolejné zprovoznění včetně zhlaví předpokládá Správa železnic od 12. prosince. To už by se mělo jezdit 160 km/h. Tato hranice bude platit do zahájení provozu s ETCS, poté bude nejvyšší rychlost činit 185 km/h pro klasické soupravy a 200 km/h pro naklápěcí soupravy.

Správa železniční dopravní zahájila budování úseku Soběslav – Doubí na podzim 2019. Zakázku získalo sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun. Dalších 300 milionů si vyžádaly úpravy spojené s rozhodnutím Správy železnic umožnit na novém úseku rychlost vyšší než 160 km/h.

Modernizovaná trať vede téměř v celém úseku v souběhu s dálnicí D3 a v nové stopě. Díky ní odpadne křižování vlaků v Soběslavi a Roudné (tuhle stanici železnice opustí). Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Její součástí je nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel, vzniklo šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy. Koridor se díky novému úseku výrazně narovná (nákres zde).

Podle prvního návrhu jízdního řádu, který začne platit 11. prosince, díky novým úsekům Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí cestování vlakem mezi Českými Budějovicemi a Prahou výrazně zrychlí. Jízdní doba u Jižních expresů se zkrátí na 1 hodinu a 40 minut.

Tagy IV. koridor Soběslav - Doubí Správa železnic výluka
35 komentářů