LOT 3a leaderboard

Kamionům vjezd zakázán. Poláci pokročili s dálnicí na české hranice, auta nad 9 tun projedou až po dokončení D11

Stavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAStavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiA

Královéhradecký hejtman chce do dokončení D11 docílit zákazu tranzitní nákladní dopravy ze státní hranice do Trutnova.

Polsko během letních měsíců výrazně pokročilo se stavbou rychlostní silnice S3 na české hranice u Žacléře. Polská obdoba Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ukázala další pokrok stavby na svých stránkách. Z nich vyplývá, že těsně u českých hranic se už na novou komunikaci pokládají první vrstvy asfaltu. Jasněji je i o tom, co se stane, až bude silnice téměř v parametrech dálnice hotová: Česko na své území nepustí auta těžší než 9 tun.

Snímky na stránkách GDDKiA ukazují, že práce končí přesně na česko-polské hranici za Lubavkou před Královcem. Rychlostní silnice S3 se má v budoucnu napojit na dálnici D11. V Polsku se aktuálně staví dva úseky o celkové délce 31 kilometrů: Bolków – Kamienna Góra a Kamienna Góra – Lubawka na státní hranici s Českem. V Česku tak nastane situace, kdy provoz z kapacitní silnice v Polsku v dálničních parametrech končí na silnici I. třídy.

Veškerý provoz z polské rychlostní silnice skončí na silnici I/16. Dálnice D11 se zde začne stavět až v roce 2023. Zejména v Trutnově panují velké obavy z nárůstu provozu ve středu města do chvíle, než bude hotová D11.

Silnici I/16 čekají kvůli většímu provozu úpravy

ŘSD proto počítá, že kamiony do Česka po této silnici nepustí. „Na hranicích je v současné době zákaz vjezdu vozidel nad 9 tun, který zde zůstane. Aktuálně také připravujeme úpravy silnice I/16, které půjde provést ještě před zprovozněním dálnice na polské straně. Půjde například o lokální rozšíření v některých obloucích, úpravu chodníků či budování zálivů pro autobusové zastávky,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Zákaz vjezdu aut nad 9 tun znamená, že se nedostane do Česka zatím například žádný kamion, nezabrání ale například vjezdu lehčích nákladních aut nebo dodávek. Hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček uvedl, že chce navíc do dostavby dálnice na české straně zákaz mezinárodní nákladní dopravy kompletně. „Do doby, než bude v témže úseku hotova D11, bude zde tranzitní nákladní doprava povolena jen na výjimky,“ uvedl Červíček na twitteru. Podle něj ještě kraj bude o tomto jednat se státem.

Na české straně se navazující úsek dálnice D11 začne stavět nejdříve v roce 2023. Záměr stavby D11 schválilo v úseku z Trutnova na státní hranici ministerstvo dopravy v říjnu 2014, zatím probíhá projektování na stavební povolení a výkup pozemků. Stavba na české straně je popsána v informačním letáku ŘSD.

Stavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAStavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAStavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAStavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAStavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAStavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAÚsek D11 z Trutnova na česko-polskou hranici. Foto: ŘSD

 

Tagy Bolków - Lubavka D11 D11 Trutnov - státní hranice GDDKiA Královéhradecký kraj Ředitelství silnic a dálnic rychlostní silnice S3 seznam
94 komentářů