Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Zchátralé nádraží v Budějovicích už má projektanta. Stavba začne za dva roky

Od prosince 2016 jezdí po čtvrtém koridoru expresy.
Od prosince 2016 jezdí po čtvrtém koridoru expresy.

Správa železniční dopraví cesty vybrala projektanty pro opravu zanedbaného nádraží v Českých Budějovicích. Projekt a následný autorský dozor zajistí za necelých 13 milionů společnosti Atelier 8000, Sagasta a Metroprojekt.

Tím ale dobré zprávy pro cestující končí. Železničáři termín zahájení samotné stavby neustále oddalují, ještě před několika měsíci mluvili o roce 2018, následně jej odsunuli o rok a dnes jejich odhad hovoří o lednu 2020.

„Realizace stavby by mohla trvat dva až tři roky,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Půjde o jednu z největších oprav nádražních budov, odhadované náklady činí zhruba 170 milionů korun.

V plánu je komplexní rekonstrukce takříkajíc od sklepa až po střechu. S poukazem na památkovou ochranu se ale nepočítá s eskalátory na nástupiště.

Kdysi výstavní novorenesanční budova z roku 1908 se kvůli dlouholeté nečinnosti Českých drah jako předchozího majitele a zkrachovalému developerskému projektu CB Station Development stala ostudou krajského města.

SŽDC chce v příštích letech opravit na 400 budov, plánuje utratit kolem osmi miliard.

3 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • V Budějcích by se patřilo taky prodloužit zastřešení peronů.Většina tam končících vlaků hl.od Prahy,vždy zastaví tak,že někdy i víc jak polovina soupravy stojí mimo střechu.Krom toho i do nejbližšího podchodu, je to pak z posl.vozů kolikrát i přes 100 metrů.Při prakticky nedávné rekonstrukci nástupišť, se snad i uvažovalo o výstavbě třetího podchodu,jež by vyúsťoval před Lannovu třídu a který by vznikl z bývalé štoly,ale z toho bohužel sešlo.Tuto rekonstrukci hodnotím,jako neúplnou,resp.nepovedenou.Navíc nynější stav obou podchodů je po těch několika letech tristní.Pohyblivé schody by jistě alespoň na „příjezdovém“ podchodu slušely,ale pochybuji o jejich výstavbě,neboť na všechny nástupiště se lze dostat výtahem. A na prvním nástupišti na ně prakticky není místo.Je však s podivem,že eskalátory např.v Plzni z obou stran výpravní budovy vystavět šly.Tak doufejme,že reko budovy a jejích vnitřních prostor dopadne líp a ku prospěchu cestující veřejnosti.

  • Kvůli památkové ochraně nejdou udělat eskalátory? Když to šlo v Praze, Plzni… na moderní velká krajská nádraží eskalátory patří, zvyšuje to komfort pro cestujících a zvyšuje atraktivnost železnice.

    • Taky nechápu. Navíc se mi nezdá, že by památková ochrana znemožnila u stavby sloužící svému účelu takové zařízení..