Karlovarský dopravní podnik má zájem o převzetí krajských linek

Iveco Crossway v barvách DPKV. Foto: DPKVIveco Crossway v barvách DPKV. Foto: DPKV

Ve hře je aktuálně více variant řešení dopravní obslužnosti.

Hlavním autobusovým dopravcem v Karlovarském kraji by se mohl stát Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV). Ředitel městem vlastněného dopravce Lukáš Siřínek podepsal memorandum o vzájemné spolupráci s primátorkou Karlových Varů Andreou Pfeffer Ferklovou a hejtmanem Karlovarského kraje Petrem Kulhánkem. Memorandum se týká budoucího zajištění dopravní obslužnosti na území Karlovarského kraje, kde by se DPKV mohl stát hlavním dodavatelem těchto služeb.

Podle Siřínka je možností, že bude DPKV zajišťovat kompletní dopravní obslužnost na území kraje a vznik společného krajského a městského podniku. Podle jeho dalších slov je podepsané Memorandum výsledkem zhruba roční práce několika pracovních skupin, které na úrovni DPKV, města i kraje připravovaly různé varianty spolupráce. Podpis přichází v době, kdy kraj vypsal nabídkové řízení na tříleté smlouvy. Smlouva s dopravci končí letos na konci roku, největší část zakázek je u společnosti Autobusy Karlovy Vary ze skupiny Z-Group.

„Jsme stále na začátku. Memorandum má vyjádřit ochotu všech tří stran spolupracovat a hledat řešení. DPKV je kvalitní a hlavně moderní firma s moderním a pravidelně obměňovaným vozovým parkem a dalšími službami, které mohou být přínosem pro celý region,“ řekla primátorka. Pokud by kraj vstoupil do firmy kapitálově, mohl by se stát takzvaným vnitřním dopravcem a soutěž by odpadla.

Časová tíseň

Podle hejtmana Petra Kulhánka je velmi reálné, že se kraj vydá cestou využití šestisetmilionové dotace na nákup ekologických autobusů na stlačený zemní plyn CNG. „DPKV má dlouhodobý kontrakt na dodávku stlačeného plynu a dodavatel tyto dodávky potvrdil. Proto se nám nyní jeví jako nejekonomičtější varianta nákup autobusů na CNG s využitím zmíněné dotace,“ vysvětlil Petr Kulhánek.

Kraj je ale v časové tísni, do poloviny září musí vyhodnotit nabídky na dodání. „Z mého pohledu a z výše popsaných variant spolupráce se zdá nejméně pravděpodobný vznik společného dopravního podniku. Reálnější je pronajmout nové autobusy DPKV a nechat je zajišťovat dopravní obslužnost na území celého kraje s tím, že si na některé linky budou moci najmout menší dopravce,“ podotkl krajský radní pro dopravu Jan Bureš.

Zajištění dopravní obslužnosti na celém území Karlovarského kraje by DPKV podle ředitele Lukáše Siřínka zvládl. „Musíme samozřejmě dostat nějaký časový prostor se na to připravit, ale myslím si, že bychom to zvládli. Znamenalo by to pro nás zajistit dalších zhruba dvě stě třicet zaměstnanců, nyní jich máme dvě stě čtyřicet. Navíc v této variantě počítáme i s využitím malých regionálních firem a dopravců,“ dodal Lukáš Siřínek.

Tagy Dopravní podnik Karlovy Vary DPKV Karlovarský kraj
14 komentářů