Boj o D11 na hranice. Polský Budimex má náskok 358 milionů na druhé MI Roads, soutěží i Španělé
Vizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD
Pět ze šesti nabídek na D11 z Trutnova na státní hranici je pod odhadovanou cenou.
Díky za každou novou firmu. Nejen naše stavebnictví potřebuje konkurenci jak prase drbání. Navíc jak umí stavět budimex se stačí kouknout k našim severním sousedům. Pokud vím tak žádné větší průšvihy tam nemá, takže o kvalitu bych se nebál. Pokud tedy totálně neselže stavební dozor jak občas bývá dobrým zvykem.
At to vyhraje Eurovia…bude to nejdražší, nejpomalejší za to s mizernou kvalitou ale v ceně bude pohoupaní popř. při vyšších rychlostech, skoky autem…
Tak nevim d11 u hradce rozdil mezi usekem od MI nebo Eurovia v rychlosti nebyl..
Jestli ono to nebude tím, že Eurovia a MI byli ve sdružení.
Asi myslíte porovnání s úsekem, který dělal Porr.
Za to na D7 je ten rozdíl MI a EU vidět hodně
Eurovia by hlavně měla poslat vše, co má ruce, kola, pásy na D4. Nebo to bude s otevřením prvního úseku PPP příští prosinec pěkná blamáž.
Zajímalo by mě, jak je na tom obchvat Olomouce u Globusu. Tam to prý ženská blokuje, nabízí jí tuším 600 Kč/m2, před časem to sama nabízela za 1100 Kč/m2. Jak projevilo ŘSD zájem, tak cena rázem 2000 Kč/m2 a jen, když od ní vykoupí celou parcelu (30 000m2), ikdyž potřebují jen část.
Neví o tom někdo něco bližšího?
Tento problém se ale netýká dálničního obchvatu, který má začít ŘSD stavět příští rok, ale silnice, kterou má stavět kraj, a má spojit průmyslovou oblast se stávajícím kruhovou křižovatku, které se bude dálniční obchvat vyhýbat, a která je teď špuntem.
Nevím. Ale z vašeho textu už vím že to bude další fííča v řadě, něco jako tenkrát havránková a D11
Tak p.Havrankova si celou dobu drzela svou.. Jen se sni snazilo rsd vy……
A borci z ŘSD by pomalu měli p. Havránkovou navštívit, pozdravit a začít vyjednávat o pozemcích který budou potřebovat k rozšíření na tři pruhy mezi 84-95km, poněvadž až se dopojí D11s polákama a D35 s Jičínem, tak tam začne vznikat nový špunt.
Zdaleka ne, sice jde o souběh dvou dalnic, ale dominantní směr tu bude o Prahy z D11 na D35 směr Olomouc a zpět, takže intenzity mezi 84-95 nebudou vyšší než od 84 dále na Prahu… Problém vidím maximálně v MUK Sedlice, která je naprosto nevhodně nekapacitně navržena na to jaký se tam očekává provoz zejména od Olmiku na Prahu…
Spor o pozemek se netýká obchvatu, ale jiné komunikace, která by měla být napojena na stávající kruháč od SV.
I kdyby tomu tak bylo, tak pokud nedojde ke shodě, dojde k vyvlastnění za cenu běžnou bez koeficientu.
Ono to bude taky možná o dostupnosti materiálu, respektive o jeho ceně. V ČR je kamenivo nedostatkovým zbožím a z části se dováží z PL. A že na tuto stavbu bude potřeba hodně šutrů….
Eurovia má v Královci lom na dohled od budoucí dálnice. MV
Ona snad není už “čistě česká velká stavební firma“. Stejně tam budou české subdodávky, takže bych to tam tak černě neviděl. Věc druhá je, že Kazaši, Italové či Portugalci se už ukázali, co umí a moc to nedopadlo.
Jediná (poslední) velká čistě česká stavební firma má ban, takže se tady roztahují cizáci jak po Bílé hoře.
Ale že se ti ten cizákej inernet hodí, co?
Nevím, co se schovává pod pojmem „cizáckej internet“, a ani nevím, co to má společné s českou stavební firmou.
Vymyšleno v USA, vyrobeno v Číně. Moc čekého na něm není.
A společného mají to, že s přístupem „je cizákej, ať vypadne“ by v ČR být neměl. Dokonce ani ten telefon, vynález Grahama Bella.
Můžete, laskavě, doložit, kde jsem uvedl: „je cizáckej, ať vypadne“?
Jak to tady pročítám a sleduji plusy a mínusy, tak se nestačím divit. To vám opravdu nevadí, že nadnárodní firmy vyvádí a daní zisky mimo naši republiku. Hlavně, že vás zaměstnají na svých plantážích. Styďte se, to jste družstevníci?!
Nojo, když oni Češi uplácejí a korumpují, to je pak těžký.
Oni se české firmy také moc nevytáhly, takže bych zahraniční firmy nehanil.
Rozdíl mezi 1. až 3. není zas tolik signifikantní. Uvidíme, jak to ještě celé dopadne.
Tak Španělé jsou skrz majitele trochu i Budimex, že. Kdo tam bude jiný: OHL nebo FCC?
A ještě ke „kvalitě“ Budimexu. V článku je zmíněná silnice Turnov-Liberec. Nebezpečná MÚK Rádelský mlýn (před přestavbou) jde právě za polským projektantem a zhotovitelem.
Uznejte ale, že v 70. letech ten projektant nemohl tušit, jaký bude provoz za 50 let.
