Havarijní stav mostu přes Svratku omezí provoz vlaků v Brně na několik měsíců
Poškozený most v Brně. Pramen: Správa železnic
Většina vlaků ve směru od Střelic bude končit na dolním nádraží.
Většina vlaků ve směru od Střelic bude končit na dolním nádraží.
„Mluvčí města Filip Poňuchálek uvedl, … Podle něj jsou takzvané štětovnicové stěny umístěné dva metry od pilíře na místě od léta a od té doby žádné práce nepůsobily otřesy.“
A ty štětovnice tam zarazili jako lžičku do másla, že … Závada se nemusí nutně projevit hned, nakonec ho zcela jistě způsobil poslední Hurvínek, který tam projel.
.. nakonec to …
Pomalu a jistě dojde já moje nápady stare 20 let, kdy bude jezdit po Brně okružní S bahn linka a propojovat takto různé ukončené vlaky. Bonus ? Až se postaví VRT na Vídeňské, tak to bude jasné. A rozmělni se poptávka na malá Nadrazi, nemusí kazdy na Hlavak
Kdysi jezdila linka S1 – Slatina – Kr.Pole myslím.
Brněnský viadukt z roku 1838 (most přes Svratku je jeho součástí) je starší, něž Jezernický viadukt a Negreliho viadukt. Oba tyto viadukty byly zakládány na masivních mohutných dubových roštech, nebo dubových pilotách. Což byl v 19 stol. běžný způsob zakládání, čili předpokládám, že obdodně bude založený i Brněnský viadukt. Podívejte se na fotky z oprav základů Negreliho viaduktu přes Vltavu. Pak se může člověk pohádkám o 2 m jen zasmát.
Viz tady 1:00-1:30
https://www.youtube.com/watch?v=mx7_tROBGLU&ab_channel=HOCHTIEFCZ
Případně poslední fotka zde
https://zdopravy.cz/modernizace-negrelliho-viaduktu-bude-pokracovat-snesenim-dvou-mostu-7857/
Nešlo by místo ČD busu prostě spojit ve střelicích s4 s s41 nebo r54 nebo r11 dohromady, a poslat to na hlavní nádraží. Teď by se ten terminal ve starém lískovci hodil 🙁
Pokud by se mělo spojovat, tak bernou mincí by byly časové polohy S4 (protože z Brna hl. n. odjíždí dříve, do něj naopak přijíždí později). Plus S4 navíc má v podstatě nezměnitelné polohy fixované Rapoticemi okolo X:30 h (jiná poloha se nevejde mezi rychlíky a Sp vlaky). Jenže – právě polohy spojů S4 se mezi hl. n. a H. Heršpicemi nevejdou mezi spoje linky S3 – a právě proto je to S4 (a ne S41), která bude odkloněna na dolní nádraží. Tzn. myslím si, že by to fakt nešlo (+ jsou i další úskalí jako např. různé oběhy souprav na… Číst vice »
Holt co jiného … je potřeba tuto nepředpokládanou a Brnem způsobenou výluku ovlivnit co nejméně lidí. Tudíž je linka S4 bohužel nejmenší zlo. Menší zlo by možná bylo, kdyby všechny vlaky linky S3 stavěly v Heršpicích a tam končila i linka S4. To by ale znamenalo nejspíš velkou změnu v jízdním řádu na S4, což v její velké jednokolejné části není možné. A navíc, nádraží v Heršpicích na tak velký počet cestujících není připravené. Spíš by mně zajímalo, pokud se dokáže, že za to opravdu může Brno, jestli už má nachystané peníze na zaplacení způsobené škody. Nebude to jistě nízká… Číst vice »
Ještě že to s těmi Heršpicemi nevěděli od 15. 7. do 31. 8. 2018, kdy se tam přestupy z S3 na S4 konaly. 🙂 Ale vážně – tehdy to bylo kvůli tomu, že dolní nádraží mělo jen 1 kolej, která v tom období byla používána pro S41. Od 12/2018 už to lze řešit tím odklonem na dolní nádraží. Teoreticky tam mohla namísto S4 být odkloněna S41, ale tam asi je problém v konkrétních časových kolizích s S3 (ono i tak – R11 příjezd do Brna hl. n. v S:14 h (no dobře, „díky“ tomu, že od Zhlaví Státní silnice nebude… Číst vice »
Fakt, tak to jsem neveděl, že tam přestup byl. Na druhou stranu v létě se předpokládá méně cestujících, a nejsou zas tak nutné čekárny.
