Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Čtyřpruh Běchovice – Úvaly dostal zelenou, řeší se počet křižovatek

I/12 Běchovice - Úvaly. Pramen: ŘSD - dokumentace EIA
I/12 Běchovice - Úvaly. Pramen: ŘSD - dokumentace EIA

Příprava nové kolínské výpadovky z Prahy překonala první významnou překážku. Ministerstvo životního prostředí stavbu přeložky silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly po posouzení jejího vlivu na okolí (EIA) začátkem března odsouhlasilo. Více než dvanáctikilometrová novostavba by se měla začít budovat v roce 2021, hotovo bude za další tři roky.

Přetížená silnice první třídy, která se napojí na velký pražský okruh, získá téměř parametry dálnice. Přeložka bude směrově rozdělena, přičemž v každém směru budou dva jízdní pruhy. Ředitelství silnic a dálnic záměr předložilo ve dvou variantách, které se liší počtem mimoúrovňových křižovatek (5 nebo 6). Nejistota zatím visí nad křižovatkou Květnice.

„Účelem této stavby je odvést tranzitní dopravu ze stávající I/12, tedy z centra Úval, Újezdu nad Lesy a Běchovic,“ píše se v dokumentaci. Dnešní „dvanáctka“ se s dokončením nové silnice přesune do nižší kategorie, což obcím umožní úpravy center směrem ke zklidnění dopravy. Předpokládaná intenzita dopravy na přeložce po jejím dokončení činí více než 30 tisíc aut denně. Detailní popis trasy a nové silnice má ŘSD na svých stránkách.

Pokrok v přípravě je pro obyvatele obcí i řidiče dobrou zprávou, zároveň je ale projekt příkladem neschopnosti státu zahájit klíčové stavby včas. Aktuálně vydané souhlasné stanovisko EIA je už druhé ve stejné věci. První zelený souhlas stavba získala už v roce 2003, a to podle zákona z roku 1992. V roce 2015 ale ministerstvo souhlas zrušilo v návaznosti na přijatou novelu zákona. Projekt se totiž nedostal na seznam strategických staveb, kterým se platnost starých stanovisek EIA obnovila ve zjednodušeném procesu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host
Martin

Jenom, proboha proc je tam tolik sjezdu? To zbyly penizeni, nebo to bylo moc levne?

AAA
Host
AAA

No a jsme si jisti že tou dobou už bude stát i okruh mezi Říčanama a Běchovicema, aby tu přeložku bylo kam napojit? Protože celých 10 let co jsem v Újezdě bydlel se říkalo že jedno bez druhého nelze.
A jsem taky zvědav na lokalitu Květnice – Na Ladech, kde přeložka povede doslova pod okny toho podnikatelského baroka. Tipnul bych si že najednou budou děsně překvapení ač je to v plánech už desítky let.

Martin
Host
Martin

Zajimavy je plan na obchvat obci Skvorec-Ricany, to je totiz napadne kratsi nez jet po 12 do Bechovic a pak po D0 k Ricanum…
Prelozka 12 je v planu uz velmi dlouho a je pro ni uzemni rezerva, tudiz neni mozne, aby se pozemky prodavali primo pod okny, …
To u je bliz Uvalum a Ujezdu, tam se stavi pomerne hodne…

AAA
Host
AAA

Vážený, račte se podívat sem kde stojí baráky a kde je trasa obchvatu,

https://en.mapy.cz/s/2rGzF

ty baráky tam stály už před dvanícti lety, to bude prostě klasika, sice víme že tam má být silnice, ale ona se nejspíš stejně nepostaví, případně to nějak uřveme aby se nestavěla.

Martin
Host
Martin

Jo vy myslite Na Ladech, no to ano, … To je tak blizko Ujezdu, ze jsem to nepovazoval za cast Kvetnice, … To je to typicke satelitni staveni, kdy se domy nestavi jako rozvoj obce, ale jako samostatne ghetto…

asdf
Host
asdf

Tahle silnice měla už dávno stát. Úvaly jsou ještě v pohodě, tam vede silnice mimo samotné centrum, ale Újezd dopravou fakt trpí.

Víťa
Host
Víťa

Tak Úvaly primárně už obchvat mají. Respektive měly, než někoho napadlo jej obestavět dalšími domy….Takže nám tu vznikne česká specialitka – obchvat obchvatu. To už mají třeba v Chomutově

Asdf
Host
Asdf

Tak Úvaly mají tu nevýhodu, že se vlastně jinam než za ten stávající obchvat už rozšiřovat nemůžou. Jen doufejme, že se nebudou rozšiřovat za ten budoucí 😉

František
Host
František

V trase Náchod – Kudowa Zdrój plánují něco podobného. Žádná specialita. 🙂

Nekdo
Host
Nekdo

V Mikulove tez budou potrebovat obchvat obchvatu… Specialita to je, takova celoceska a celomoravska…

Stan
Host
Stan

Mám pro vás dvě zprávy, dobrou a špatnou:
1) Bude čtyřpruh
2) V roce 2024
A teď si ještě představte, že existují lidé, kteří nepoznají která je která…

Petr
Host
Petr

Pět hvězdiček za vtipnost a vlastně i pravdivost

Jarda Nový
Host
Jarda Nový

Obecně tato stavba je velmi prospěšná, protože zbaví Běchovice a Újezd hustého provozu. Rychlost by ale neměla na nové komunikaci překročit 100 km/h kvůli kapacitě, hluku a prašnosti.

asdf
Host
asdf

Bude to čtyřpruh s mimoúrovňovými křižovatkami, takže tam úplně klidně může být 110 km/h. Protihlukové stěny tam jistě budou, takže hluk nebude problém. A nevím, jakou má rychlost souvislost s kapacitou. Spíš naopak díky kapacitě by mohla být klidně vyšší.

Jen tak
Host
Jen tak

Rychlost má s kapacitou hodně společného … s povolenou (a hlavně s reálně dosahovanou rychlostí) kapacita klesá.

Nekdo
Host
Nekdo

a pred kazdym vozem by mel ve vzdalenosti 50 yardu bezet kluk z cervenou vlajeckou, protoze tyhle samohyby jsou velmi nebezpecne! a nezapomente, ze maximalni rychlost bude muset byt stejne omezena na 42 km/h, protoze pri vyssi rychlosti dojde k uplnemu vysati vzduchu z interieru a ridic a vsichni pasazeri se udusi nedostatkem kysliku a zemrou…

Martin
Host
Martin

Asdf
Rychlost ma negativni dopad na kapacitu, sice jedete rychleji, ale musite mit delsi rozestupy mezi vozidly,… Takze aut se ve stejnem okamziku na silnici vejde mene, jde jen o tu nastavenou hranici, o kolik mit rychlost vyssi, aby to casove usetrilo vice minut…

Matej
Host
Matej