Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Skanska vyhrála miliardovou zakázku na opravu prvních kilometrů D11

D11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia Commons
D11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia Commons

Společnost Skanska vyhrála jednu z největších zakázek na opravu dálnic za poslední roky. Za 787 milionů korun bez DPH opraví prvních osm kilometrů dálnice D11 od Pražského okruhu. Řidiče tu čekají dva roky omezení.

Vítězství Skansky zveřejnilo ŘSD na svém profilu zadavatele.  Skanska nabídla z devíti firem nejnižší cenu, která je o 38,5 % nižší, než byla odhadovaná cena v rozpočtu (1,28 miliardy korun). Druhý skončil Strabag s cenou 815 milionů korun. Skanska navíc nabídla i nejkratší dobu, za kterou dálnici opraví: 353 dní. Časový ukazatel měl v hodnocení 30 % váhu.

Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého by měly práce na stavbě začít letos na jaře. „Oprava bude zahájena na jaře na základě vhodných klimatických podmínek a potrvá tuto a příští stavební sezónu,“ řekl Studecký. Provoz má zůstat v režimu 2+2, tedy v zúžených pruzích.

Součástí zakázky je kompletní oprava od Pražského okruhu až k exitu Jirny včetně opravy stávajících větví mimoúrovňové křižovatky na začátku dálnice. První dva kilometry má firma položit takzvaný tichý asfalt.

Skanska se pustí do jednoho z nejvytíženějších úseků na české dálniční síti, kde podle sčítání dopravy denně projede téměř padesát tisíc aut. ŘSD zde proto do budoucna chystá i rozšíření na tři pruhy každým směrem.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • jen pro upřesnění druhé nebylo sdružení Eurovie s Porrem ale Strabag staci se podivat na odkaz profil zadavetele a otevrit si prislusne soubory. je třeba psát správné informace, ale jinak zajímavý článek. Díky

  • Před časem jsem někde četl že to se to rozšíření na 3+3 chystají napadnout ekospolky typu Děti Země protože se prý musí udělat EIA apod.
    Vzhledem k tomu, že to je na 3+3 připravneé už od 70. let, tak nechápu, proč by bylo nutné vykupovat pozemky na PHS, které tam už stejně jsou – jak u Jiren, tak u Horních Počernic.

  • Přesně tak. když už se 2 roky budou crcat s generálkou, tak s tím mohli spláchnout i rozšíření.

  • Myslím, že součástí stavby je stavební rozšíření na 3+3 pruhy (střední dělící pruh je na to již z doby výstavby připraven), ale protože to ještě není vyřešeno z důvodu hluku (nutná výstavba protihlukových stěn a k tomu potřebné získání pozemků), tak budou na tu širokou vozovku namalovány zase jen 2 pruhy.

  • 3+3 až do budoucna? Mluví už se o tom dlouhou dobu, není třeba vykupovat žádné pozemky a dálnice je v prvních kilometrech pravidelně na hranici kapacity, ale stejně se dál čeká. Nepochopitelné.

Newsletter

Partneři


Výběr editora