To ne, ale intenzita provozu nemá až takový vliv na to, jak nebezpečná byla ta krutě ostrá zatáčka při sjezdu od Liberce na Jablonec a následná stopka u úrovňového křížení protisměru.
Otázkou také zústává, zda měl stát peníze na lepší řešení, nebo to bylo ušetření ze strany zadavatele. Vzpomeňte si na spořitele Bártu – s tím projektant taky nic nezmohl.
A ještě jednu věc: Běžný automobil v roce 197x dosahoval rychlosti 110 km/h při dlouhém rozjezdu a zdaleka ne každý. Motocykly mohly na dálnici max 80 km/h a kdo měl 250 ccm a víc, ten byl král, 80 km/h dokázal překračovat mimo dálnice na silnici mezi vesnicemi, tam se 90 km/h mohlo.
Sorry, tak krizovatka nebyla nebezpecnejsi nez je nyni. Ve svy podstate po vylepseni jento tam vetsi divocina nez pred. Problimaticke bylo misto az mimo hlavni krizovatku ve smeru na jablonec a to dle meho slo vyresit lip a levneji nez jw to nyni 🙂 tam bych vinu na projektanta z dob nedavno minulych neschazoval
Jiná doba. Dálnice od Brna na Olomouc a i ta na Mohelnici je o dost mladší a v rovině , sjezdy , zatáčky , mosty i nájezdy byli taky poplatné dobe i bez Poláků. Stavěli u nás podle našich pravidel , jako dnes. A klidně ať začnou stavět i koleje za tu cenu se třeba někdo chytne za nos včetně zabezpečení
To jakože zadavatel neposuzoval projekt a odsouhlasil podle Vás nebezpečnou MUK? To když si projektant v polovině dálnice nakreslí vodní příkop bez padacího mostu, tak bude taky jeho vina, že auta skončí v příkopu?
Nechejte to ty Polaky postavit.
PS: Autore, odkud cerpate informace, ze se ostatni soutezici budou snazit Budimex vyloucit? Jak jste na to prisel? Neni to nahodou jen vase fantazie? Dekuji za odpoved
Zadna odpoved, take odpoved..
Taky bych to odhadoval. Jednak mají motivaci vytlačit novou konkurenci, jednak čím vyšší hodnota zakázky, tím výhodnější poměr mezi potenciálními přínosy a náklady námitek.
Odhadoval bych, že se jedná o zdroj, který není záhodno propíchnout.
Kdyby ji vyhrali polaci, tak jen budou se stavbou pokračovat dále na naše území, u nich je „dalnice“ přes polsko skoro hotová.
Hlavně ať už to zacnou stavět, jak d11 tak d35.
až na to, že polskou S3 na české hranice staví PORR a nikoliv BUDIMEX, který soutěží na českém úseku D11…
Z pohledu dálniční sítě, toto napojení jen dále zvedne tlak na urychlení dostavby na budoucí 511 okolo prahy (směr Mnichov) a na R35, D55 uolomouc -přerov a D52 na Vídeň.
Tak aby polská vozidla mohla plynule transitovat. Proto by bylo vice než vhodné dokončení těchto úseků koordinovat.
Tj není to jen o této konkrétni stavbě, nýbržo dopqdu na celou síť.
Pražský okruh by se měl začít stavět příští rok, tak snad to klapne.
zapomněl jste ještě na zásadní kus v trase sever-jih a tím je naprosto nevyhovující I/43 Brno-Svitavy s plánovanou čtyřpruhovou I/73, která je ale zatím velmi v nedohlednu
Pražský okruh chybí každý den šíleně a je to naprostá neschopnost tohoto státu s ŘSD. Bohužel si ale myslím, že do konce roku 2030 celý pražský okruh stát nebude ani náhodou.
Do toho roku budeme rádi za úsek 511. Sever bude ostrá bitva majitele Pilulky a jeho spolku vs. ŘSD.
Až (jednou) bude D11, D35 a I/73, stálo by za to tam šoupnout E65 (a na polské straně na S3) a vyhnout se zejména průchodu skrz Český ráj.
Je hrozné, že se hned po otevření obálek píše o napadání vítězné nabídky. Neměl by se z příštích soutěží vyloučit spíš ten spekulant na posledním místě, který to přestřelil oproti vítězi o pár miliard?
Je to spekulace autora článku. Může to proběhnout v klidu. Jinak vaše úvaha o vylučování drahých nabídek je zcela v rozporu se ZZVZ.
A proč? Prostě neuspěje a v další soutěži to zkusí s nižší nabídkou (pokud nebude chtít znovu utřít).
Velká kouzla s čísly z obou stran, hlavně aby už to stálo…
Proč píšete kouzla s čísly? Myslíte, že si to cucají z prstu? Ta čísla jsou velice podrobně a přesně podložená a to jak projektem na straně investora a jím předpokládané ceny, tak velice opatrnou kalkulací možností se do ceny vejít na straně dodavatele.
Zo nevysvětluje proč jsou nabidky pomalu o miliardu levnější. To jako na celek ŘSD počítá s citelně dražší stavbou nez ve skutečnosti bude? Zatímco na železnici je toto přesně obráceně a vsechny nabidky jsou o dost dražší.
Záleží na podobě cenových databází. V minulém desetiletí to zas bývalo obráceně, SŽDC zpravidla pod, ŘSD nad.
Mohl bych poprosit kromě Ejpovic o nějaký příklad pěti zakázek z minulé dekády, kde byla cena tak pod? Btw, cenové databáze se neaktualizují po dekádách, stejně jako nenažranost monopolů na železnici.