Infrastruktura Silnice

ŘSD má územní rozhodnutí na 21 kilometrů D11 z Trutnova. Poláci budou na státní hranici o pět let dříve

Trasa D11 v Trutnově. Foto: Ředitelství silnic a dálnic
Trasa D11 v Trutnově. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo důležité povolení pro stavbu dálnice D11, která propojí Trutnov a Polskem. Proti územnímu rozhodnutí se odvolaly původně dvě fyzické osoby, nakonec ho vzaly zpět. ŘSD tak může pokračovat s přípravou, letos chce začít se výkupem pozemků.

O stažení odvolání informoval na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Podle něj je tak rozhodnutí již pravomocné. „Již jsou hotovy veškeré průzkumy pro dokumentaci pro stavební povolení, která se již zpracovává a letos budou zahájeny výkupy pozemků,“ řekl Mátl.

Přes 21 kilometrů dlouhý úsek dálnice D11 s odhadovaným rozpočtem 12 miliard chce ŘSD podle aktuálních informací na svých stránkách začít stavět v roce 2024, hotovo by mělo být v roce 2028. Napojit se má na polskou rychlostní silnici S3, která povede do Štětína, v Legnici se protne s dálnicí směrem na Vratislav. Poláci očekávají, že na české hranici v Královci budou zhruba v roce 2023.

Úsek D11 z Trutnova na česko-polskou hranici. Foto: ŘSD
Úsek D11 z Trutnova na česko-polskou hranici. Foto: ŘSD

Úsek z Trutnova na státní hranici má měřit přes 21 kilometrů, jeho součástí je i nový průtah východním okrajem Trutnova. Na trase vzniknou u Poříčí dva tunely, jeden o délce 540 metrů, druhý 576 metrů. Od Trutnova směrem ke státní hranici je trasa vedena koridorem souběžným se stávající silnicí I/16 podél plaviště popílků tepelné elektrárny Poříčí II.

Další tunel Opevnění bude dlouhý 492 metrů, prochází pod severovýchodním svahem okraje zalesněného hřbetu za Trutnovem. V dalším pokračování trasa prochází kopcovitým terénem s hlubokými příčnými údolími kolem obcí Zlatá Olešnice, Bernartice, Lampertice a Královec. Za Vlaštovčím vrchem trasa překonává údolí říčky Ličná, železniční trať a místní komunikaci mostem o délce 670 metrů, dalším velkým mostem má být 42 metrů vysoký most Lampertice. Přechod státní hranice do Polské republiky je západně od Královce (od stávajícího přechodu na silnici I/16).

V polské Lubawce se uskutečnila minulý týden informační schůzka, na které zástupci českých i polských silničářů informovali zástupce veřejné správy i novináře o stavu budování dálnice D11 na české straně a rychlostní silnice S3 v Polsku. Obě komunikace se mají potkat právě poblíž Lubawky a výrazně odlehčit silnicím v regionu přetíženým tranzitní dopravou. Polákům zbývá dostavět 31,4 kilometrů z Bolkówa. Trasa je rozdělená na dvě etapy, na té první mezi Bolkówem a Kamiennou Górou budou dva tunely, jeden v délce 320 metrů a druhý dlouhý 2,3 kilometru. Hotovo by mělo být v roce 2023, kdy se dokončí i zbývající úsek od Kamienné Góry na státní hranice.

Doprava z S3 bude svedená na místní komunikace, takže plně chápu velké obavy starostů obcí v regionu. Naše silnici na takovou zátěž nejsou vhodné natož připravené. Věřím, že si ministerstvo dopravy svoji chybu uvědomí a spolu s naším krajem bude tuto situaci řešit. S ministerstvem dopravy a ŘSD budeme jednat a budeme je tlačit k tomu, aby tyto problémy způsobené prodlevou vyřešilo. Nabízí se například zavedení mýta či dopravních omezení, aby přes malé obce nad Trutnovem nejezdilo tolik těžkých nákladních vozidel, které budou mít velký vliv na životnost místní dopravní infrastruktury. Budu apelovat na stát, aby tyto škody způsobené prodlevou v dostavbě D11 sanoval,“ uvedl první náměstek královéhradeckého hejtmana Martin Červíček.

