Ze tří čtvrtin hotovo. Poláci ukázali posun se stavbou dálnice, která v Česku skončí na louce
Stav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiA
Na české straně má začít stavba příští rok.
Na české straně má začít stavba příští rok.
Vy jste všichni chytří jak rádio V Polsku se především staví 24 hodin v kuse. O tom se místním blbcům ani nezdá. Staví najednou třeba i 50 km.. To jsem viděl na vlastní oči. Např.dalnice na Litvu. Největší průser je ten, že až to Poláci pustí,tak se z toho v Trutnově normálně posereme. Jeden proud pojede přes Žacléř, druhý přes Bernartice. Sjede se to v Trutnově a ten se totálně ucpe. V zimě to bude o to zajímavější až v těch kopcích pár kamionu uvázne. A to se bezpochyby stane. Jenže to je těm debilům v ŘSD jedno a ve… Číst vice »
Všude se hlásí, že dokud nebude dálnice i na naší straně (ČR), tak nebudou moci kamiony (vozidla nad 9 t) jezdit přes příslušný hraniční přechod. Takže kamion, který tam něco v zimě zablokuje by se měl zabavit pro obecné ohrožení.
Debila si nechte od cesty pro sebe.
V podstatě vznikne situace, jako na jihu Čech, kde budeme čekat na Rakušáky, než se nerozhoupou 😁
Tady to bude spíš případ D8. Z Trutnova direkt až na Balt (do Berlína, do Varšavy…), ale do blbého Hradce to budou projíždět přes Kocbeře a Kuks.
To tak už bývá…země „východnějšího“ kalibru se snaží co nejrychleji dostavět hranici ke svým sousedům „západnějšího“ kalibru, zatímco ti sousedi „západnějšího“ kalibru váhají, zda si k sobě mají nechat ty „východňáky“ jezdit 😀
Jedním z důvodů proč D11 není na hranice je to, že se dovedla k žel. trati HK – Velký Osek kvůli sporům s paní Havránkovou a nechystaly se další úseky. Kdyby se už tenkrát chystaly tak dnes ta dálnice na hranice nejspíš stojí a čekalo by se na Poláky. Takhle se ztratilo více než 5-6 let a teď se to už nedožene. A kromě toho by možná byl hotový i obchvat Jaroměře na I/33.
Paní Havránková nebyla ta kdo by zdržoval výstavbu dálnice, ale ŘSD a spol svým arogantním chováním.
Já jsem taky netvrdil že to paní Havránková blokovala, napsal jsem kvůli sporům s paní Havránkovou. A že to byla především vina lidí z ŘSD se ví už dávno.
Neměli bychom se vykašlat na byrokracii a pořádně šlápnout do pedálů?
Byrokracie nevzniká samovolně, je produktem konkrétních lidí. Mnohdy těch, kteří na jedné straně ovlivňují pravidla a na druhé straně mají byznys, který z těchto pravidel kvete. Podívejme se, kdo ministerstvům radí jak připravovat dotační programy a výzvy. A pak se podívejme, kdo se vaší firmě nabídne, že vám zpracuje a vyřídí žádost o dotaci.
A říká se tomu kapitalismus
Ostudou teda celkem i je, že od Trutnova plánujeme dálnici v kategorii D 21,5/110. Odstavný pruh šířky 1,5 m je vyloženě nebezpečný. Nemluvě o tom, že bude paráda, až to jednou bude chtít někdo rozšířit a v tunelech a na dlouhých estakádách to jaksi nepůjde. Prostě zde zase budeme šetřit na nesprávném místě.
D 21,5/110 v příhraničním úseku a horském prostředí je velký luxus. A jestli je něco nebezpečný tak jsou to řidiči co se snaží prasit (ani neříkám jezdit) všude 130 a víc. Bude to mít podobné vytížení jako D5 u Rozvadova, takže širší provedení by bylo jen vyhazování peněz. Ostatně v Polsku to moc širší nebude, mám pocit, že se tu někde psalo, že tam to ani nebude v kategorii dálnice ale rychlostní komunikace..
