dkv-spojujeme

Drážní úřad: Práce na trati Brno – Střelice mohou pokračovat

Trať Brno - Střelice. Autor: Martin GrillTrať Brno - Střelice. Autor: Martin Grill

Modernizace trati z Brna do Střelic za dvě miliardy korun může pokračovat, Drážní úřad na postupu Správy železnic (SŽ) nenašel

Modernizace trati z Brna do Střelic za dvě miliardy korun může pokračovat, Drážní úřad na postupu Správy železnic (SŽ) nenašel žádnou chybu. ČTK to dnes řekl mluvčí úřadu Martin Novák. Úřad zjišťoval, zda práce na trati nezačaly ještě před platností stavebního povolení, což se prý nepotvrdilo.

„Ministerstvo dopravy nás informovalo, že stavební oznámení bylo pravomocné k 23. červenci. Získali jsme některé další informace a další věci si vyjasnili se Správou železnic. Před platností stavebního povolení probíhaly pouze přípravné práce,“ řekl Novák. Deník Zdopravy.cz má přitom k dispozici fotografie ze 17. a 22. července, na kterých už stojí nová řada sloupů pro trakční vedení a jsou vytrhané koleje. Podal proto dotaz na Drážní úřad, zda toto představuje přípravné práce.

Vybetonované patky a nové sloupy na trati Brno - Střelice. Pramen: Petr Řehořka

Vybetonované patky a nové sloupy na trati Brno – Střelice. Foto z 22. července 2020. Pramen: Petr Řehořka

Podnět k prověření stavby dali na Drážní úřad spolumajitelé hospody Vechtrovna v Troubsku, kteří už podali odvolání proti vydání stavebního povolení. Jejich odvolání ministerstvo zamítlo. Spolumajitelé Vechtrovny si stěžovali i na to, že práce na trati pokračují v noci, tuto část podnětu ale Drážní úřad neřeší.

„Tento podnět předáme kompetentnímu úřadu, což je krajská hygienická stanice,“ dodal Novák. Správa železnic se zavázala do skončení řízení na Drážním úřadě zastavit práce, řízení ale skončilo a práce mohou pokračovat.

Dvacetikilometrová trať z Brna do Zastávky (staví se zatím první etapa z Brna do Střelic) bude po ukončení modernizace kompletně dvoukolejná a elektrizovaná. Bude mít nové zabezpečovací a sdělovací zařízení a rychlost se zvýší z 80 na 120 kilometrů v hodině, čímž se zvýší cestovní rychlost i pravidelnost spojů.

Vzniknou také nové zastávky v Ostopovicích a Brně-Starém Lískovci, které umožní lepší obsluhu železnicí pro jihozápad Brna. Stavba za 2,2 miliardy korun měla přitom začít už téměř před deseti lety, ale úspěšně ji napadal u soudů spolek Voda z Tetčic.

Majitelé Vechtrovny podali odvolání proti stavebnímu povolení až letos na jaře, avšak ministerstvo dopravy jejich podání zamítlo a stavební povolení potvrdilo.

ČTK + redakce

Tagy Drážní úřad Správa železnic trať Brno - Střelice
50 komentářů