V Česku Od Jaroměře na státní hranici zbývá dostavit 40,8 kilometru, které jsou rozdělené do dvou úseků. Ředitelství silnici a dálnic se v současné době snaží získat pro obě stavby pravomocné územní rozhodnutí. Zároveň ale urychluje úřední jednání – dokončilo geologický průzkum a připravuje podklady pro vydání stavebního povolení a výkupy pozemků. Termín dostavby D11 na státní hranici odhaduje ŘSD na rok 2028.

 

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Dival jsem se na vizualizaci D3 a D11 a tak nejak se ptam, proc to nejde u zeleznice a VRT, vzdyt cenove ty stavby jsou podobne drahe,…?

Zbyněk

Cit: „Doprava z S3 bude svedená na místní komunikace, takže plně chápu velké obavy starostů obcí v regionu. Naše silnici na takovou zátěž nejsou vhodné natož připravené. Věřím, že si ministerstvo dopravy svoji chybu uvědomí a spolu s naším krajem bude tuto situaci řešit. S ministerstvem dopravy a ŘSD budeme jednat a budeme je tlačit k tomu, aby tyto problémy způsobené prodlevou vyřešilo. Nabízí se například zavedení mýta či dopravních omezení, aby přes malé obce nad Trutnovem nejezdilo tolik těžkých nákladních vozidel, které budou mít velký vliv na životnost místní dopravní infrastruktury. Budu apelovat na stát, aby tyto škody způsobené… Číst vice »

Roman

Na Trutnovsku s přehledem ve volbách 2017 vyhrálo ANO. Až bude po roce 2023 všechna doprava z S3 vyplivnuta na klikatou I16, tak to aby tam Bureš mezi své voliče ani nepáchnul. A až u Kralovce hned za hranicemi postaví značku omezující dopravu nad 3,5 tuny a doprava bude ještě 5 let jezdit přes Náchod, tak Bureš nepáchne ani tam.

Eduard

Dobrá zpráva. Už aby to bylo. Je smutné, že u nás tak všechno dlouho trvá. Chtělo by si to vzít příklad z našich severních sousedů.

Jiří Kuba

Pane Sůro, vy se úplně v těch nadpisech vašich reportáží vyžíváte, že ano? Jako Čech v sobě nemáte kousek cti, ani hrdosti? Myslíte, že by polský novinář psal stejným stylem? Není to ale jen vaše výsada. Většina českých novinářů dělá ze svých článku a reportáží senzaci a hlavně zahambující podtext, vyvolat v českém čtenáři jen negaci a dojem, že všude jinde je tráva zelenější…

Martin

Tady jsou fakta: K prvnímu lednu 2019 měla Česká republika celkem 1273 km dálnic. Za posledních 15 let přibylo necelých 300 kilometrů. Zatímco v Polsku měli v roce 2003 405 km dálnic, do roku 2017 se jejich síť rozrostla na 1704 km tedy více čtyřnásobně. My jsme v průměru za rok otevřeli 20 km dálnic, Poláci 87 km za rok. To jsou čísla a pravdou je, že stavba dálnic nám nejde – reko D1, dostavba D3, D35. Projeďte se tunely z Lince do Freistadtu po S10 … ono to chce občas opustit českou kotlinu aby měl člověk srovnání.

Michellini

milý Georgi. Fakta jsou fakta. Lži jsou lži. Asi jako lidický památník. Jedno lidice-dítě mělo matku a ta udala jednu Židovku na GESTAPO. Nazis ji poslali do Auschwitz a tam ji zamordovali. A co udělal Zaorálek – vyhodil šéfku památníku protože se přidala na stranu pravdy. Trochu mi to připomíná jak se v česku staví 200 km dálnic ročně etc. Jo z toho ovšem je 65 km rekonstrukce a 65 km okresky. A 100km dálnic, které se staví neuvěřitelně dlouho.
Jesus řekl – já jsem pravda cesta život. Hus řekl ja jsem taky pravda. Ale asi byl hodně prolhaný

Jiří P.

