Havarijní stav mostu přes Svratku omezí provoz vlaků v Brně na několik měsíců

Poškozený most v Brně. Pramen: Správa železnicPoškozený most v Brně. Pramen: Správa železnic

Většina vlaků ve směru od Střelic bude končit na dolním nádraží.

Cestující linek S4 a R54 z Náměště nad Oslavou do Brna čeká několik měsíců komplikovanější jízdy. Většina spojů těchto linek bude končit a začínat na brněnském dolním nádraží, nikoliv hlavním.

Důvodem je náhlé a výrazné zhoršení stavu mostu přes Svratku v závěru loňského roku. Jihomoravský koordinátor veřejné dopravy Kordis JMK dnes představil dlouhodobá opatření v organizaci železničního provozu v Brně vyvolané stavem mostu. „Délka trvání opatření se dle dostupných informací předpokládá řádově v délce měsíců,“ uvedl Kordis v tiskové zprávě.

Až do 8. ledna platí provizorní opatření, od pondělí 9. 1. pak bylo dohodnuto dlouhodobé řešení dané situace. V pracovní dny v době od 0:00 do 20:00 budou všechny vlaky linky S4 a spěšný vlak linky R54 č. 1925 s plánovaným příjezdem v 6:09 hod. odkloněny na/ze stanice Brno dolní nádraží. Tyto vlaky neobslouží stanici Brno hlavní nádraží ani stanici Brno-Horní Heršpice.

Náhradní autobusy mezi hlavním a dolním nádražím

Mezi Hlavním nádražím a Dolním nádražím bude zajištěna náhradní autobusová doprava linkou X s odjezdy a příjezdy dle příjezdů a odjezdů jednotlivých odkloněných vlaků na/z Dolního nádraží. Stanoviště autobusů náhradní dopravy bude na Dolním nádraží přímo před nádražní budovou. Na Hlavním nádraží budou autobusy odjíždět ze zastávky vpravo před staniční budovou u viaduktu Křenová. Přijíždět budou na protější zastávku pod trolejbusovou smyčkou.

Ke stejnému datu bude vydán výlukový jízdní řád i pro linku S41 (Brno-Hrušovany), kdy odpolední odjezdy části vlaků v pracovní dny z Brna hlavního nádraží budou uspíšeny o 2 – 4 minuty. K datu 9. 1. 2023 se všechny spoje nejvytíženější regionální vlakové linky S3 IDS JMK vrací zpět do stanice Brno hlavní nádraží.

V pracovní dny po dvacáté hodině a v soboty, neděle a svátky celodenně pojedou všechny vlaky z/na Hlavní nádraží dle pravidelných jízdních řádů.

Podle Správy železnic je za porušením stavba protipovodňových opatření. Jejím investorem je město. Mluvčí města Filip Poňuchálek uvedl, že se Správou železnic plánuje společné jednání. Podle něj jsou takzvané štětovnicové stěny umístěné dva metry od pilíře na místě od léta a od té doby žádné práce nepůsobily otřesy.

Tagy havarijní stav mostů IDS JMK Kordis JMK Správa železnic uzel Brno
41 komentářů