Hlavní koridor z Čech na Moravu stál kvůli strženému vedení v České Třebové
Ochromený I. koridor v Zámrsku (19. 7. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch Očadlý
Trakční vedení poškodil pracovní mechanismus.
Trakční vedení poškodil pracovní mechanismus.
Těšíte se na Modernizaci uzlu Česká Třebová? Již brzy na vašich přijímačích. Obdobné havárky budou na denní bázy. Jen si nemyslím, že když tam nějaký Štefan překopne kabel, že by si pak ředitel vystřelil mozek…
Bydlím v Č. Budějovicích, do Bratislavy se dostanu přes Linec a Vídeň, zajímavé je, že vždy včas dojedu, a že ještě nespadlo TV, a nebo nejedeme jinou trasou. Do Prahy je to naprosto v pohodě, ale z prvního koridoru mám hrůzu, mě nezajímají podrobnosti o drátech, jak je dole ostatní popisují, podstatou toho je, že 1. koridor je naprosto nespolehlivý a nefunkční, je ostudou naší republiky. A hlavně se na tom nic nezmění. Je to totiž technicky předurčeno. A vůbec nechápu, proč někteří kolem toho se naučili plno apologetických frází. Ještě jich uslyšíme stovky.
My sme išli RJ 1365 z Prahy prišli sme do Pardubíc kde nám že sa vrátime naspäť na Kolín že predpokladané meškanie 60min. a nakoniec sme meškali 110min
Takže jste jeli sunutí nazpět do UŽST Kolín, a pak odklonem přes Hory Kutné? Chápu to dobře?
To uz je proste normalni klamani spotrebitele. 60 minut je tak maximalne na zbytecnou cestu z Kolina do Pardubic a zpatky + 2 obraty. Uplne v tom chybi pomalejsi cesta pres Vysocinu. Nebyla ani teoreticka sance, ze to bude min nez +90 minut (a i to je spis minimalni, nez predpokladany odhad).
Urči předem zpoždění rušícímu vlaku, který jede v mezerách mezi pravidelnými vlaky a někteří jsou ho schopní zasekat, protože …
Ale tak tohle víme všichni, že to správa dělá a podle mě se nikdy nedostaneme k pravdě. Dělají to pořád a denně, že říkají menší zpoždění než bude nebo než je.
Nebo v aplikaci mají, že vlak jede nezpožděn, mění se zastávky, kde se nachází a vlak ve skutečnosti ještě nevyjel ani z ČB (asi dva týdny to je).
Menší zpoždění než reálné se uvádí z alibistického důvodu – krácení zpoždění.
A jak se ta odklonová trasa přes Vysočinu včera zase hodila.
No, příští rok od 1. 3. do 30. 9. by byl… „smolík“.
Je možné v takovýchto situacích spojovat vlaky, aby nedocházelo k ucpání trati příliš mnoha za sebou jedoucími vlaky?
Jel jsem objíždou trasou přes Vysočinu, a viděl jsem za sebou v 10-ti minutovém rozestupu jet dva RegioJety a pak dva RailJety. Provoz byl sice plynulý, ale v jiné situaci by být nemusel, šlo by to pak spojovat?
Teoreticky jo, problém je délka nástupišť.
Moc nevím, k čemu by to bylo dobré. Jednak, jak už bylo zmíněno: délka nástupišť. Potom, délka vlaku.
To nemá žádný smysl. Prostě pouštíš jeden vlak za druhým na zábrzdnou vzdálenost. Kolem Prahy to tak funguje normálně, a nejen tam, prostě všude tam, kde je velmi silná doprava.
