Hlavní koridor z Čech na Moravu stál kvůli strženému vedení v České Třebové

Ochromený I. koridor v Zámrsku (19. 7. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch OčadlýOchromený I. koridor v Zámrsku (19. 7. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch Očadlý

Trakční vedení poškodil pracovní mechanismus.

(Aktualizováno 17:50) Česká železnice dnes zažila přerušení provozu na jednom z nejvytíženějších míst v celé síti. Od 15:45 nejezdily vlaky přes Českou Třebovou kvůli strženému trakčnímu vedení u odbočky Parník. Provoz po jedné koleji byl obnoven po dvou hodinách.

„Pracovní mechanismus při práci ve vyloučené koleji poškodil trakční vedení,“ řekl mluvčí Správy železnic Jan Nevola. SŽ následně upřesnila, že v úseku došlo k přetržení směrového lana, které je součástí kotvení systému trakčního vedení.

Vlaky na I. koridoru nabíraly desítky minut zpoždění, České dráhy se rozhodly přetrasovat vlak  Metropolitan mezi Prahou a Brnem přes Havlíčkův Brod. Vlak rj 521 byl navrácen z trati zpět do stanice Kolín a poté veden odklonem mimo stanici Česká Třebová.

V úseku Česká Třebová – Ústí nad Orlicí byla zavedena náhradní autobusová doprava. Přes Českou Třebovou jezdí většina dálkových spojů z Prahy do Olomouce a dál na Moravu nebo z Prahy do Brna.

Tagy Česká Třebová porucha trakčního vedení Správa železnic
133 komentářů