Všichni tu velebí Polsko, ale trošku reality by to chtělo. Polsko je mnohonásobně větší a zrovna v tomhle úseku bude nejdelší tunel v celé zemi (2300 metrů). U nás ze zanedlouho začne u Mohelnice na D35 stavět tunel o délce 4000 metrů. Ano, Polsko je placka, kde stavba dálnic, ale i železnic je mnohem jednodušší a levnější, než v naší kopcovité krajině. Druhý aspekt je majetkoprávní výstavba- Polsko sice staví rychle, ale vrátilo se do času Komunismu. Tam vám pozemek pro stavbu nejdřív zaberou a pak teprve řeší nějaké vyrovnání. A to není dobře. Lidi, co vlastní jen byt v… Číst vice »
To, že je Polsko z větší části rovinaté, ještě neznamená, že tam je výstavba dálnic jednodušší. Značná část Polska leží na písku. A písek, jak známo, není ideálním podložím a dokáže být pěkný prevít. Je potřeba mnohem důkladnější kamenitý podklad než jinde, jinak by se zanedlouho začala dálnice bortit. I odvodnění je třeba na písku důkladnější, tedy i nákladnější, písek se totiž za jistých okolností chová jak houba. Že by se Polsko vracelo do časů komunismu, to snad nemyslíte vážně! Podobně postupuje při výstavbě dálníc a dalších veřejných staveb i Německo, a tam nikoho ani nenapadne, že by se vracelo… Číst vice »
To co Jirka píše mohu ze své zkušenosti jen potvrdit, navíc ještě doplnit. 1) Úředníci v Polsku prostě pracují mnohem pružněji než v ČR a to jak na stavebních a jiných úřadech, tak i na GDDKiA 2) Ekoteroristi (je třeba rozlišovat mezi skutečnými ochránci přírody a lidmi, kteří se za ně jen vydávají s cílem získat z toho osobní prospěch) nemají na průběh územního a stavebního řízení v Polsku, takový vliv jak v ČR 3) Výběrová řízení na dodavatele staveb jsou dobře připravena a tak netrvají věčnost. Dotazy uchazečů investor obratem zodpovídá a případná odvolání uchazečů jsou obratem řešeny u… Číst vice »
V Polsku Vam pozemek nejprve seberou, postavi a pak se vyrovnaji, ale v CR nejprve po par letech Vam ho seberou, pak vyrovnaji a pak se postavi (viz Judrik). Kdyz stat chce, sebere, jen v CR musime trpet.
V ČR je to opravdu triskni..začala se před lety stavět rychlostní silnice ze Vsetína na Meziříčí..dostavba v nedohlednu..to xy takových akcí.
Jsme tady v ČR už tak 20 let zacyklení. Furt dokola se říká: „Je to národní ostuda, protože to je národní ostuda a tak máme ostudu v Evropě .“ Nikdo s tím ale nic neudělá. Není to věc Babiše nebo Kalouska. Automaticky si sypeme popel na hlavu za cokoliv a už nějakou dobu si volíme neschopná jelita bez morálky. Co jiného vyjadřuje lehkost plynuti správních procesů ve státě než stavba infrastruktury a třeba i bytů. Asi si budeme muset zvolit nějakého nudnéhontechnokrata nebo tady budeme jezdit za pár let po štěrkovce s žebřiňákem.
U nás se staví 3x pomaleji pro všeobecnou neschopnost.
Staví se stejně rychle jako jinde, ale povoluje se pomaleji pro všeobecný aktivismus.
To je nesmysl. Kdo ma oci a normalni nezaujaty usudek jasne vidi, ze polaci, ostatni evropske zeme, ba dokonce i rumuni staveji rychleji nez ty nase predrazene firmicky typu „to my ne, to oni“… Netvrdim, ze v povolenich nejsme skoro nejpomalejsi na svete, ale „stavi stejne rychle jako jinde“ tedy rozhodne ne.
…nejlépe ten ty dva úseky z Jaroměře až po státní hranici nechat postavit rozjetým polským firmám…
A na jakém základě by to u nás stavěly?
Nemají územní rozhodnutí, nemají stavební povolení.
Pokud to budou mít české firmy, tak bude stavba probíhat řádově stejně rychle jako v Polsku.
Nadávejte na politiky, že se u nás papíruje o hodně dlouho než v Polsku.
