Velké střídání dopravců v Karlovarském kraji. Většinu linek zajistí bez soutěže DPKV

Autobus Rošero First pro Karlovarský kraj. Foto: DPKVAutobus Rošero First pro Karlovarský kraj. Foto: DPKV

Provoz podle nové smlouvy začne v lednu s úplně novými autobusy.

Městem vlastněný Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV) se od 1. ledna stane hlavním dopravcem v celém kraji a vystřídá na většině linek společnost Autobusy Karlovy Vary ze skupiny Z Group Bus. Kraj se namísto soutěže jako v jiných regionech rozhodl zadat výkony napřímo v rámci takzvané vertikální spolupráce. Dopravce bude jezdit s novými autobusy, které kraj pořizuje za dotace.

„Tento postup je v souladu s platnou legislativou ČR i EU. DPKV patří mezi dopravce, kteří zajišťují část výkonů pro KV kraj již nyní, a není s jeho působením žádný problém. Jedná se o dopravce, který má dostatečné materiální zabezpečení. Účast kraje v orgánech společnosti navíc umožní kontrolu až na úroveň prvotních dokladů,“ vysvětlil Jan Bureš (ODS), radní za oblast dopravy. Cena za kilometr není zatím stanovena.

DPKV již spustil velkou náborovou kampaň. „Pro DPKV je toto nová výzva a předpokládáme, že budeme do našich řad přijímat řádově 150 řidičů a cca 10 nových pozic do administrativy, abychom doplnili stávající tým. Věřím, že se společně s kolegy s projektem Vertikální spolupráce ukáže, jak kvalitní a silné zázemí DPKV má, a že dohoda s městem Karlovy Vary a Karlovarským krajem byla tou správnou cestou,“ uvedl Lukáš Siřínek, ředitel DPKV.

Tři oblasti s malými dopravci

Kraj je podle Bureše připraven poskytnout součinnost pro zajištění údržby autobusů , například v areálech Údržby silnic Karlovarského kraje. Kraj řešil i možnost soutěže na dopravce či vlastního dopravního podniku, nakonec se dohodl na takzvané vertikální spolupráci. Za prodloužení smluv se stávajícími dopravci dostal letos pokutu od antimonopolního úřadu.

DPKV nebude jezdit ve třech oblastech: na Bochovsku, Žluticku a Toužimsku. Zde má kraj v plánu uzavřít smlouvu s dopravci VV autobusy,  PECHOČIAKOVÁ – ZEPRA a Cvinger bus.

Karlovarský kraj dává na zajištění autobusových linek v kraji ročně zhruba 230 milionů korun. Pokud se oddělí oblasti, kde budou působit jiní dopravci, tak pro DPKV půjde o zakázku zhruba za 200 milionů korun ročně.

V Karlovarském kraji budou od ledna jezdit mezi městy nové autobusy na stlačený plyn CNG, a to konkrétně značky SOR ICNG a pak menší autobusy Rošero First FCLLI, také na plyn. Vozy jsou nízkoemisní, vybavené wi-fi, dobíjením přes USB, odbavovacím systémem i automatickým průvodcem zastávkami.

Tagy Dopravní podnik Karlovy Vary DPKV Karlovarský kraj
60 komentářů