Příklady. Rakouská strana dovedla dálnici za Freistadt a je kousek před hranicí. Čeká se na dálnici od Českých Budějovic. Ta nebude nikdy. Rakouská strana dovedla dálnici z Vídně až k hranicím, k Mikulovu. Z naší strany se desetiletí neděje vůbec nic. A to jsme před mnoha lety Rakušany kritizovali, že si s touto dálnicí dávají na čas. Před několika týdny Poláci otevřeli poslední, 50 km úsek dálnice Poznaň – Wroclaw. Celý úsek (160 km) mezi těmi to dvěma městy je hotový. Vloni Maďaři otevřeli další úsek dálnice M86, nyní je od Györu až do Szombathelly….. My nestavíme prakticky nic a… Číst vice »

Kulich

D11 z Trutnova do Polska není ve 4pruhu vůbec potřeba. To je podle mě zločin na daňových poplatnících. Kolik že tam jezdí aut? 2-4 tisíce denně? Dálnice má kapacitu desetinásobnou 🙁

Jarda

Člověče, byl jste někdy v Náchodě?

Pavel Novák

Náchod potřebuje obchvat a ne mizerně využitou dálnici u Královce. Jako obvykle se staví méně důležité stavby a ty podstatné chybí – okruh okolo Prahy, středočeská část D3, D35 atd.

BND30

A Budějicích ? Tam by chtěl žít každý !

Gejza

4 roky od pravomocného ÚR k zahájení stavby? A co se stalo se slavným institutem předběžné držby? To si stále ŘSD nevěří, že dokáže vypořádat pozemky za nějakou rozumnou dobu?
Jestliže jsou hotové průzkumy pro DSP, tak už asi budou i geologické průzkumy pro tunely, nebo ne? Zkrátka mi přijde, jako by u této stavby investor již předem maloval čerta na zeď…

Michellini

ale ŘSD -dokud tam bude Mátl napojený na Kroupu. tak se nic nezmění

Michael

Podívejte se, jak dlouho se plácají z hradce na jaromer, v podstatě po rovince bez nejakejch technickejch pasáží. Tady maj dohromady cca 4km mostu a tunelů a chtej to za čtyři roky? Ale no tak

Jiří Kocurek

Přesně, vůbec to není dáno harmonogramem výstavby, prováděcí dokumentací a smlouvou. Rychlost výstavby zcela záleží na flibovůli prováděcí firmy.

Michellini

a na ignoraci bordelu ŘSD

Pavel

Aha, ještě jsme nezačali vykupovat pozemky… takže zase jen „přání, které je otcem myšlenky“, no nic. Co tam máme dál?

David M

Kdyby jste té problematice jen trochu rozuměl, tak víte, že vykupovat pozemky před územním rozhodnutím je nesmysl.

Jarek

Pavel nekritizoval to, že se vykupují pozemky, ale že se předčasně uvádějí nereálná data dokončení.

Jarek

Asi chyba metrixu, Poláci budou o 5 let dříve na hranici, a Rakušáci jsou tak o 20 let dříve v Mikulově.Asi někde soudruzi v ČR udělali chybu.

1975

Oni už tam mají Rakušáci u Mikulova nějakou dálnici, jo? Tak to jo.

Zlámalík

Mají. Viz třeba mapy-cz. I kolem Drasenhofenu jsou zářezy a mosty hotové na plný profil, vozovka jen v polovičním profilu a čeká se, až se naši pohnou.

Jiří Kocurek

Se dívám na GEarth. Mít takhle luxusní silnici okolo Svitav… Místní by jásali, snad jen na hospodského, kterému by na jídlo chodilo míň šoférů.