„Zdržení, když chvilku počkáme… Dvě minuty!“ S každým jedním vlakem, ovšem. Záleží na tom, kde všude by to stavělo, a kolik by to mělo dohromady vozů. Expresy o pěti vozech zastavující jen v uzlech by se vešly možná i po třech. Otázkou je čas potřebný ke spojení a rozpojení. Jo, až budou v osobní dopravě „automaty“…
Spíš je budoucnost v „panťácích“ s řídícím vozem. V regionální dopravě „RegioŠuky“ kralují už docela dlouho, a jak se zdá i v dálkové dopravě je trend v jednotkách, trakčních, netrakčních, ale v jednotkách.
Jo, jestli je to dobře, nebo špatně, to ukáže čas. Ale u jednotek toho moc nepospojuješ.
A jen tak mimochodem, ten citát „zdržení, když chvilku počkáme… Dvě minuty!“ je čí?
Tak ukaž ty pětivozové EC, které se dají spojovat cestou přes Vysočinu. Ještě v nich budeš potřebovat průběžný kabel, aby se druhá mašina řídila tou první.
Fíra z té druhé totiž nevidí na návěstidla, takže může jen podle povelů pro zavěšený postrk.
Když se opravovala trať kolem Orlice, tak se Valašský expres spojoval/rozpojoval se Slovackým expresem v Český Třebový. V úseku Praha — Česká Třebová to jelo jako jeden vlak, ale ve skutečnosti to byly dva spojené vlaky včetně lokomotivy, takže ta operace nezbarala ani dve minuty.
Pokud je na trati autoblok, tak výhody moc nepřevažují nad vzniklými nevýhodami. Ale někdy se to dělá.
Vážení cestující,
děkujeme za trpělivost,kterou máte na tuzemské želaznici.Konec hlášení.
Vážení cestující
Jsme rádi, že omezení na koridorech jsou u nás méně časté než na zasekaných dálnících, hlavně D1.
Vaše ČD
„Pracovní mechanismus při práci ve vyloučené koleji poškodil trakční vedení,“ zní jako kdyby si to SŽ pos*ala sama.
Za trest poslat mechanismus k soukromníkovi! 😀
Samozřejmě, mechanismus i pracovník jsou snad SŽ. Aby jste se z té obhajoby technologicky zastaralé firmy nepo…, řečeno vašimi slovy.
Mohl by mi někdo vysvětlit proč na spojnici koridorů, kde je několik kolejí, není trakce uzpůsobena tomu, aby v případě poruchy trakce fungovala určitá část. Vím, že kdy jsme něco dělali na nádraží v jižních Čechách pod 25 kV AC, tak šli vynout určité trakčního vedení (celkem byli asi čtyři) ve stanicí.
Prasklo směrové Lano, které jde přes všechny koleje a drží trolej, tam moc šancí není, aby prasknutí směrového lana ovlivnilo jen část.
V Brodku u Přerova už naštěstí nejsou, takže to neodskáčou všecky 4 koleje naráz i s přesmyskem.
Lanové převěsy mají své výhody. Například nespadne na mašinu příhraďák, když se skácí sloup.
A také své nevýhody. Stačí jedno prasklé lano trakčního vedení a geometrie trakčního vedení se změní natolik, že je lepší nejezdit po žádné koleji, než do toho zamotat sběrač.
Mnozí by se rozčilovali nad tím, že výměnou lanových převěsů se jenom utratily peníze a trať se vůbec nezrychlila. Průjezd Třebovou: https://youtu.be/HgiZ72tsyoE?t=5293
Pro jistotu doplním: výměnou lanových převěsů za trakční brány s výložníky
Lanove prevesy maji spise hlavne nevyhody, to ze na vozidlo nespadne brana je spise vzacnost, to ze pri prasknuti prevesu musite okamzite zasatvit provoz ve vsech kolejich je zasadni nevyhoda. Prevesy se delaly z husta za sociku predevsim proto, ze to je konstrukcne o dost levnejsi. Tehdy byla cena lidske prace limitne nulova zatimco brana byla cenna ocel.
A jak se to řeší/řešilo v zemích, kde cena lidské práce převyšovala cenu cenné oceli?
