Autobusy Doprava ve městě

Sporná zakázka na 300 autobusů pro Prahu. Advokáti, kteří radí DPP, pracují i pro SOR

Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra
Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra

V možném střetu zájmů se ocitla advokátní kancelář Rowan Legal. Ta radí Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) se zakázkou na nákup 300 autobusů pro Prahu a současně zastupuje v jiném případu společnost SOR Libchavy, která je jedním z uchazečů v miliardové soutěži. DPP bude chtít po advokátech vysvětlení. Ti odmítají, že by mohlo jít o střet zájmů.

Rowan Legal zastupovala SOR Libchavy loni v létě při sporu s Dopravním podnikem města Brna o zakázku na nové trolejbusy, jak vyplývá ze sbírky rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.  Podle informací deníku Zdopravy.cz Rowan Legal pro SOR Libchavy pracoval i v případě zakázky na 15 autobusů pro Brno, kterou antimonopolní úřad zrušil.

Mluvčí DPP Aneta Řehková uvedla, že jim není známo, že by Rowan Legal zastupoval současně jednoho z uchazečů. „Mohlo by se jednat o střet zájmů a porušení zákona o advokacii. Podle něj je advokát povinen sám proaktivně upozornit svého klienta, že má konflikt zájmů a poskytnutí takovéto právní služby pak odmítnout. Společnost Rowan Legal nic takového neudělala,“ řekla Řehková. „Na základě upozornění serveru Zdopravy.cz vznese DPP směrem k této advokátní kanceláři dotaz a dále bude případně postupovat podle zákona,“ dodala.

Jednatel Rowan Legal Vilém Podešva se nechtěl vyjádřit ke konkrétnímu případu a svá vyjádření uvedl tím, že jde o konstatování v obecné rovině.  „Vzhledem k tomu, že jsme vázáni advokátní mlčenlivostí, nemůžeme poskytovat informace o realizovaných kauzách,“ řekl Podešva.

Dále uvedl, že administrace velkých výběrových řízení i zastupování před ÚOHS a v navazujícím správním soudnictví je dosti specializovaná právní oblast a na špičkové úrovni ji vykonává omezený počet advokátních kanceláří. „Není tedy úplnou výjimkou, že nás po čase osloví třeba i protistrana či uchazeč, abychom je v nějaké jiné, nesouvisející kauze nebo v nějaké fázi zastupovali, neboť se přesvědčili, že svou práci děláme velmi kvalitně,“ sdělil Podešva. Podle něj u firmy každá kauza prochází kontrolou pro vyloučení možnosti konfliktu zájmů a k žádnému střetu zájmů nedošlo. „V minulosti nikdy nedošlo ke zpochybnění dodržování pravidel a naší integrity. K jakémukoli zneužívání informací v žádném případě nedochází a ani v tomto případě dojít nemohlo. Role administrátora je hlídat pouze právní aspekty výběrového řízení, administrátor nemá vliv na stanovování technických specifikací, provádění hodnocení,“ dodal Podešva.

Zakázku na 300 autobusů pro Prahu mělo podle původního hodnocení vyhrát Iveco Czech Republic, DPP se ale rozhodl Iveco vyloučit a chce uzavřít smlouvu se SOR Libchavy. Miliardový tendr nyní řeší ÚOHS.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
petr.r
Host
petr.r

a ted se najde, že lidi z UOHS jsou napojeni na iveco a dostali už poukaz na dovolenou do podnikovýho střediska. Myslím, že každý má máslo na hlavě a nechal bych vlastníka nakoupit co chce.

Lojza
Host
Lojza

Stejný model jako u sporné smlouvy na tramvaje, kdy stejná advokátní kancelář (Šachta Partners, dnes MSB Legal) zastupovala DPP i vlastníky Škoda Transportation. A pak se všichni divili, že smlouva je pro DPP nevýhodná a nevypověditelná.

🆗
Host
🆗

Konečně někdo poukázal👍 na to co je některým už nějakou dobu zřejmé a to že DPP je v zakázkách někým ovlivňováno ať už z vlastních řad nebo zvenčí. Nyní by se měl DPP zachovat jako gentleman a vrátit Iveco do tendru a následně vyřadit SOR za porušování zákona 😁. A přestat tak těšit svoje kapsičky a začít těšit cestující, protože ty Sory jsou opravdu ošklivé 🤢.

petr.r
Host
petr.r

uklidněte se, ještě tam jsou lidi na radnici.