Vlaky opět jezdí přes Moravu, třináctidenní výluka kvůli novému mostu skončila

Nový most přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: ZSSKNový most přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: ZSSK

Most z roku 1926 nyní čeká demolice.

Na koridorové trati mezi Brnem a Bratislavou skončila ve středu třináctidenní nepřetržitá výluka, která výrazně zkomplikovala cestování mezi českým a slovenským hlavním městem. Kvůli výluce musely vlaky přes Hodonín a Holíč, některé byly nahrazeny autobusy.

Důvodem výluky bylo napojování nového mostu přes řeku Moravu, u kterého jsou investorem Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Stavba nabrala zpoždění téměř rok, původně měl být první most hotový už loni v prosinci. Nyní se začne stavět druhý.

Nový most přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: ZSSKNový most přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: ZSSKdefaultNový most přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: ZSSKNový most přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: ZSSK

Původní most je z roku 1926, nevyhovoval již svým šířkovým uspořádáním i traťovou třídou zatížení. Oba nové mosty budou identické. Výška hlavních nosníků mostovky je 15 metrů, délka je 136 metrů. Původní most čeká demolice. Současně běží práce na zastávce Brodské, kde se budují nástupiště a podchod. Celá oprava má být hotová na konci roku 2024.

Na české straně probíhala rekonstrukce kilometr a půl dlouhého úseku, kde došlo ke zvýšení koleje kvůli napojení na nový most. Vybudovaly se také nové mosty jako ochrana před povodněmi v lužním lese.

Dvanáct dnů bez vlaků. Modernizace koridoru lužními lesy na Slovensko pokročila, vlaky budou muset přes Hodonín

Tagy Lanžhot - st. hranice Lanžhot / Kúty Železnice Slovenskej republiky ŽSR
25 komentářů