ÚR je pravomocné od 01/2020, probíhají výkupy pozemků, SP by mělo být vydáno letos.
Poláci nepotřebují žádná povolení
Možná tak v Polsku…
záleží o jakých řádech se bavíte…..
Například dělníků u nás může být na jednom úseku až 20….
O řádech v době délky staveb, to jest v měsících.
Jaroměř–Trutnov má územní rozhodnutí nepravomocné (a bohužel napadnuté: a to je ten kámen úrazu, půl roku nerozseknuté). Trutnov–st.hr. bude snad mít stavebko letos a začne se stavět příští rok (aktuálně vzniká zadávací dokumentace).
Až bude bude pravomocně uzemko i SP, je celkem jedno, jestli se vybere česká či polska firma. Rychlost samotné stavby je ten nejmenší problém.
Přesně tak. Nevíc času zabere (a nejvíc se protáhne) papírování kolem (ať už povolování, projekce nebo odvolání, rozklady atd.)
Smutný pohled… Jinak asi nebudeme daleko od pravdy, když budeme tvrdit, že 420 lidí najednou, u nás nepracuje na všech dálničních stavbách dohromady. Na 10 km zavřených úsecích D1 to bylo jasně vidět, pár lidí v jednom místě, jinak dalších 8,5 km nikde nikdo. U nás se jednou bomby půjčovným vymezovacích kuželů 5 km před a 5 km za místem opravy, po dobu ne nezbytně nutnou, ale co nejdelší. Další bomby se jednou navezením prázdných stavebních strojů na rekonstruované úseky. Pak se to zase odveze, nikdo s tím množstvím naráz nikdy nedělá. Perpetum mobile.
Většina příspěvků pravda. Ale více lidí na stavbě neznamená rychlejší stavbu. Má to svoje postupy a ty neurychlite
I ta jeden chytrolíne. tak pojď k nám a ukaž jak se to dělá
Jdi s klukama na golf a tam se to všechno dozvíš. 😎
Myslím, ze doba od chvíle, kdy se poprvé kopne, do uvedeni do provozu je ten nejmenší problém. Mnohem větší jsou fáze před.
Zase další odborník, co viděl technologii výstavby liniové stavby z pověstného rychlíku. Ano, ono je toho u nás fakt hodně ke kritice (včetně tempa výstavby), ale je zbytečné zas ze sebe dělat hlupáka.
Už je to víc než půl roku, co bylo podáno odvolání proti ÚR na úseku mezi Jaroměří a Trutnovem, nemá někdo informace, jak to vypadá s jeho vyřízením? Řeší to Krajský úřad Královehradeckého kraje.
Závidíme.
We envy you. Thumbs up Poland!
nezáviď, tam se s nikym neserou. Vše je z 90procent vyvlastněno
Jako váš guru Bureš. A já naivně myslel, že je to váš sen.
Jak se to mohlo stát? Vždyť Bureš jasné sliboval, ze “to proste postaví”. Není to nějaká kampaaan nebo ucelouka? Ze by v tom měl prsty Kalúsek? Lebo ryby z Becve?
Náhodou, za Babiše se krom těch 400km zázračně postavených dálnic za den, tak toho celkem za té éry se postavilo dost
V roce 1980, 1997 nebo 2006 se toho otevřelo mnohem víc a Bureš u toho nebyl…
Je zjevné, že za špatnou legislativu a veškeré zlo může Babiš. Až někdy nějakej asteroid rozmetá Zemi, tak zase v tom bude mít prsty. Syčák…
No měl 8 let na to tu špatnou legislativu změnit. A výsledek? Rekordní zadlužení, roztočená inflace a plakáty kdy že to bylo líp….
A pak jste se probudil s rukou v nočníku
Beneš to popsal přesně. To zes to kobliho nepobral je příznačné…
Asi motýle…
kdo to je ten Bureš
Babisovo krycí jméno když donasel StB. Snad se nezeptate co to byla StB…
🇵🇱👍 Zde článek v polštině-foto+video: https://czadrow24.pl/zobacz-koniec-drogi-s3-na-terenie-rp
Polsko velmi výrazný posun, ČR zaostává.