Vysoký potenciál přepravy na S4 bude až po zdvojkolejnění a elektrifikaci do Zastávky. Pak přestane hodně autobusů jezdit. Teď když jezdí autobusy do Brna, tak ten potenciál prostě zatím není.
Terminál Starý Lískovec = ještě větší sukces, než jsme čekali. Kdyby existoval, tak by pro půlku Brna bylo jedno, kam jezdí S4, protože by vůbec nebylo potřeba jezdit přes centrum. Ale vedení Brna na veřejnou dopravu kašle …
Pokud by linka č. 405 nadále jezdila na Mendlovo náměstí, bylo by zastáveckým + rosickým občanům o to více jedno, že S4 jede na odlehlé Dolní nádraží.
Jenže ouha – linka 405 utnuta odnedávna u FN/UKB, takže do centra tak jako tak s přestupem na MHD, ať už vlakem nebo busem.
A to měli při utnutí linky 405 počítat s tím, že se stane, co se stalo?
Taky linka 8 začala jezdit plnější i v jiných časech.
Ta zmíněná linka S41 vede do Hrušovan u Brna nebo nad Jevišovkou? Chtělo by to v článku upřesnit, protože kdo to ví, ten tu poznámku nepotřebuje vůbec, a kdo neví, tomu je k ničemu, když je takto vágní.
Navíc, naprostá většina spojů té linky ani do těch „Hrušovan“ (nádraží v katastru obce Šanov + od roku 2018 nese i jeho název) nedojede.
S41 vede: Brno-Moravské Bránice. V moravských bránicích se linka dělí na dvě části (buď se vlak rozpůlí anebo je zde mimo špičku přestup na větev kam vlak nejede, z 95% je to na tu do Ivančic): Moravské Bránice – Ivančice a Moravské Bránice-Bohutice (zde končí 95% spojů)-Miroslav-Hrušovany nad Jevišovkou. Úseky Ivančice-Oslavany a Hrušovany nad Jevišovkou-Státní hrance jsou mimo provoz.
To dolní „nádraží“ by si už měli opravdu strčit do špic. Dvě koleje za plotem. Ta banda expertů tam tu dopravu prostě přesune ať se nám to líbí nebo ne.
Jaká banda expertů? Za přesunutím železniční dopravy může poškození železničního moostu neželezničním subjektem. Vlaky neumí létat, proto musí jezdit po kolejích, i když jsou jen dvě a za plotem.
Železnice v Brně je dlouhodobě jedna velká fraška.
Jaké město, taková železnice! 🙂
Dokázal byste uvést nějaký region v naší zemičce, kde je to se železnicí nějak výrazně lepší?
PS: třeba IDS JMK podle mě dlouhodobě patří k tomu lepšímu u nás, dokonce by snesl i srovnání s podobnými systémy ve vyspělejší cizině. A ano, v rámci IDS je bohužel železnice poněkud slabší článek, namísto aby byla spolehlivou páteří.
No už pomale hrozilo, že se nám lidí začnou do těch vlaků vracet. Takto to budou pořád auta.
Jo, linka S4 v úseku u Brna (nepočítám krátké výluky):
– 7 + 8/2018: ukončení v H. Heršpicích, tam přestup na S3
– 9 – 12/2018: NAD Brno – Zastávka
– 6/2020 – 9/2021: NAD Brno – Zastávka
– 1/2023 – ?: odklon na dolní nádraží
– většina roku 2024: NAD Brno – Zastávka
proc by mela byt nad brno zastavka v roce 2024? nad bude jen ze strelic, ne?
