DPO testuje e-paper. Elektronický jízdní řád zobrazí aktuální odjezdy, dopravce v něm vidí budoucnost

Trolejbusy Škoda T‘CITY 36 Tr Dopravního podniku Ostrava (DPO) u ostravského hlavního nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTrolejbusy Škoda T‘CITY 36 Tr Dopravního podniku Ostrava (DPO) u ostravského hlavního nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Instalace označníků s elektronickým papírem má začít už letos, konkrétně v Ostravě Porubě.

Budoucnost označníků v Ostravě je podle tamního dopravního podniku v technologii e-paper. Jeden takový teď Dopravní podnik Ostrava (DPO) testuje v centru města na zastávce Nová radnice. Do budoucna chce jich mít dopravce více, s instalací plánuje začít už letos. K vidění by měly brzy být například v Ostravě Porubě.

„Hlavní informací, kterou můžeme poskytnout cestujícím na zastávce, je odjezd z té dané zastávky. Tuhle možnost dnes zobrazujeme pomocí LCD nebo LED panelů, které jsou však na investice a stavební úpravy náročné. Rovněž energie pak něco stojí. Takových zastávek je dnes na území města 86,“ komentuje aktuální stav ostravských označníků Michal Scholz, vedoucí odboru přepravy a tarifu DPO.

„Nové inovace umožnily přijít s novou technologií. Takzvaný e-paper potřebuje pro své napájení daleko méně energie. Tu získává buď z fotovoltaických panelů, nebo z baterií. Budoucí e-papery budou mít trojnásobnou velikost než ty, které jsou dnes v pilotním provozu,“ dodává Scholz.

Kromě aktuálních odjezdů umožní technologie zobrazovat i statický jízdní řád, který se nyní musí vylepovat. Displej je z elektronického papíru, který napodobuje vzhled tradičních tištěných jízdních řádů. Výhodou oproti klasickým LCD displejům je také zabránění odlesků a špatné čitelnosti na slunci. Zde se naopak čitelnost na slunci zvyšuje.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO e-Paper elektronický jízdní řád jízdní řády ostrava
74 komentářů