Bez překvapení, nové tramvaje do Olomouce dodá opět Pragoimex. S rekordní cenovkou

Nová tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Zdopravy.czNová tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Zdopravy.cz

Cena jedné tramvaje EVO1/o dosáhne 35 milionů korun, před dvěma lety ji DPMO kupoval za 27,5 milionu korun.

Společnost Pragoimex vyhrála soutěž na dodávku nových tramvají pro Dopravní podnik města Olomouce (DPMO). Do dvou let má městské firmě dodat celkem devět tramvají EVO1/o. Celková hodnota zakázky je 329 milionů korun bez DPH, z toho 314,5 milionu korun za tramvaje a zbytek za záruční servis.

Vyplývá to z kontraktu v registru smluv.  Písemná zpráva zadavatele nebyla dosud zveřejněna, podle informací deníku Zdopravy.cz se ale nikdo jiný nepřihlásil. Žádné další informace o průběhu soutěže DPMO nezveřejnil. Olomoucký dopravní podnik poprvé soutěžil více jak jednu či dvě tramvaje najednou.

Tramvaje vyjdou město podstatně dráž: odhadovaná cena byla 289 milionů korun, výsledná cena 314,5 milionu korun bez DPH je o 14 % vyšší. Jedna tramvaj vyjde na 35 milionů korun, DPMO tak pokoří svůj rekord nejdražší sólo tramvaje v Česku. V roce 2022 stejný typ koupil za 27,5 milionu korun.

Nejdražší sólo tramvaj v Česku dorazila do Olomouce, jediný kus vyšel na 27,5 milionu korun

Součástí smlouvy je i záruční servis v hodnotě 14,7 milionu korun. Olomouc počítá s financováním nákupu z evropské dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu IROP. Všechny tramvaje mají být dodány do 24 měsíců od podpisu smlouvy. Olomouc je jediné město, kde tento typ tramvaje jezdí. Vozidlo má třicet míst k sezení a 80 ke stání, je 15,1 metru dlouhé.

 „Jsou to tramvaje, které primárně potřebujeme na provoz trati na Nové Sady, kde není na konci smyčka na obracení vozů. Tento typ tramvají je pro nás ale výhodou i při rekonstrukcích stávajících tratí. Díky oboustranným soupravám bylo možné v nedávné době například zachovat částečný tramvajový provoz v centru města při budování mostu na Masarykově třídě. Vozy budou vybaveny klimatizací, automatickým systémem sčítání cestujících a také vyhřívanými sedačkami, které jsme minulý rok zkušebně instalovali do dvou vozů a cestující si je chválí,“ řekl  Jaroslav Michalík, předseda představenstva DPMO.

DPMO neuvádí, na co nové tramvaje použije. Lze ale očekávat, že nahradí zejména starší tramvaje Astra, které už některá města vyřazují. Na seznamu k vyřazení mohou být i některé tramvaje T3R.P.

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO EVO1/O Pragoimex
59 komentářů