Dopravci Lidé Železnice

Výběr manažerů pro ČD nabral zpoždění, přihlášené zájemce vyřadili

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

Až v lednu rozhodne s největší pravděpodobností dozorčí rada Českých drah o dvou nových členech představenstva státního dopravce. Ve hře jsou aktuálně čtyři jména, nakonec musela poradenská headhunterská firma oslovovat možné kandidáty sama.

„Proběhlo výběrové řízení, na každou pozici máme dva kandidáty,“ řekl předseda dozorčí rady Petr Moos. Podle něj ale na dnešním jednání dozorčí rady ještě členové nebudou volit, ale bavit se o dalším postupu. „Rozhodování nastane nejspíše v lednu,“ řekl Moos.

Dozorčí rada původně vypsala výběrové řízení s termínem na podání nabídek v říjnu, přihlásili se například stávající šéf Drážního úřadu Jiří Kolář či manažer Českých drah František Kozel nebo Zdeněk Štěpánek z ČD Cargo. Ti ale byli nakonec vyřazeni. „Napsali mi, že jsem nesplnil kvalifikační předpoklady,“ potvrdil Kolář, který dříve řídil i Správu železniční dopravní cesty či dělal náměstka na ČD.

Společnost Constellation, která výběr manažerů do představenstva ČD připravuje, oslovila nakonec i jiné manažery, kteří se vůbec nehlásili, což potvrdil i Moos. Mezi oslovenými byl podle zdrojů Zdopravy.cz i generální ředitel Arrivy Daniel Adamka, který na Českých drahách zhruba před deseti lety krátce působil. Jeho jméno se začalo šířit i některými anonymními e-maily, ve kterých byl Adamkův příchod označován za hotový. Paradoxně jen pár dní poté, co Arriva porazila České dráhy v ministerském rozstřelu o motorové rychlíky. „Mohu potvrdit, že do Českých drah nenastupuji a pracuji v Arrivě,“ řekl Adamka.

Lidovky.cz upozornily také na možné angažmá Michala Heřmana, který je aktuálně šéfem těžební společnosti PG Silesia patřící do skupiny EPH Daniela Křetínského. Ten odmítl věc komentovat.

Ve výběrové komisi je kromě zástupce headhunterské firmy ještě Petr Moos a Jiří Pospíšil za dozorčí radu a náměstkyně ministra dopravy Lenka Voplatková.

Po personálních změnách v září letošního roku je představenstvo Českých drah tříčlenné. Neobsazený zůstává post člena představenstva zodpovědného za majetek a za provoz.

9
Diskuze

avatar
5 Komentáře
4 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
8 Autoři komentářů
janDan L.RobertPetr.PJiri Tyr Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Robert
Host
Robert

Adamka je asi normální ale to už se může rovnou přihlásit Jancura z Köhlerem. Koláře raději ani nekomentuji.

Petr.P
Host
Petr.P

No to je jednoduché, prostě se nepřihlásili ti správní soudruzi, proto museli být vyřazeni a hledali/hledají se ti správní.

P.S.: Slovo „soudruzi“ v tomto případě chápat z etymologického hlediska

Jiri Tyr
Host
Jiri Tyr

Skvele ze neprosel Kolar! Uz stacilo!!!

Martin1
Host
Martin1

Ve výběrové komisi zasedala i současná náměstkyně ministra dopravy Lenka Voplatková. Ta, která donedávna dělal Ťokovi lepší sekretářku? Tak to je teda fatk dobrá kvalifikace proto, aby vybírala manažery ČD. 🙂

jan
Host
jan

Hlavně jsem četl rozhovor nového ředitele, a ty jeho názory typu rozprodat ziskové části jsou šílené. Myslím, že je bohužel čas udělat Ťokovi pápá.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Já četl stejný článek a rozhodně myšlenky generálního ředitele ČD nepovažuji za šílené. ČDC má obrovský infrastrukturní dluh v řádu desítek miliard korun. A k tomu jsou vlastněni státním podnikem, který je státem politicky nucen držet ziskovost alespoň na nule, tedy musí vysávat zisky svých dceřinných společností a neumožňovat jim jejich vlastní rozvoj. Tedy z mého pohledu je rozumné ČDC prodat (dokud je komu), minimálně jeho podstatný podíl, ale raději celé, aby nový vlastník (vlastníci) pak vedli firmu podle jejich záměru (rozvoj, údržba chátrání, krach). Pokud to zůstane společné, vždy bude zájem politiků jen o tu viditelnou část (kafe, volby)… Číst vice »

Dan L.
Host
Dan L.

A co jiné dceřinné společnosti, jako například ČD Informační systémy? Ty naopak vysávají mateřskou společnost – přemrštěnými cenami služeb a podprůměrnou kvalitou. Tyto společnosti by měly jít na prodej jako první. Věřím, že se stávajícími smlouvami, které jsou pro ČD velmi „výhodné“ by bylo nespočet zájemců!

jan
Host
jan

ČD CARGO je příjmem zisku. Ano byla šílená politická chyba tu firmu jen dojit a neinvestovat. Věřím, že tam jsou tu synergie mezi ČD a ČD cargo a z toho podstatné výhody. A výhody celé sítě. Záloh, opravárenství atd.
A co ČD telematika? Mě ten člověk příjde jako nastrčená Ťokova loutka. Vyvézt tuto ziskovou firmu, tak by měli věřitelé velmi – velmi štěkat.

jan
Host
jan

A získat třeba 2 miliardy? A co to řeší… Nic. Za mě jako daňového poplatníka radši úpadek.