Ne.
Stejně jako tomu nebylo při žádné další (byť krátkodobé) výluce mezi Střelicemi a Zastávkou. Prostě NAD už z Brna.
Mluvčí města. říkal… On u té stavby byl osobně, když se tam dávalo to lešení? A na základě čeho tvrdí, že tam nebyly otřesy – aha, asi tam měli seizmograf (ironie). Jinak to lešení bylo nějakou dobu zakotvené/opřené právě o daný most (ale z něj samotného asi ten most nepovolil), spíše bych to viděl na ten vrtací stroj, co tam stál. Jen tak mimochodem – doufám, že se pak ověří i statiku toho mostu pro pěší, protože na to ti stavaři taky občas najeli těžkou technikou (hlavně buldozery). Jinak je zajímavé , že to lešení tam bylo delší dobu, i… Číst vice »
A ten další most (na ulici Heršpická) s několikrát zalitým propadem asfaltem nic ?
Mluvčí jen člověk, jehož úkolem je prezentovat názory svého zaměstnavatele. Mimochodem, mluvčí SŽ před Vánoci tvrdil, že SŽ o ničem nevědělo, což je naprostý nesmysl.
Hlavně se docela děsím toho, co by s mostem dělal zvýšený průtok v takto napůl zajímkované řece.
Rychle tekoucí vodě totiž zrovna moc není ochotná náhle změnit směr jen proto, že se nějakýmu bambulovi ta larzenová stěna dobře rýsovala podle pravítka do pravýho úhlu….
Jen si zvykejte! ODSunuté nádraží bude, i kdyby se to stávající mělo rovnou zbourat!
No já bych asi motivoval NKÚ k prověření výhodnosti a udržitelnosti nedávné investice do oprav stávajícího hlaváku – padly tam cca tři miliardy, tak bych se asi zajímal, jestli byly proinvestovány účelně 😀
Takže různá výchozí nádraží mj. právě pro lidi dojíždějící mezi Střelicemi a Brnem. Ale i v relacích typu Brno – Náměšť.
Uspíšení S41 z Brna hl. n. je logické vzhledem k tomu, aby po té „střelické“ koleji mohl jet posilový Os vlak směr Židlochovice, odjíždějící z Brna hl. n. v X:55 h.
Tzn. spoj linky S41 bude muset z Brna hl. n. odjet max. v X:52 (ne-li X:51 h), protože pojedou oba po stejné koleji.
Náměšť, Třebíč je snad v R/Sp, ne?
Různá výchozí stanice pro rychlík vs. pro Os vlak.
V mimošpičkovém období tvoří R a Os téměř přesný hodinový proklad v relaci Brno – Náměšť.
Tzn. nutnost si hlídat, že – jedu z Brna do Náměště mezi 17. a 18. h? O. K., z hlavního nádraží.
Pojedu mezi 18. a 19. h? Pozor – musím se zavčasu dostat na dolní nádraží.
Totéž i v dalších částech dne jako např. 11. – 12. vs. 12. – 13. h.
A to je nějaký problém?
Z hlediska „přemýšlení, na které nádraží vůbec jít“, to problém být může.
Eventuálně (nad rámec mnou uvedeného) v situaci „možná nestihnu rychlík v L:44 h, ale pak mi v L:48 h jede osobák, kterým se (ve špičce) do Náměště dostanu taky“ – ne, nepojede ze stejného nádraží.
Mimochodem relativizací typu „A to je nějaký problém“ by se dalo dosáhnout ledasjakého „výsledku“, např. že přes dolní nádraží mohla být nadále odkloněna S3 atd. 🙂
Ale to by z jiných nádraží jely S3 a R9 ve směru na Tišnov. To nevadí?
Aspoň se můžete v Brně cítit stejně jako v hlavním městě. V Praze už mnoho let jezdí vlaky se stejným cílem z různých nádraží (a nikdo nikam neevakuuje se 😉