Brány s výložníky?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/SBB-CFF-FFS_Ae_6-6.jpg
Však ano, popisujeme totéž, jenom jinými slovy.
A dovolím si odhad, že zřízení lanového převěsu nevyžaduje tak dlouhou výluku, oproti montáži bran a výložníků. Šturmovalo se.
A 2 hodiny to trvá zprovoznit, nebo to bylo za 20 minut a zbytek byla byrokracie?
Klidně trvalo, a jestliže prasklo směrové Lano, tak 2 hodiny je ještě rychlé.
mohli tam poslat vás… měl byste to za pět minut?
Oni by to určitě taky měli za 5 minut ale na konci lana prý dělali ještě mašličky – ať to jde příště jednoduše rozvázat… (y)
Ne, kdybych to umel udelat za 5 minut, tak se tady neptam jak dlouho trva takova vec zprovoznit.
Tak sa podelím o zážitok z EC274/574. Ešte na Slovensku nám bolo oznámené, že pôjdeme odklonom. Rovnako sa to komunikovalo aj pri Brne, aj keď už v tom čase bola koľaj sprejazdnená.
Všetko by bolo v poriadku, keby sme neodbočili na Blansko a neskončili až v tuneli. V ňom sme si chvíľu postáli s veľmi šokovaným sprievodcom. Na čo sme začali cúvať späť do Brna, a už zase pokračujeme znovu na Havlíčkův Brod. Takže z meškania 20 minút bolo chvíľu 40, potom znova 20, a teraz je to skoro hodina.
Jenom hodina? Na panečku, to je tedy něco.
Heleť, až bude mít vlak zpoždění, tak napiš. Hodina není zpoždění, to dráha dává bonusy a veze pasanty déle za stejný peníz. 😎😂
Stojí dva pánové snědé barvy na nádraží a jeden říká ty dežo bude to mít 90 minut zpožděn a deža říká: more to je dobrý, to je dobrý to je skoro hodinu
👍😂 Mi vykládala, ty, to bylo tak v roce 2000, pokladní v Bohumíně, že přišla Cikánka, mladá, v kolik jede vlak do Ostravy. Tak jí řekla. Cikánka jí „zmrdala“, že jí to má nakreslit, bo na nádraží byly ručičkový hodiny, no a ona umí jenom digitálky. 🤷🏽♀️ Tak jí to nakreslila. Tak frajerka si vzala ten Leintuch, stoupla si před hodiny, no a jak ten obrázek byl stejný na těch hodinách, jako na tom papíře, tak se vydala na peron. No jo, jenže to už vlak odjížděl, že jo. 😂 Vrátila se do kasy, tentokrát opravdu zmrdala pokladní, že jestli… Číst vice »
To mi řekněte, co sr to děje? To už je několikátý případ v posledním týdnu, kdy čtu o špatném najetí vlaku. 🤷
Až na to, že tohle byl s největší pravděpodobností bagr.
Dobrý den, velmi šokovaný byl jak vlakvedoucí, tak průvodčí. Tímto vás zdraví vlakový personál z tohoto vlaku a doufáme, že vás příště této posunovací kratochvíle ušetříme O:)
Posunovací kratochvíle! 😂
Tak ale vidíš to, pasanti mají za stejný peníz zážitek! 😎
Dneska je doba zážitková, si nemají na co stěžovat! 😂
Neustále něco na hlavním koridoru. Včera po ránu to stálo hodinu a čtvrt před Dluhonicemi z přerovské strany: podle SŽ „porucha zabezpečovacího zařízení“, podle průvodčí ČD „porucha výhybky“ – každopádně na úseku, který se nedávno zrekonstruoval za X miliard, aby se zrychlila jízda o půl minuty…!
Kolik zase bylo znechucených a od cestování vlakem odrazených lidí…
Sám jsem minule jel raději do Prahy (soukromě) autem, teď jsem si nadával za vlak: až do Prahy jsem trnul – měl jsem právě cca 1 a 1/4 h rezervu. Z domu u Ostravy po 7h, v Praze ve 13h.
