Průlom: Po více než třech letech vydal úřad poslední územní rozhodnutí pro D11

Stavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSDStavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD

Se zahájením stavby se počítá na rok 2024, otevřena by měla být o tři roky později. Náklady se odhadují na 12 miliard.

Vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může opatrně začít slavit velký pokrok v přípravě nových 20 kilometrů dálnice D11 od Jaroměře k Trutnovu. Městský úřad ve Dvoře Králové nad Labem vydal po více než třech letech od podání žádosti ke stavbě územní rozhodnutí. Zatím je nepravomocné.

„Po nabytí právní moci bude možné dopracovat dokumentaci ke stavebnímu povolení a v příštím roce zahájit výkupy pozemků,“ oznámilo ŘSD na twitteru. Se zahájením stavby se počítá na rok 2024, do provozu by měla být uvedena o tři roky později. Náklady se odhadují na 12 miliard korun.

Na vydání územního rozhodnutí se čekalo od září 2018, kdy silničáři podali žádost. Úřad řešil řadu námitek a několikrát si vyžádal doplnění žádosti. Proti výjimce z ochrany zvláště chráněných druhů se odvolaly Děti Země. Odvolání bylo zamítnuto.

D11, trasa úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD

D11, trasa úseku Jaroměř – Trutnov. Pramen: ŘSD

Úsek Jaroměř – Trutnov je posledním na D11, který neměl územní rozhodnutí. Navazujících zbylých 21 kilometrů k hranici s Polskem má pravomocné územní rozhodnutí od ledna 2020. Stavět se má v letech 2023 až 2026.

Zatím polská obdoba ŘSD Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na polské straně už pokládá asfalt na navazující rychlostní silnici S3. V Polsku se aktuálně staví dva úseky o celkové délce 31 kilometrů: Bolków – Kamienna Góra a Kamienna Góra – Lubawka na státní hranici s Českou republikou.

Na české straně se 17. prosince otevře 23 nových kilometrů D11 od Hradce Králové k Jaroměři.

 

Tagy D11 D11 Jaroměř - Trutnov ŘSD seznam
25 komentářů