Vysvětlete mi někdo jednu věc. To má cenu tam pokládat asfalt a vůbec to nějak „víc“ dodělávat, když to končí v poli? Nebylo by lepší, kdyby od posledního exitu „počkali“ a dokončení bylo dohromady?
Od poslední křižovatky na hranici je to cca 2,5 km. Bude to dokončené a připravené pro českou stranu.
https://mapy.cz/s/jejajemore
Ale oni to chteji postavit, ne cekat 🙂 Casem jim sice dojde, ze u nas vse trva par desitek let, ale to uz budou zase dokoncovat neco jineho. Treba dalnicni tunel Polsko/Rakousko.
Co hulíš
Bohužel po polském tempu výstavby silniční infrastruktury můžeme jen mlsně pokukovat. A to před 15 lety na tom byli o dost hůře než my.
Vlastně z těch srovnatelných postkomunistických států jsme druzí nejhorší. Před námi je jednoznačně Polsko, Maďarsko i Slovinsko, hůře než my pouze Slovensko. A je to velmi smutné vysvědčení všech vlád, co jsme po roce 1989 měli, protože pohnout se s tím nepodařilo ani jediné.
Zase se u nás nestane, že mi najedou stavební stroje na pozemek, který stát ještě ani nestihl vykoupit.
A to se snad v Polsku nějak systematicky stává? (Ne, že by k nějakému takovému excesu nemohlo dojít.)
Ano, to se prý v Polsku systematicky stává. Tam firma může začít (být vydáno stavební povolení) po vydání územního rozhodnutí (stavby ve veřejném zájmu) a nemusí čekat na výkup pozemků, protože potřebné pozemky automaticky přecházejí stavbě (provozovateli silnice).
Tak jestli to je podle zákonů a ani EU proti tomu nic nenamítá (a Polsko je pořád v EU, i když je leckdo odtud vylučuje), tak je to asi v pořádku.
Předpokládám, že majitel dostane odpovídající náhradu.
Taj je to podle polských zákonů a EU k tomu nemůže nic namítat, protože je to velmi pravděpodobně okopírované z Německých zákonů.
Mate naprostou pravdu. V Ceske republice je stav skutecne tristni a aktualne nastava tak jako tak doba temna pro novou vystavbu.
tak za 20 let to bude určitě se spolehněte
Tak za pár let a dovolím si tvrdit, že na dost delší dobu než my tady, si podobdný dárek z polské stranyi užijí i Slováci na spojení S19 a R4 pod Duklou…
Mezinárodní ostuda č. 1 – D52, mezinárodní ostuda č. 2 – D11, mezinárodní ostuda č. 3 D43. A nejhorší je, že se s tou první a třetí v dohledné době významně nepohne.
D52 bude zcela zbytečná, velkou část tranzitní dopravy Polsko -Rakousko po dostavbě D55 příští rok bude jezdit D1 -D55 Břeclav -Mikulov viz podíl tranzitní dopravy. Po 2024 nebude D52 třeba podíl dnes jedoucích vozidel z celkového počtu je zanedbatelná. Stačí si pročíst sčítání dopravy za posledních 30 let.
Jakože za dva roky bude hotová D55 až do Břeclavi? To mi asi něco uteklo. A z Břeclavi na A5 se ten tranzit, zejména těžká doprava dostane levitací, nebo přes Valtice? A neměli bychom zaorat už stojící úsek do Pohořelic, když je tak zbytečný?
Břeclav – Mikulov? Po té úzké „skorookresce“ co si dva kamiony skoro nevyhnou a věčně se flikuje trhající se krajnice a přes 4 železniční přejezdy + průjezd Valticemi,, už teď v létě docela ucpanými?
Byl jste tam někdy vůbec?
V čem je spojení dvoumilionové Vídně a půlmilionové metropole Moravy a druhého největšího města sousední země čtyřpruhem zbytečné? A kde bude příští rok D55 dovedena do Břeclavi? Ono to vlastně někdy vypadá, a to je na tom to nejděsivější, že takto uvažuje český úředník.
No jo, když je pro někoho dálnice modlou č. 1… Mně tedy mnohem více omezují přerušené a jinak degradované železnice, ale ty mají všude, tak se za to nikdo před jinými nestydí.