Vlakem po hlavním koridoru ve 21. století…
To je hodně smutný. V normální zemi by to člověk jel 2 h.
V který?
Jako by to na dálnici bylo kolikrát lepší… Ovšem, tam je i možnost objetí (pro ty, které to nepotká přímo), na kolejích máme ty možnosti takové, jaké jsme si (i jako stát) udělali.
Výhybka není zabezpečovací zařízení?
A jak byste to tam zrekonstruoval vy, aby vám vyšly oblouky na 160 km/h? Prosím do mapy.
Už za sociku se předpokládal tunel par km pod Českou Třebovou. Přibližně od dnešní rovinky z Dlouhé Třebové po konec osobního nádraží a v odvážnějším plánu snad až do Krasikova. 33 let a skutek utek.
Píše o Přerově a nedávno zrekonstruovaném úseku z Dluhonické strany. Takže Prosenice-Brodek u Pře. a já se ptám na tento úsek.
Jestli spadla JOP nebo Výhybka vlastně výpravčí neví 😀 chtěl postavit cestu a ona se nepostavila.
Chtelo by to mit nejakou objizdnou trasu Olomouc – Praha …dnes neexistuje
Ani existovat nebude.
V příštích 20 letech
Ale existuje: Olomouc – Šumperk – Bludov – Bludov-Chromeč – Hanušovice – Lichkov – Letohrad – Týniště nad Orlicí – Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou – Velký Osek – Nymburk – Lysá nad Labem – Čelákovice – Vysočany – odbočka Balabenka – Praha FJB.
Celé je to stavěné jako hlavní trať, a do „zregionálnění“ (papírového) to byla součást celostátní dráhy.
Ze slusne casti v dieselu, pomale, castecne po jednokolejkach s nizkou kapacitou. Koridor to neutahne ani omylem. Alespon je to bez uvrati.
Neboj, já to mám projeté! 🤷🏽♀️ To je vejlet na od rána do večera. 😅
A jenom čistá fakta: – je to 313 km (přes Českou Třebovou, po koridoru, 250), – projet to normálními osobními vlaky znamená cestu Olomouc – Šumperk, Šumperk – Hanušovice, Hanušovice – Letohrad, Letohrad – Hradec Králové a Hradec Králové – Praha FJB, – trvá to 8 hodin a 10 minut (06 32 – 14 42), z toho přes 2.5 hodiny se čeká při přestupu (Šumperk 07 35 – 08 27, Hanušovice 09 08 – 10 02, Letohrad 11 03 – 11 33), – traťové rychlosti: Olomouc – Uničov 160, Uničov – Libina 100, Libina – Šumperk 75 – 100, Šumperk… Číst vice »
Takze s uvrati v sumperku, toz to pro primy vlak je dalsi opruz
Není tam úvrať, podívej se do mapy, pokud jsi tam nejel! 🙄
Přijedeš, od Olomouce, „z vrchu“, jako by od Vízmberku a Velkýho Losínu. Pokračuješ „dolů“, jako by na Zábřeh na Moravě, ale v Bludově uhneš „doprava“, směr Bludov-Chromeč.
Ok, mea culpa, v Bludove je triangl
Nic.
Tam se s tím počítá, protože osobní vlaky máš běžně vedené Šumperk – Hanušovice – Frývaldov. A spěšné (Brno – Olomouc -) Zábřeh – Hanušovice – Frývaldov.
No, z Prahy do Karlových Varů se také jezdí o dost delší objížďkou, časově to vycházelo též o pár minut déle, a přesto si všichni libují, jak se podařilo jiné trasy „zazdít“ a tím ušetřit – že už to pak jezdí po silnici a buduje se tomu dálnice, je také kvitováno s povděkem. Takže asi tak. Dělá se na D35, takže celá ta železnice víte co… 🙂 (Mě to netěší, ale co nadělám proti stádu.)
