DPP musel kvůli závadě vyřadit z pilotního provozu prototyp autobusu na vodík

Vodíkový autobus H'CITY 12 v Praze. Foto: Daniel Šabík / DPPVodíkový autobus H'CITY 12 v Praze. Foto: Daniel Šabík / DPP

Vůz si odvezli technici Škody.

Pražský dopravní podnik (DPP) musel vyřadit z pilotního provozu prototyp autobusu poháněného vodíkem, který jezdil od července na lince číslo 170. Důvodem je technická závada, kterou nyní řeší výrobce vozu. Informaci z webu dopravního podniku (DPP) ČTK potvrdil vedoucí provozu autobusů Jan Barchánek. Kdy se vůz vrátí do provozu, zatím není jasné. Na testování nového autobusu se domluvili hlavní město, DPP a společností Škoda Group, která je výrobcem vozu, a Orlen Unipetrol.

Jedná se o pilotní provoz, který slouží k tomu, abychom takzvaně vychytali všechny mouchy, ať už z naší strany, co se týče provozu, tak po technické stránce ze strany výrobce. Projekt se nynějším odstavením rozhodně neruší, právě k takovýmto zjištěním slouží pilotní provoz, testování má právě všechny případné potíže odhalit,“ řekl Barchánek. „Stejné to bylo, když jsme v minulosti testovali například elektrobusy,“ doplnil.

O jakou závadu konkrétně jde, v tuto chvíli DPP podle něj neví a zjišťuje to výrobce. Jeho technici si vůz odvezli poté, když zjistili, že závadu nelze opravit na místě. Jakmile bude vůz v pořádku, vrátí se do provozu, dodal Barchánek.

DPP vybral pro testování prototypu vodíkového autobusu trasu linky číslo 170 záměrně. Má členitý a kopcovitý profil a její trasa patří mezi nejdelší v Praze s délkou v jednom směru zhruba 20 kilometrů. Nedaleko konečné na Barrandově se pak nachází plnicí vodíková stanice.

Pořizovací cena vozu je zhruba čtyřikrát vyšší než u naftového autobusu, to znamená mezi 18 až 20 miliony korun. Provozní náklady jsou zhruba na dvojnásobku provozu běžného autobusu.

Autobus Škoda H’City je nízkopodlažní a měří na délku 12 metrů a je široký 2,55 metru. Má 85 míst, z nichž je 30 k sezení. Dovnitř se rovněž vejdou dva kočárky či invalidní vozíky. Nejvyšší rychlost je 80 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba je deset kilogramů vodíku na 100 kilometrů.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Škoda Group Škoda H’CITY vodíkové autobusy
72 komentářů