Michellini

celou cestu z Villach až do Mikulova jedeš mimo obec. Největší bomba je ten přechod pro chodce u toho ponton-mostu

EM*

A když půjde vše klasicky po Česku, tak budou Rakušáci dříve i u Dolního Dvořiště.

Jenda

Rakušáci by tam už byli, ale čekají na nás.

Greyfin

Dle aktuální situace na hranicích budeme dřív my, tím neříkám, že se to nemůže změnit.

Michellini

nebudem

Jakub

Teď ještě zjistit, kde jste ji udělali.

MaLer

Máme hezčí vizualizace. Poláci mají dálnice. Hm.

Démon

Rok zprovoznění 2028 mě stále děsí. To je jako noční můra zvaná SOKP 511 … 2025.

Růža

Jak je to možné?Co si to ti poláci dovolují. Vždyť se nám daří nejlíp v Evropě.Máme vize za milióny miliard. Všechno jsem podědil po Kalouskovi. I ta Vídeň jde proti nám a už mají dálnici na hranice. Hlavně mě to nezapomeňte zase při volbách naházet. Váš prima chlap, Bureš.

Jakub

A ptal jste se i předchozích vlád?

Jiří Kocurek

Mno byl jednou jeden …. ale to už je dávno, zastavil výstavbu dálnice na několik pětiletek. Neb budou všechny vesnice soběstačné, doprava soli, oceli a uranu bude tak jediná nutnost.

beran

Vysvětlíte nám jednou, co znamená to Vaše „Mno“?

Démon

bohužel

1975

To, co mají Rakušáci okolo Drasenhofenu, tomu říkáte dálnice? Aha, tak to jo.

Růža

A Bureš zatím zvládl postavit na hlavní tah na Vídeň pontonový most.A ha.tak to jo.

mgr.pavel

Jak jen pontonový most, dokonce i radar! Jak pře most fičíte nebezpečnou rychlostí nad 20km v hodině, hned vám dá selfie! To na široké rakouské dálnici od Vídně nezažijete!

Jiří Kocurek

Podkoní a Student.
Říká podkoní studentovi: Vás podlaha nezahřeje, zato já spím na teplém hnoji.

Jiří Kocurek

A chcete snad říst, že je to horší než dva kruháče v Mikulově a město rozseknuté průtahem na dvě půlky jako ta sedací část těla?

1975

To není, to neříkám. Ale taky to není žádná dálnice…

Jiří Kocurek

Na to se dá reagovat slovy klasika: „Děláte machry a hajzl máte na chodbě.“

Donny

zatím bych moc nejásal …. on se určitě najde nějaký patrik nebo vodník z tetčic …. bohužel ….

Patrik Kuncl

Ahoj jmenuji se Patrik ale mě se nebojte, jsem petorlhead a ne ekoterorista. 😁🚗

Petr

Podle mě je zásadní chyba v trasování na polském území, že dálnice nevede rovnou na Wroclaw, ale výraznou oklikou přes Legnici. většinou pojede tranzit z ČR na Wroclaw a Varšavu. Směr Szczecin se dá z Prahy po dálnici přes Berlin o 70km kratší trasou než po nové D11+S3… Na Wroclaw si budou cestu zkracovat z Bolkowa přes Strzegom na polskou A4, místo 80km po dálnici to bude 40km po silnici I.třídy.

Kalanis

V plánu mají i spojku kolem Valbřichu a Svídnice na Vratislav. Ještě přidat spojku mezi Křížovou (A4xA18), Hlohovem a Lešnem a bude to super.

