Autobusy Doprava ve městě

ÚOHS zrušil tendr na nové brněnské autobusy, SOR uspěl se stížností na podmínky

Dopravní podnik města Brna využívá už dnes hlavně autobusy Iveco. Na snímu model Citelis. Foto: DPMB
Dopravní podnik města Brna využívá už dnes hlavně autobusy Iveco. Na snímu model Citelis. Foto: DPMB

Do tendru za 89 milionů korun na dodávku patnácti nízkopodlažních autobusů pro Dopravní podnik města Brna (DPMB) se vložil antimonopolní úřad a celou soutěž zrušil. Rozhodnutí je zatím nepravomocné, dopravní podnik ale nepodá rozklad.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) tak vyhověl návrhu společnosti SOR Libchavy, které se nelíbily podmínky soutěže. „Důvodem byla skutečnost, že v zadávací dokumentaci se v rozporu se zákonem vyskytovaly odkazy na konkrétní výrobky, což může zvýhodňovat určité dodavatele. V současné době běží lhůta k podání rozkladu,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Generální ředitel DPMB Miloš Havránek uvedl, že po pečlivé analýze rozhodnutí ÚOHS budou respektovat rozhodnutí ÚOHS a vypíšou novou soutěž. „Do budoucna v tomto duchu upravíme zadávací podmínky. Naší prioritou je poskytovat moderní službu cestujícím, což souvisí s modernizací vozového parku, proto se nechceme zdržovat případnou právní diskuzí o složitých technických problémech, vyvolaných primárně dodavatelskou sférou,“ řekl Havránek.

Podle informací deníku Zdopravy.cz se napadané rozhodnutí týká hlavně požadavků na informační monitory a tabla v autobusech. Problematika informačních panelů je i součástí sporu o vítězství v největší autobusové zakázce v Česku, kde jde o 300 autobusů pro Prahu. Tu rovněž řeší ÚOHS.

DPMB vypsal soutěž s odhadovanou cenou 89 milionů korun loni v říjnu. Součástí zakázky je i pozáruční servis. V Brně dlouhodobě vyhrává zakázky na autobusy Iveco.  To dodá i CNG autobusy, které vysoutěžil DPMB v loňském roce.  Do poloviny roku 2018 bude v Brně celkem 160 autobusů na plyn, DPMB jich pořídí celkem do poloviny roku 37.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Peno
Host
Peno

Mě přijde opravdu zvláštní, že dopravce si už nemůže určit ani vlastní displeje, které se mu v minulosti osvědčili. To už mi přijde na hlavu postavené. Co přijde příště? Nemožnost určit si vlastní barvu autobusu, protože i tím by mohl dopravce někoho zvýhodnit? Ano, jsem pro průhledné veřejné zakázky, ale vše by mělo mít své meze. Nemůže se bránit zadavatelům vybrat ten pro ně nejvhodnější výrobek jenom proto, že zrovna ten jeden požadavek, na kterém dopravci záleží, může být pro někoho diskriminační. To by se totiž nemohlo objednat nikdy nic.

Pavel
Host
Pavel

Kdy už konečně JZD Libchavy pochopí, že s jejich verglama nechce nikdo jezdit a proto se zákazky dělají šité na míru???

JOHNNY
Host
JOHNNY

SOR jsou super autobusy…
SOR by nikdy nevzniklo – pokud by par pi-tom-cu neprivatizovalo podnik Karosa tak ze doslo k zstavení vyroby a likvidci tradicni domaci znacky KAROSA a stal se z toho jen montazni závod pro Iveco… Pokud by se vyrábělo stale pod značkou Karosa – mela by CR jednoho domácího producenta autobsu a nebylo by co resit – stejne jako ma Polsko svůj Solaris…

petr.r
Host
petr.r

kdy už konečně přestanete dotovat francouze s italama.