Doprava ve městě Tramvaje

Rozpadající se Praha. Tramvaje přestanou jezdit na Vltavskou, most je v havarijním stavu

Most u stanice metra Vltavská, který musí TSK od 24. října zavřít. Foto: TSK
Most u stanice metra Vltavská, který musí TSK od 24. října zavřít. Foto: TSK

Špatný stav mostů v Praze přinese od zítřejšího dne další velkou komplikaci. Dopravní podnik hl.města Prahy musí od zítřka do odvolání přestat jezdit s tramvajemi do stanice Vltavská.

Z důvodu havarijního stavu silničního mostu u stanice metra Vltavská dochází od středy 24. října 2018 (přibližně od 4.30 hodin) do odvolání k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úsecích Strossmayerovo náměstí – Vltavská – Dělnická a Vltavská – Těšnov,“ uvedl DPP na svých stránkách.

Uzavírku potvrdila na svém twitterovém účtu i Technická správa komunikací. „ Stav mostu se výrazně zhoršil v posledním měsíci a provoz na něm i pod ním musí být kvůli bezpečnosti okamžitě uzavřen. Uzavírka předběžně potrvá minimálně týden, most je nezbytné podepřít,“ uvedla TSK na twitteru.

Potíže má most v Bubenské ulici, po kterém jezdí auta z centra k Výstavišti.
Dnes v podvečerních hodinách nás specializovaná firma oficiálně informovala o výsledcích, které přinesla poslední diagnostika tohoto mostu. Aktuální měření ukazují, že čtvrté pole mostu, tedy to, pod kterým projíždí tramvaje a chodí chodci, je v havarijním stavu a preventivně kvůli bezpečnosti je nezbytné okamžitě uzavřít provoz na mostě i pod ním. Za posledních 25 dní měření se stav mostu začal velmi rychle zhoršovat a praskliny v jeho konstrukci, které důkladně už řadu měsíců monitorujeme, se začaly rychle a nebezpečně zvětšovat,“ říká náměstek ředitele Technické správy komunikací Matěj Fichtner.

Technická správa komunikací okamžitě začala připravovat podepření mostu. To bude trvat přibližně týden, do té doby se nesmí nikdo pohybovat po mostě ani pod ním. „Na podepření mostu jsme začali pracovat okamžitě, nejpozději zítra budeme znát dodavatele, který most podepře, a budeme se snažit, aby se nejpozději do týdne mohly na Vltavskou vrátit tramvaje i pěší,“ říká generální ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka.

Tramvajový provoz od středy 24. října 2018 od 1:30 hodin
Na stanici metra Vltavská nebudou smět kvůli tomuto omezení od dnešní půlnoci žádné tramvaje.
Úseky bez provozu tramvají:
Strossmayerovo náměstí – Vltavská – Tussarova/Dělnická
Těšnov – Vltavská
Odklony tramvajových linek:
Linky 1 a 25 jedou odklonem ze Strossmayerova náměstí přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále po své pravidelné trase směrem na Palmovku.
Linka číslo 14 pojede od Bílé labutě přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a dále po své trase do Vysočan.
Linka číslo 12 pojede ze Strossmayerova náměstí odklonem přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí na Maniny a dále na Palmovku.
Spojení k holešovické tržnici zajistí přívoz P7 mezi Karlínem a Holešovicemi.
Náhradní trasa pro pěší
Náhradní trasa pro pěší povede od prostoru před výstupem ze stanice metra Vltavská směrem k Bubenské ulici, kde mohou chodci přejít na světelně řízeném přechodu Heřmanovy ulice. Standardní průchod pod mostem podél tramvajové trati bude také uzavřen.
Objízdné trasy pro automobily
Řidiči mají dvě možnosti, jak uzavřený most objet. Z Hlávkova mostu mohou sjet na nábřeží Kapitána Jaroše a pokračovat Argentinskou do Holešovic. Hlavní objízdná trasa do Veletržní ulice povede přes nábřeží Kapitána Jaroše a ulici Dukelských hrdinů.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Za vnitřní dluh na infrastruktuře není odpovědná poslední vládní garnitura, ale všechny které v uplynulých desiletí racionalizovali správcovské organizace natolik, že v nich zbyli jen úředníci, kteří objednávají kontroly u odborných firem. Vždyť všichni odborně schopní zaměstnanci už byli přetaženi do soukromého sektoru nebo odejiti pro nadbytečnost. Státní správa už vlastních odborníků má co by se za nehet vešlo. A nejde jen o mosty. Musí to prostě začít padat, aby se s tím začlo něco dělat.

  • Já se snad umlátím smíchy!! 😀 No viděl někdo neschopnější ansámbl? A přitom o Krnáčové ráno vyšel sebechvalný článek s názvem „Dokázali jsme skoro zázrak, zhodnotila se Krnáčová. Lituje pádu lávky“. Teď může v lítosti pokračovat. 😀

  • Spíš si začněte uvědomovat, že společně s Krnáčovou a Dolínkem má na neřešení těhle věcí lví podíl jistý Čižinský… takže se v Pupku Světa máte ještě na co těšit.

  • Jak starý je ten most? Předpokládám že bude že 70. let z doby stavby magistrály. Tedy poměrně mladý. Docela průšvih, v té samé době se stavěl i Nuselák, to by byl nebetyčný malér bez jakéhokoli řešení když nemáme okruh okolo pražské díry

    • Znáte ten vtip, o novém sjezdovém paláci?

      Na ÚV se rozhodli že jim je sjezdový palác a že by mohli mít nový, tak si to odhlasují a začalo se stavět. Tak jej postavili uvnitř jej zdobí mramor a socialistický realismus a obrovská plátna s agrárními a průmyslovými motivy, zlacené busty Lenina, Marxe, nádherné lustry, sedadla v sále jsou z jemné plyše, no zkrátka nešetřili, tak generální tajemník zahájí zasedání a v tom se palác zřítí a všechny uvnitř zabije. StB začne vyšetřovat jaký to podvratný živel za tím stojí, tak vyšetřují a přijdou do skladu stavebního podniku, dojdou k cihlám a ptají se: „Cihlo, tys tam byla, můžeš za to?!“
      „Já soudruzi? Já cihla rudá, rukou proletářky hnětená, jak já bych za to mohla?“Říkají si že soudružka cihla za nic asi opravdu nemůže a pokračují v hledání.
      Pak jdou k písku a ptají se. „Písku“, vyjedou na něj zostra, „tys tam byl když to spadlo, můžeš za to?!“
      „Byl soudruzi, jak ale já, písek žlutý, jako obilí, tvrdýma rukama dělníků osívaný, bych za tu tragédii mohl moci?“ Udělají si pár poznámek a jdou dál. Když je zmerčí cement, už z dálky na ně volá: „kdepak Soudruzi, za mnou nechoďte, já ale o ničem nevím. Vždy já tam vlastně ani nebyl!“

      • Je pěkné, že zde všichni četli důvodovou zprávu (zprávu o technickém stavu) – můžete hodit odkaz 🙂

    • Jak pomůže okruh periferiemi uživatelům Nuselského mostu, z nichž naprostá většina míří do města?

    • Nota bene, když nezvládáme ani udržovat stávající „městské dálnice“, stavba dalších to nevyřeší.

  • Jestlipak někdo věříte, že se bude v blízké budoucnosti stavět 30 nových tramvajových tratí, jak Praha občas prohlašuje?

Newsletter

Partneři


Výběr editora