Hans

Chlapče, Poláci netrasují dálnice tak, že výchozí bod je Praha. Však jasne přes Berlín to mas blíž. Stejne tak v Polsku nevede vše na Warszawu 🙂
Co se týká dalších staveb Poláků, tak ta další spojka na Wroclaw je v přípravě a nová dálnice z Wroclawi na Klodzko v přibližnè trase Hitlerovy dálnice ve vysokém stadiu přípravy. Vzhledem k jejich tempu a realizaci staveb budou obě určitě dřív jak D11

Martin

Technická – moc Vás prosím, rozlišujte mezi podáním odvolání (proti vydanému územnímu rozhodnutí) a proti uplatněním námitek (v rámci běžícího územního řízení, před vydáním územního rozhodnutí). Vzata zpět byla tedy odvolání účastníků, nikoliv jejich námitky. (chápu, že v běžné mluvě to zaměňovat lze, ale ve smyslu stavebního zákona a správního řádu je výše uvedený text matoucí 🙂 )

sledovatel webu

Asi by bylo lepší, kdybyste v případech, kdy se Vám něco nezdá, zkusil o obsahu zdrojových informací více přemýšlet a opatřil si raději ještě další podklady, které by Vám umožnily být pregnantnější už v originálech textů a nemuset je pak upravovat, omlouvat se čtenářům a děkovat těm, kdo vás na vaše poklesky upozorní: zkuste konečně lépe překonávat svoji namyšlenost a nepresentujte se stylem pouhého bulvárního pisálka, který zaměňuje rychlost své práce se zbrklostí, a tu zbrklost navíc nestydatě obhajuje – bude vám to určitě jen ku prospěchu!

Jarek

Pokud je chyba v původním zdroji informace, kterým je tweet ředitele ŘSD (který jak vidno trochu plave ve správním řízení a je líný si tweety konzultovat s týmem), tak dost dobře nechápu co J.S. vyčítáte.
Nepřesnost (která je z pohledu podstaty zprávy podružná technikálie) uznal, za doplnění poděkoval, článek je opravený a všichni jsme chytřejší, jen někdo má potřebu si kopnout…

1975

Je to super zpráva, takže je potřeba i hned shodit odkazem na to, že Poláci budou na hranicích dřív…. Jasně. Co na tom, že doteď (když ÚR nebylo) uvádělo ŘSD pro tento úsek termín 2027 (ne 2028). Nyní, když se to podařilo prošťouchnout, bude logicky ten termín dříve. Samozřejmě, pořád platí, že sousedi budou rychlejší – hlavně pro to, že jsme léta před rokem 2015/2016 v přípravě bohužel prochrápali.

Oj Oj

Jsem rád, že hnutí ANO s tím něco udělalo, když předchozí vlády to flákaly.

1975

No, mně by stačila trocha té opravdovější novinařiny – například se kouknout na aktuální data, která jsou na webu ŘSD (1109 má UP 2027 už delší dobu), zeptat se Radka Mátla, čím to, že to tedy stěžovatelé odvolali, případně jaký to bude mít dopad na časování, jestli začnou s výkupy hned, nebo až po DSP, případně proč až po DSP, jak je na tom 1108 (která má UP2028), jestli už jako ŘSD doplnili všechny podklady, které po nich ve Dvoře Králové chtěli atd. atd. Čistě fakta. Méně emocí. Hnutí ANO s tím nemá nic společného, ani já s ním.Ale chápu,… Číst vice »

1975

Budete se divit, ale ptal a odpověď dostal…Když se nechce, tak je to horší, než když to nejde, že… 2027/2028 jste nevysvětlil, jen se vymlouváte. Není to podstatné v tom, že to je později než Poláci, to jistě, ale je to podstatné v tom, že to pak není pět let a už to zase vypadá o něco míň negativisticky. O tom, kdy to budou mít Poláci, klidně pište, pak to smysl v titulku má. Ve zprávě o ÚR na 1108 je to ale jen čistě snaha o větší bulvárnost a ukázání, jak v ČR děláme všechno blbě a všude jinde… Číst vice »

kubisek

Pane 1975, povíme si zde za 8 let, ano?

1975

Klidně. Celá stavba/projetk něčeho takového jako je 20km dálnice s několika tunely atd. je velmi složitá a rizik pro posuny je jistě pořád dost a dost. Ale překonání ÚR a získání jeho pravomocnosti je velmi důležitý a pozitivní milník.