Doprava ve městě Silnice

Zavřené Běchovice, omezení na D11. Dopravu na východě Prahy čekají těžké měsíce

Mapa uzavírek a objízdných tras v Běchovicích. Foto: TSK
Mapa uzavírek a objízdných tras v Běchovicích. Foto: TSK

Řidiči, kteří dojíždí do Prahy autem z okolí silnic na Hradec Králové či Kolín, čekají velké dopravní  komplikace. První začaly v pondělí uzavírkou Běchovic, další začnou během několika týdnů na D11 a opravě prvních osmi kilometrů.

Uzavírka Českobrodské ulice v Běchovicích začala v pondělí. TSK jako správce komunikace silnice I/12, která vede dál na Kolín, vysvětlují opravu havarijním stavem. Opravu za 145 milionů korun provádí společnost Porr.

Vjezd do Běchovic budou mít povoleny jen autobusy MHD a majitelé aut se zvláštním povolením. To se dá vyřídit na radnici. Vjezd budou mít povolený i lidé, kteří vozí do Běchovic například děti do školky či školy.

Jisté je zatím uzavření do konce června, pak by měly práce dál pokračovat, ale zatím není jasné, jak omezí dál provoz. Kompletně má být oprava hotová až v srpnu příštího roku.

Objízdné trasy a celkové řešení dopravní situace zveřejnily Běchovice na svém webu. Kvůli omezením se ve středu koná ještě schůzka s občany na radnici. Běchovice by se v budoucnu měly většího dopravního zatížení zbavit, ŘSD už získalo první razítko pro budoucí obchvat.

Silničáři zatím vedou auta objížďkou ve směru do Prahy přes Šestajovice na dálnici D11. I po ní ale bude cesta brzy složitější, než dosud.  ŘSD tu plánuje totiž velkou modernizaci za miliardu korun. ŘSD už zveřejnilo termín, kdy začne s opravami: od 30. března začne přes velikonoční víkend montovat dopravní značení a omezí provoz do jednoho pruhu každým směrem, poté bude provoz upraven na uspořádání 2+2.

Práce na D11

Etapa 0A – doba trvání 25 dní v období od 30.3. až 21.4.  – uspořádání 2+2
Montáž (výraznější omezení provozu) :

levý jízdní pruh směr do Prahy- od pátku 30.3. od 7:00 do pondělí 2.4. 7:00 hod
pravý jízdní pruh směr z Prahy- od pátku 30.3 od 17:00 do pondělí 2.4. do 7:00 hod

Etapa 0B– doba trvání 23 dní od 21.4. až 13.5. – uspořádání 2+2
Montáž (výraznější omezení provozu):

levý jízdní pruh směr do Prahy- od soboty 21.4. od 7:00 do neděle 22.4. do 12:00 hod
pravý jízdní pruh směr z Prahy- od soboty 21.4. od 14:00 do neděle 22.4. do 15:00 hod

Štítky

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Osobní vlaky na kolínské trati jsou ve špičkách na „troješusové“ soupravy „zralé“ už dávno – to jen SŽDC při modernizaci posledních úseků koridoru zařídila, aby se takové soupravy nevešly k peronům zastávek – takže „smůla“ …

    • Asi bych ten problém viděl opačně: nástupiště mají délku 220 metrů, dopravce s touto délkou musí počítat při objednávání souprav.

    • Takže dopravce by si měl pořídit třípodlažní jednotky?

    • A to jako měl dopravce (ČD) předvídat před už více než 20 roky při objednávání „ešusů“, že mu za 15 roků SŽDC zkrátí původní přes 250 metrů dlouhé peróny na zastávkách až o třetinu? To je poněkud choromyslné, nemyslíte?
      Délka perónů 220 metrů není na kolínské trati zdaleka všude: třeba nástupiště v Praze-Kyjích byla při „koridorizaci“ zkrácena pod 200 metrů, i v Úvalech jsou nová nástupiště jen cca dvěstěmetrová, a i to už je na regulérní zastavování „troješusů“ málo – a v Českém Brodu je to nové jednostranné nástupiště u 5. koleje dokonce jen 170 metrů dlouhé.
      A platí to i jinde – třeba i nová nástupiště v Praze-Podbabě (i když tam to – aspoň zatím – nevadí a asi ani v budoucnu vadit nebude) jsou také jen 200 metrů dlouhá (ale tam by se delší nevešla) …

Newsletter

Partneři


Výběr editora