Nekonečný příběh: Proti povolení pro trať Brno – Střelice přišla čtyři odvolání

Železniční stanice Střelice. Foto: Michal ChrástŽelezniční stanice Střelice. Foto: Michal Chrást

Záměr Správy železnic zmodernizovat a elektrizovat trať z Brna do Zastávky u Brna se po deseti letech příprav znovu komplikuje.

Záměr Správy železnic zmodernizovat a elektrizovat trať z Brna do Zastávky u Brna se po deseti letech příprav znovu komplikuje. Proti stavebnímu povolení, které vydal 17. března Drážní úřad pro první etapu Brno – Střelice, se odvolali čtyři účastníci řízení.

Drážní úřad informaci zveřejnil na své úřední desce, nicméně nedoplnil znění odvolání. Deník Zdopravy.cz dokumenty na DÚ poptal, případně je přinese později. Úřad „vyzývá účastníky řízení, aby se k podaným odvoláním vyjádřili ve lhůtě od 24. dubna do 30. dubna 2020“.

Odvolání podaly fyzické osoby; podle titulů lze soudit, že jde o právníky a architekty. Vydání stavebního povolení v polovině března přitom vypadalo jako průlom, který uvítala i Správa železnic. Ke zkoumaným podkladům totiž nikdo ve lhůtě nevznesl žádné námitky.

Příprava stavby, která se měla původně realizovat už v letech 2012 až 2014, se vleče dlouhá léta. Brojilo proti ní především sdružení Voda z Tetčic, které se například odvolalo proti územnímu rozhodnutí. To skončilo až u soudu. Teď proti stavebnímu povolení bojuje například soudní exekutor Petr Kocián nebo architekt Milan Rak.

Modernizace a elektrizace tratě z Brna do Zastávky u Brna patří ke strategickým projektům Správy železnic na jižní Moravě. Trať bude elektrizována střídavou soustavou 25 kV 50 Hz. V rámci stavby budou nově vybudovány zastávky Starý Lískovec a Ostopovice, což má zkvalitnit obslužnost lokalit v rámci integrovaného dopravního systému a usnadnit přestupy vlak/autobus. Nyní vrcholí tendr na zhotovitele, když probíhá hodnocení nabídek.

Tagy elektrizace trati Brno - Zastávka u Brna Správa železnic Střelice Top
174 komentářů