cargo

Čtyřpruh Běchovice – Úvaly dostal zelenou, řeší se počet křižovatek

I/12 Běchovice - Úvaly. Pramen: ŘSD - dokumentace EIAI/12 Běchovice - Úvaly. Pramen: ŘSD - dokumentace EIA

Příprava nové kolínské výpadovky z Prahy překonala první významnou překážku. Ministerstvo životního prostředí stavbu přeložky silnice I/12 mezi Běchovicemi a

Příprava nové kolínské výpadovky z Prahy překonala první významnou překážku. Ministerstvo životního prostředí stavbu přeložky silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly po posouzení jejího vlivu na okolí (EIA) začátkem března odsouhlasilo. Více než dvanáctikilometrová novostavba by se měla začít budovat v roce 2021, hotovo bude za další tři roky.

Přetížená silnice první třídy, která se napojí na velký pražský okruh, získá téměř parametry dálnice. Přeložka bude směrově rozdělena, přičemž v každém směru budou dva jízdní pruhy. Ředitelství silnic a dálnic záměr předložilo ve dvou variantách, které se liší počtem mimoúrovňových křižovatek (5 nebo 6). Nejistota zatím visí nad křižovatkou Květnice.

„Účelem této stavby je odvést tranzitní dopravu ze stávající I/12, tedy z centra Úval, Újezdu nad Lesy a Běchovic,“ píše se v dokumentaci. Dnešní „dvanáctka“ se s dokončením nové silnice přesune do nižší kategorie, což obcím umožní úpravy center směrem ke zklidnění dopravy. Předpokládaná intenzita dopravy na přeložce po jejím dokončení činí více než 30 tisíc aut denně. Detailní popis trasy a nové silnice má ŘSD na svých stránkách.

Pokrok v přípravě je pro obyvatele obcí i řidiče dobrou zprávou, zároveň je ale projekt příkladem neschopnosti státu zahájit klíčové stavby včas. Aktuálně vydané souhlasné stanovisko EIA je už druhé ve stejné věci. První zelený souhlas stavba získala už v roce 2003, a to podle zákona z roku 1992. V roce 2015 ale ministerstvo souhlas zrušilo v návaznosti na přijatou novelu zákona. Projekt se totiž nedostal na seznam strategických staveb, kterým se platnost starých stanovisek EIA obnovila ve zjednodušeném procesu.

Tagy Běchovice EIA I/12 Úvaly
18 komentářů