Boj o D11 na hranice. Polský Budimex má náskok 358 milionů na druhé MI Roads, soutěží i Španělé

Vizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSDVizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD

Pět ze šesti nabídek na D11 z Trutnova na státní hranici je pod odhadovanou cenou.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má po včerejším otevření nabídek na největší dálniční zakázku za poslední roky jednu jistotu. 21 kilometrů dlouhý úsek D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem vyjde státní kasu levněji, než byl původní odhad.

Vyplývá to z protokolu o údajích z nabídek jednotlivých účastníků. Pod odhadovanou cenou 13,078 miliardy korun je pět ze šesti nabídek. Nad je pouze jediný s cenou 14,719 miliardy korun. Rozsahem jde o největší dálniční zakázku v Česku za poslední dekádu.

Detaily ze zveřejněného protokolu na profilu zadavatele ukazují i rozdíly v jednotlivých nabídkách. Za nejlevnější nabídkou od Budimexu v hodnotě 11,352 miliardy korun je odstup 358 milionů korun. Naopak mezi druhou a třetí nabídkou je rozdíl jen necelých třináct milionů korun.

Ke stavbě D11 do Polska je nejblíže polský Budimex, cena v tendru klesla o 1,7 miliardy korun

ŘSD nechce zveřejnit zatím další jména soutěžících kromě nejnižší nabídky. Generální ředitel Radek Mátl deníku Zdopravy.cz řekl, že v nabídkách se objevují ve sdruženích firmy, které se dosud o zakázky na ŘSD neucházely. „Jde o firmy z Polska a Španělska, ale jsou ve sdruženích s českým lídrem,“ uvedl Mátl.

Podle informací deníku Zdopravy.cz je druhá nejnižší nabídka od MI Roads, firmy nově založené Metrostavem v rámci jeho obcházení trestu v korupční kauze. Je ve sdružení s Doprastavem, Metrostavem TBR,  Subtterou a  Duna Aszfalt.

Metrostav si založil pár dnů po rozsudku zakazujícím účast v soutěžích novou firmu na stavbu silnic

Polský Budimex v Česku stavěl v 70. letech minulého století například silnici z Turnova do Liberce, v tomto tisicíletí dosud na českém trhu nepůsobil. Firma ale deklarovala velký zájem o vstup na český trh, nabídla nejnižší cenu i pro úsek D35 Džbánov – Litomyšl. Vzhledem k velikosti zakázky lze očekávat, že se někteří účastníci nesmíří s jeho vítězstvím a budou požadovat vyloučení.

ŘSD věří, že stavba by i přesto mohla začít ještě letos. Na trase již probíhá záchranný archeologický výzkum, úsek má stavební povolení. Dálnice na hranici naváže na polskou rychlostní silnici S3, která je prakticky hotová. Postup prací v Polsku přinutil ŘSD změnit plány: nejprve se má začít budovat úsek  úsek u státní hranice, který by měl být hotový v roce 2025. Celá dálnice z Trutnova na hranice má být hotová v roce 2027.

Nabídky na dálnici D11 Trutnov – státní hranice (předpokládaná cena ŘSD 13,078 mld. Kč)

1. 11,352 mld. Kč – Budimex
2. 11,710 mld. Kč – MI Roads + Doprastav + Metrostav TBR + Subttera + Duna Aszfalt
3. 11,722 mld. Kč
4. 12,331 mld. Kč
5. 12,528 mld. Kč
6. 14,720 mld. Kč

Tagy Budimex D11 D11 Trutnov - státní hranice MI Roads Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
53 komentářů