Řidiče na silnici z Prahy do Kolína čeká příští rok další vlna oprav a dopravních omezení. Stavaři už začali v těchto dnech s rekonstrukcí silnice I/12 v Běchovících. Jde o pokračování rozsáhlých oprav Českobrodské ulice, které začaly už v roce 2015.
Oprava za 145 milionů korun bez DPH se týká Českobrodské ulice v úseku mezi ulicemi Ke Třem mostům až po ulici Na Vydrholci.
„Největší komplikací bude skloubení autobusové a nákladní dopravy. Byl vypracován projekt na dopravní opatření, ale po předchozích zkušenostech z ostatních staveb jej bude nutné celý přepracovat a projednat s úřady,“ řekla Jana Beranová ze společnosti Porr, která zakázku Technické správy komunikací (TSK) vyhrála.
Řidiče čeká ještě v příštích měsících relativní klid, naplno se stavba rozběhne po přípravných pracích na jaře. „Bohužel v dalších fázích rekonstrukce během roku 2018 bude tato silnice často uzavírána, a to i v celém profilu. V rámci Běchovic bude rekonstrukce rozdělena na tři fáze tak, aby došlo k co nejmenšímu narušení plynulosti dopravy,“ dodala Beranová. Podle ní by měla provoz částečně odvést dálnice D11.
Vozovka v Běchovicích je už za hranicí životnosti, proto potřebuje celkovou rekonstrukci, stejně jako rozpadlé obrubníky podél silnice. Součástí akce je i oprava několika mostů, které přinesou největší komplikace. „V místech opravy mostů a propustků budou zřízeny provizorní komunikace, které zajistí provoz při jejich výstavbě,“ vysvětlila mluvčí TSK Barbora Lišková. Po dokončení stavby by mělo dojít i ke snížení hluku. Stavbaři počítají s položením speciálního hluku pohlcujícího asfaltu.
Podle mluvčí TSK dojde například i k úpravě veřejného osvětlení nebo přisvětlení přechodů pro pěší. „Chodníky a vjezdy budou nově převážně z betonové zámkové dlažby, přičemž chodníky jsou v barvě šedé a vjezdy v barvě červené,“ dodala Lišková.
Českobrodská patří mezi velmi vytížené silnice, úsekem v Běchovicích denně projede kolem patnácti tisíc aut. TSK už předloni opravila například úsek mezi Rožmberskou a Broumarskou ulicí.
Zatímco u velkých staveb silnic ceny v soutěžích výrazně klesají o desítky procent ve srovnání s původním rozpočtem podle projektu, v případě opravy v Běchovicích je cena oproti projektu nižší jen o pět procent. „Dopravní stavby v Praze jsou velice komplikované, především vzhledem ke složité a náročné dopravní situaci a provádění staveb za provozu, což přináší značné náklady,“ vysvětluje Beranová.
Běchovice mají obrovskou smůlu. Průtahy se stavbou JV okruhu Prahy (D0) se přenášejí i do zpoždění stavby přeložky silnice I/12, která se poté městu vyhne na jihu. Někde jsem se dočetl, že podmínkou pro zprovoznění zbytku D0 je i přeložka I/12. A ta nemůže být stavěna dřív, než se stavbou okruhu, protože je závislá na stavbě velké křižovatky Štěrboholská spojka / D0 / I/12. Něco podobného, jako šla ta chudák slepička kohoutkovi pro vodu. A teď to nekonečné odvolávání a nové řízení odnesou nejen obyvatelé Běchovic, ale i řidiči, kteří musí městem projet. Ano, je tam alternativa v podobě ne… Číst vice »
Souhlasím s vámi, že zoufalá situace v Běchovicích je důsledkem chybějícího obchvatu I/12 na Úvaly. Rozhodně ale nesouhlasím, že další zákazy pro kamiony něco vyřeší. Přes Běchovice si již dnes žádný kamion nemůže legálně cestu zkrátit nebo se vyhnout mýtu. V Újezdě je zákaz tuším 6 t, od Xaverova se také do Počernic nedostanete. Takže Běchovice jsou pro kamiony vlastně slepou ulicí. Od okruhu po Českobrodské přijedou a po vyložení zase odjedou. Takže to je dárek pro Běchovičáky od okolních obcí.
Kamčáci to perou přes Újezd a Běchovice bez problémů dál, zákaz nezákaz. A definitivně ne jenom ti, co zásobují supermarkety v Újezdě. Stačí se v pátek večer postavit Na Rohožníku a nějakých 5-10 za hodinu uvidíte.