Vlaky se vrací mezi Brno a Střelice, miliardová modernizace a elektrizace je téměř u konce
Po úseku do Střelic má přijít na řadu úprava trati do Zastávky u Brna.
Po 80 dnech nepřetržité výluky se od úterý vrací provoz vlaků mezi Brno a Střelice. Důvodem výluky byla modernizace a elektrizace trati, která má přinést výrazně lepší spojení části Jihomoravského kraje s Brnem. Trať je již plně elektrizovaná.
„Od července jsme stihli dokončit výhybky na obou zhlavích stanice Střelice, kompletní rekonstrukci traťové koleje na Moravské Bránice, opravu římsy a sanaci zdi mezi kolejemi na Tetčice a Moravské Bránice. Dokončili jsme železniční spodek a svršek obou kolejí, osadili novou lávku pro pěší v železniční stanici Střelice, vybudovali nové zabezpečovací zařízení a všechny nové koleje se podařilo elektrifikovat,“ říká projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.
Po obnovení vlakového provozu pro veřejnost mezi Brnem a Střelicemi budou pokračovat jen práce na zbývajících staničních kolejích v železniční stanici Střelice. Poslední výluka stavby bude ukončena k 29. říjnu, kdy se provoz v celé modernizované trase plně obnoví.
Celkem 8,5 kilometrů dlouhý úsek prošel kromě elektrizace kompletní modernizací. Trať má nový spodek i svršek včetně méně hlučných bezstykových kolejí. Rekonstruovány či znovu postaveny byly propustky, mosty, protihlukové stěny a železniční přejezdy, které byly opatřeny novým zabezpečením. Vznikla nová zastávka Starý Lískovec a Ostopovice, ostatní prošly modernizací a jsou bezbariérové.
Modernizace tratě mezi Brnem a Střelicemi je první etapou vylepšení, kterého se má dostat celému úseku až do Zastávky u Brna. Na první etapě pracuje od loňského léta sdružení Skanska a EŽ, smluvní cena je 2,23 miliardy korun. Od léta běží soutěž na úsek do Zastávky u Brna s odhadovanou cenou 2,5 miliardy korun.