To je taková „okruhovka“: Praha – Kralupy nad Vltavou – Lovosice – Ústí – Řetenice – Bílina – Most – Chomutov – Karlovy Vary – Falknov nad Ohří – Cheb – Mariánské Lázně – Planá – Plzeň – Zdice – Beroun – Praha.
Nemusíš jí jet nutně v tomto směru, do Karlových Varů, můžeš i opačně, akorát, že budeš muset v Chebu přestupovat a „pán si počká“.
Že nejezdí nějaký E-Zug Kralupy – Most, nebo rychlík (nebo tak něco) Praha – Lužná – Žatec – Chomutov, to je zase jiný příběh. 🙃
A proč je to celé jednokolejné, bez drátů a s nízkou kapacitou? Sice chápu, že třeba těžký náklad a jeho spotřeba přes kopce, ale lehčí a dnes ještě mnohem kratší vlaky osobní by tu možnost mít mohly.
Protože se, obecně, moc nepočítá s tím, že se něco posere, nebo že bude nehoda, nebo něco podobného. Pak „silničáři jsou překvapeni velice, že sníh zasypal jim silnice“, prostě jakákoli mimořádnost je, potom, větší katastrofa, než by reálně musela být. 🤷🏽♀️ To máš stejný příběh, jako trať Střelice – Studenec – Okříšky Jihlava. To je c. a k. museální železnice, je na ní c. a k. museální provoz, a k tomu je to jediný nezelektrisovaný úsek z Brna na České Budějovice. Kdyby se to rozumně opravilo (nemusí se tam hned jezdit 600 jako, 100 – 120 stačí) a zelektrisovalo, tak… Číst vice »
Přesto se tam odklony vyskytly, to bylo ještě v době, kdy se NAD používala jen když to už vážně jinak nešlo a nebyly ani ostré obraty souprav dálkových vlaků. V oblouku u Zábřehu vjely jednoho dne na počátku osmdesátých let Wapky do rybníka, takže část vlaků jela mezi ČT a Přerovem přes Brno a druhá část z Ústí n. O. do Zábřehu přes Lichkov a Hanušovice, mezi nimi rychlík Plzeň – Bohumín, +300 min zpoždění. Ale je pravda, že ten vlak více stál než jel. A když už jsme u těch bizarních odklonů: Rok 1979, rychlík Plzeň – Děčín, z… Číst vice »
Tak si to hoď na papír, včetně křižování a napiš výsledný čas tvého šoto expresu .
K čemu? Za prvé, opravdu málo kdy potřebuješ objízdnou trasu Olomouc – Praha. Potřebuejš, třeba, Olomouc – Zábřeh, nebo, co já vím, Moravany – Přelouč, nebo tak něco. Za druhé, i kdyby ta celá objízdná trasa byla potřeba, tak z logiky věci by se, asi, expressy přetrasovaly směr Vrbátky, Prostějov, Nezamyslice – Holubice – Blažovice – Brno, no a pak, asi, Hory Kutné. Pořád lepší, než to, co jsem popsal. Za třetí, když už by to bylo nevyhnutelně potřeba, tak je otázka, jestli by tam nejela nějaká náhradní souprava, protože to není ani celé zelektrisované, jedno s druhým. Za čtvrté:… Číst vice »
Prostějov -Pivín nepřetržitá výluka
Blbý… 😅
No, tak vrchem, přes Dolní Lipku. 🤷🏽♀️🙃
Tak zrovna úsek Hanušovice-Lichkov (resp. Dolní Lipka) by potřeboval rekonstrukci, aby se to dalo využít jako slušná odklonová trasa. Kdo se Vám tam bude kodrcat „dvacítkou“?
Já to mám OPRAVDU projeté! 😅
Ale v nouzi budeš rád i za tu „dvacítku“. 🤷🏽♀️
Simulátor se nepočítá.
