Letecké společnosti Letectví

Další nedůvěra v brzký návrat 737 MAX. Dopravci v USA plánují jeho návrat až v srpnu nebo v září

United Airlines a jejich Boeing 737 MAX 9. Foto: United Airlines
United Airlines a jejich Boeing 737 MAX 9. Foto: United Airlines

Trojice amerických aerolinek posunula během posledních dvou dní očekávaný návrat Boeingu 737 MAX do provozu. Nejméně optimistické jsou United Airlines, které s letadlem počítají až po 4. září.

Oproti loňskému roku, kdy američtí dopravci odkládali termín návratu spíše po týdnech, jde o velký posun: z rezervačních systémů mažou letadla na několik měsíců dopředu. V případě United Airlines na více než půl roku.

United byly posledním americkým dopravcem, který oznámil posun termínu návratu o několik měsíců. Southwest zatím start odložil na 10. srpna, American Airlines na 18. srpna. Původně všichni tři dopravci plánovali návrat na začátku června.

Americký úřad civilního letectví FAA nedávno oznámil, že certifikační let by mohl proběhnout během několika týdnů, přesný termín ale dosud nepadl. I kdyby došlo k udělení povolení létat, několik měsíců zabere příprava letadel zpět do provozu a výcvik pilotů na simulátoru, který nově Boeing před startem doporučil.

Od uzemnění letadel 737 MAX v březnu uplyne jeden rok. Pro Boeing znamená největší krizi v historii. Ztrátu z uzemnění letadel odhaduje Boeing na 18 miliard dolarů.

15
Diskuze

avatar
7 Komentáře
8 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
Y.K.Jen takAnonymusOran GutanOndra Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Y.K.
Host
Y.K.

Vzhledem k nedávnému prohlášení Boeingu, že uschopnění vidí v půlce roku a zřejmě bude následovat jistá perioda úprav letadel a doškolení pilotů, mi to uvedené nastavení na konec léta přijde jako realistické.

Anonymus
Host
Anonymus

Mě hlava nebere, jak přežijí aerolonky které musí Maxe platit,ale nesmí používat? Teď krachla italská a turecká aerolinka,co bude dál?

R.L.m.
Host
R.L.m.

Nepříjmené, ale už si začínám pokládat otázku, zda Boeing vyrábí letadla cca sto let a nebo teprve tak 5, slovy pět let? Opravdu se jim to všechno vyplatilo, miliardy $ ztrát, skoro 800 letadel na zemi, (dese?)tisíce lidí bez práce, komplikace v oboru letecké dopravy a to nejhorší skoro 350 lidí na onom světě. A to vše, když to přeženu (omlouvám se), z většiny kvůli jedné jediné chybějící řádce ve zdrojovém kódu … hmmmm, tak abych jen netlachal: „IF AoA1 AoA2 GoTo MCAS_OFF“ … dobrá, tak to už jsem přehnal, hlavně s tim „GouTů“ 😉 je to o hodně složitější,… Číst vice »

Oran Gutan
Host
Oran Gutan

Ve svý podstatě to že to nebralo v potaz údaje z obou čidel nebyl omyl ale záměr, aby mohli říct že se jedná o podružnej systém a není třeba kvůli němu přeškolovat piloty. Ty výlevy s kódem jsou tristní.

Jen tak
Host
Jen tak

takhke to dopada, kdyz se k problemu tykajicimu vyvoje zacne vyjadrovat nekdo, kdo se cerstve naucil php a trousi rozumy.

ne, nebylo to vtipne. ne, neni to tak jednoduche.

Y.K.
Host
Y.K.

1. Boeing většinu software nepíše, avioniku kupuje od dodavatelů tím se zabývajících. 2. výrobce udělá koncept ovládání a podle toho se programuje avionika. Problém není v software ale v konceptu (že pilot mohl snadno jedním čudlem „překomadovat“ MCAS). Bohužel přehlcený pilot může přestat být schopen sledovat co si to éru šudlí. Takže chyba v konceptu. 3. jen jste přidal další hlášku k hromadě dalších alarmů a klepání kniplem, nevím jestli je tohle právě to po čem teď FAA prahne. 4. jak poznáte který AoA ukazuje špatně? Je letoun přetažený nebo není? Když je jeden AoA zamrzlý MCAS není potřeba jako… Číst vice »

pája
Host
pája
Y.K.
Host
Y.K.

Evropský regulátor podle všeho nepovede vlastní certifikaci. S FAA spolupracuje „světové sdružení regulátorů“ kde je i EASA, mají společný postup. Asi proto to tak dlouho trvá.

jan
Host
jan

Docela se to Boeingu slušně prodražilo. B) pak mají na skladě něco, co nyní z cestujících moc nechce.

Martin 28
Host
Martin 28

Ježíši. Lepší až budou mít schválení letadlo typu 737 max. Mohou pochlubit světu. Oni jenom slibovali a slibovali. Cestě nic nevede. Jenom dělají stále ostudu. Stejně jako u politiky.

Ondra
Host
Ondra

Piješ už takhle ráno…?

David
Host
David

To je ale překvapení. Opět další „článek“ ohledně 737MAX s informační hodnotou nula. Pro zpestření by se možná hodilo uvést, že na horách je málo sněhu a vlekaři si opět stěžují na špatnou zimu. To je asi podobně zajímavá informace.

VíKo
Host
VíKo

Me to treba zajima. Je tady 90% clanku z jinych oboru dopravy, ktery me nezajimaji vubec. Mozna po Vasem vzoru taky nejakej ocenim prispevkem Vaseho kalibru.

PetrN
Host
PetrN

Když mě něco nezajímá, tak to jednoduše nečtu… To, že aerolinky oddaluji ve svých plánech návrat exponovaneho typu letadla je naopak informace zajímavá, jelikož žádné jine dostupné nejsou, toto může udělat dost jasný obrázek, jak daleko zatím návrat MAXu je. Bohužel…