Ne, simulátorem opravdu ne. 🙄
Já jsem to jel opravdu skoro celý den, protože je to už nějakých X roků zpátky, a tehdy, na jedné straně, jezdily normálně osobní vlaky z Hanušovic do Lichkova i v pracovní dny (sice málo, ale jezdily, na druhou stranu jsem z Hradce Králové jel osobním vlakem, takže proto delší jízdní doba. 😃
Tak to fakt nechceš jet 😀
No, podívej se: jakmile zavedou na Německý Brod nickolejný provoz, tak: kudy? 🤷🏽♀️
Dřív, když ještě na Hradě byl Husák, tak se elektricky Třebová objet dala jedině přes Břeclav, Brno a Havlíčkův Brod.
… a proto se tam od stavby trati do žádných větších akcí nepouštěli. Aby něco nepokazili, jenže ono se to časem opotřebuje samo a pak …
To už je rychlejší jet přes Havlíčkův Brod a Brno. O několik hodin. Ještě tak tu druhou kolej z Blažovic do Nezamyslic…
Rozhodně. 🤷🏽♀️
Už jenom proto, že to je celé zelektrisované, že jo.
Tohle by bylo opravdu „dílo“, leda tak v nouzi nejvyšší.
A pro příští rok ( po zavření tratě 250 ) to bude lepší kudy? Přes Jihlavu nebo přes Znojmo?
No… To bude „dílo“, jako! 🙃
Jestli jedete až z Něměcka, tak asi Vratislav a Bohumín? Jo vím, bude to nepříjemné…
A na dráhu pokud možno už jedině tranzit, do a z Čechozemí jedině autmo! Že? 🙂
No přece přes Vídeň, ale tyto nářky už známe oba ze všech konferenci celá desetiletí a když už je používá i národní ČD Cargo ( pro Metrans je to klasika), tak co na to říci. #skanzen
Vždyť to má jednu kolej,tak co tam chceš posílat. To uz je dávná historie, když tam je nějaký rychlejší vlak
Dobře: Německý Brod = nickolejný provoz. Prostějov = trvalá výluka. Tak: kudy? 🤷🏽♀️
A proto o tom nebudeme už nikdy ani uvažovat, to raději ty dálnice, je tak? 🙂 A dálkové tratě jen pro osobní vlaky, protože náklad spotřebuje výrazněji více paliva na silnici, tedy musí tam…
Myslím, že tato diskuse jasně vysvětluje proč žádná objizdna trasa neexistuje. Protože tady se predhanime kdo v,myslí více důvodů proč to nejde než proč to jde. Například dnes kdyby se dalo (byl elektrifikovan usek lichkov – Šumperk) objet . Tak by tento článek vůbec nevznikl.
Podstatna cast dane odklonove trasy je relativne pomala jednokolejka. To zadne draty nezmeni. A nevim, kolik je kde a jak dlouhych stanic.
„Relativně pomalá jednokolejka“ je jenom úsek Hanušovice – Lichkov, tam je 50, respektive z Dolní Lipky 70. Jinak je tam všude 85 – 100 minimálně, Olomouc – Uničov 160, a za Velkým Osekem zase 120 – 140. Oproti nějakému „Harakiri“ a la Senice na Hané – Drahanovice – Kostelec na Hané – Chornice – Třebovice v Čechách, no a nebo Chornice – Velké Opatovice – Skalice nad Svitavou, je tohle pořád hlavní trať, arciť dneska úředně regionální na více svých úsecích. Že není zelektrisovaná? Není, chybí dva úseky: Bludov-Chromeč – Lichkov, Letohrad – Týniště nad Orlicí. Sorry, jako, ale kdyby… Číst vice »
Pomalá jednokolejka je pořád lepší než dvě tři hodiny v Zámrsku. A pomalá jednokolejka není vlastnost, ale rozhodnutí státu
Dráty ne. Muselo by se změnit víc. Hlavně myšlení. A možná i samotná struktura dopravy ze stavu, do nějž se dostala.
Tak, a teď uvidíme operativní NAD v praxi u žlutého a černého.
Co tam chceš vidět. Bude se čekat.
Ano, čeká se, potvrzuji 🙈🙈
No že jdou téměř laboratorně stejné podmínky pro všechny dopravce.
Hihihi, hahaha, hlavně že modrej tam s ropovodem z šukafónů projede…
Psal jsem ,,NAD“. Nic o 810.
Nepsal….spiš škodolibě prudil
NAD znamenat Náhradní Autobusová Doprava.
To dojede autobus před nádraží (to je ten barák, co je vidět z žlutýho vláčku, když vláček stojí a lidi nastupují a vystupují), lidi vystoupí z vlaku, nastoupí do toho autobusu, a on je doveze na jiný nádraží, kde je čeká – pozor, teď to bude náročný! – náhradní souprava. 🤷🏽♀️
Samozřejmě že každý ví, co je to NAD i náhradní souprava, ale vy modráci jste začali prudit první
Ne, jediný, kdo prudí, jsi Ty. Realita je taková, že pokud se stane nějaká mimořádnost, ČD zajistí NAD, plus (nějakou) náhradní soupravu / náhradní soupravy. Ano, nějakou hodinu to trvá, protože ČD nemá v každý UŽST autobusové depo, a protože je to moloch: vlakvedoucí zavolá někam, ten musí zavolat někam, tam to musí někdo schválit, a až potom se to realisuje. To ano, ale: je to. Ano, je to třeba kyvadlové. Ano, náhradní souprava je třeba 742 + 4× Btax. Ale „premává sa“. RJ prostě nedělá nic. I když stojí souprava v poli, bez proudu, takže v zimě bez tepla,… Číst vice »
Dobrý, tak ČD jsou mezi několika diletanty trochu menší diletant, mezi jednookými jsou král…a když ostatní jsou za osmnáct tak ČD za devatenáct…. Stačí? Spokojen? Hřeje vás to u srdce?
Ale mne to nezajímá, chápeš to? Vůbec, já nemám k ČD emocionální vztah. Vůbec, to není baba! 🙄🙃
😂😂
I když vás to vůbec nezajímá tak bych ještě doplnil, že když ČD (a organizace na jejihž tradici navazují) mají před žlutými a černými náskok asi 180 let, tak by mohli místo za devatenáct být aspoň za devatenáct a půl….co Filipe?
Tak stejně jako je to s vlakama soukromníků. Jezdím po železnici hodně už přes 40 let a NIKDY se mi nestalo, že by vlak byl zrušen. Od dob soukromníků několikrát a teď v neděli to dokázaly i ČD (asi když to dělaj soukromníci, tak to budeme dělat taky) 😀
Přesně.
To kdyby udělali před 100 lety, tak normálně přijdou o koncessi, Ohne Scheiße! 🙃
Prostě odjet se to musí, třeba se zpožděním 720 minut, ale odjet se spoj / vlak musí. 🤷🏽♀️
Teď jsem to chtěl napsat! 👍
Že ČasuDost přepravují pasanty kyvadlově autobusy a náhradními soupravami, a že RJ nemá z čeho, a odkud, náhradní soupravu, ne tak soupravy, do České Třebové poněkud vypravit. Tak jsem čistě zvědavý, jestli se nám tady někdo pochlubí, jak se o nich #zhubyřiť Jančura postaral, jestli jim zajistil Sitzfleisch na střeše ČD NAD, nebo tak něco! 😅
Ne, třeba se „vítr změnil“ a budeme 😲, nemám předsudky, jenom už jsem toho poněkud dost slyšel na thema „řešení“ mimořádností & RJ. 🤷🏽♀️
paráda, zase, už po xtý nějaký dement svojí nedbalostí vypnul celý koridor, ale tady šotouši mají hlavní téma, že hlavně že sousedovi (Jančurovi) taky chcípla koza.
Ne, thema je o tom, že zatímco ČD promptně zajistila NAD + náhradní soupravu, RJ zajistil kulový hovno.
Fakta jsou fakta, to není věc nějakých emocí.
Ale pokud jsou s tím zákazníci RJ v klidu, hlavně, že mají Kaffee zdarma, tak jako mi to je naprosto, komplexně a trojctihodně Wurst! 🤪
Jo jasně, ČD přistaví náhradní soupravu, když je trať nesjízdná. Oba stojí v Dlouhé Třebové, teďka tím projel R862 Svitava, evidentně bez NAD. Asi dostal přednost.
PS: Nekecej, že předsudky nemáš, celý příspěvek je jejich prezentací. A škodolibé radosti z toho, že cestující mají problém.
Sorry, jako Ty nehovoříš jazykem mýho kmene, já nehovořím jazykem Tvýho. Celý „problém“, jako. 🤷🏽♀️
Na základě tohoto příspěvku by se dalo spekulovat o tom, zda nepocházíte z kmene zde legendárního Axela (vtvt, olcita), nebo zda nejste jen jeho pouhý další klon.
Paranoia se dá lečit. Sice blbě, ale dá se. 🤷🏽♀️🙃
Prosím nevyvolávat duchy, aby náhodou ještě nevylezl jako už mnohokrát, jen pod přezdívkou Rozpadlý Ikarus nebo Hospodařit jako se sazkou (nebo jiný škvár).
Musím sebekriticky přiznat, že jsem se spletl.
Naše zmiňovaná legenda, krom praštěného názvosloví ala „Jakub Hron Metánovský“, akcentovala zejména teorii „vypínání tratí“ a katastrofický scénář následků nezřízeného zadlužení ČD.
Na rozdíl od něj, pan Filip působí jako odborník na provoz, který jen tak z dlouhé chvíle laškuje s některými zeměpisnými názvy…
Tak ona NAD byla jen pro R na Brno a Os, který se před MÚ otočili… Takže celkem nesmyslná narážka 😀
Už zavedli NAD pro EC 221 Valašský expres?
podle Grappu stojí v odjezdové skupině ve Třebové už 93 minut.
Jel jsem černým asi ve 14:50 přes Třebovou (už bylo strženo, vím, že v článku je čas pozdější) a vzali jsme to mírným odklonem v Třebové kolem nákladního terminálu, a pak zpět na koridor. Hlášení dopředu, vše jsme věděli a zpoždění 5 minut, za mě v pohodě
A doporučuji ještě zavřít trať přes Havlíčkův Brod jako cvičení na nickolejný provoz. 😁
Při vší srandě jak je dobře, že tu trať přes Havlíčkův Brod máme.
Náhodou? To je dobrá trať, není její plezír, že není přebudována na potřeby osobní dopravy 21. století. 🤷🏽♀️
Až se to dodělá, tak vzdálenostní rozdíl jsou tam 2 km, klidně mohou rychlíky Brno – Praha jezdit přes Hory Kutné, máš tam Jihlavu, Německý Brod, Hory Kutné, ty si taky zaslouží lepší spojení. 😎
Tak by se jelo Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Letohrad – Lichkov – Hanušovice – Bludov-Chromeč – Bludov-Sudkov – Záhřeb na Moravě – Olomouc, no a pak buď výhybna Dluhonice – Prosenice, atd., nebo Prostějov – Nezamyslice atd. Ale byl by to opruz nevídaný! 😅
Zábřeh na Moravě, sorry. 🤦🏽♀️
… ale od března do října 2024 na jednom úseku trati 250 bude nickolejný provoz, takže když se potom na hlavním koridoru něco stane, tak …
Říkám, spiknutí bagrů.
Říkám, že ráno si řekli, že na konec šichty udělají průser. Aby byli později doma.
Měli málo přesčasy na prémie a doma vedro, co tam dělat