Autobusy Tramvaje

Velký výprodej u DPP. Dopravce nabízí vyřazené tramvaje a autobusy, někdy za cenu šrotu

Autobusy Karosa B 951 v Letňanech. Foto: Ropid
Autobusy Karosa B 951 v Čakovicích. Foto: Ropid
DPP vozidla prodává obálkovou metodou, na seznamu k prodeji je přes 50 autobusů.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal prodávat desítky nepotřebných autobusů a tramvají. Zájemcům je nabízí často za cenu šrotu.

Vyplývá to z nabídky, kterou dopravce zveřejnil na svých stránkách. U všech vozidel bude postupovat obálkovou metodou, získá je ten, kdo nabídne nejvíce.

V seznamu na prodej je například šesti tramvají T6A5. U většiny z nich požaduje DPP minimální cenu na úrovni, kterou by dostal v kovošrotu. Ve dvou případech si pak tramvaje nacenil na nejméně 350 tisíc korun. Jde o tramvaje z let 1995-1997, každá má najeto přes milion kilometrů. Některé jsou již nefunkční.

Podstatně bohatší je nabídka autobusů. Těch je na seznamu přes 50. Většina z nich má minimální cenu stanovenou na hodnotě šrotu. Prodávají se vozidla z první dekády tisíciletí, většinou CityBusy a Karosy B951. Jejich prodej kvůli vyřazení z provozu DPP avizoval už minulý týden.

V seznamu majetku na prodej jsou i speciální vozidla, například nakladač. Zajímavý je i seznam ostatního majetku k prodeji. Pořídit si od DPP můžete například piano, zubní rentgen nebo informační cedule z terminálu Černý Most.

Podobný výprodej pořádají pravidelně i jiné dopravní podniky, někdy se pak jejich dopravní prostředky objevují ve veřejném prostoru. Z minulosti je známa například tramvaj u dálnice D1  nebo na odpočívadle na D10.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlk

To šotouši mají většinou takové nápady, že si koupí autobus. Pak řeší, kde to bude stát, kdo to bude opravovat, kde se vezmou náhradní díly a kdo zaplatí povinné ručení. Každý by všechno chtěl, ale jak jde o peníze, všichni cuknou !
Aby se koupila taková Karosa, musí být na to prachy, zázemí a musí se o to člověk starat a nechat na tom ruce. Pak budou výsledky.

Luděk S.

Proto taky tak moc chtěj, aby jim hobby platil erár. A to je zase naše parketa.

Jarda

Dám ženě vybrat mezi tramvají a piánem.

jva

… a nakonec postavíte piano na koleje 🙂

Lumiere

Pokud tím pianem myslíte W123, tak je to hodně velké dilema.

ABC

je za cenu šrotu? :)))

Luboš

Takový šrot, jako je B951 nikdo nekoupí

Luděk

Skoro bych si i vsadil že fanoušci Karos jim za ně utrhaji ruce

Kubrt

Jestli jim máma dovolí to zaparkovat na zahradě.

Šejdr

Na zaměstnaneckou dopravu do montoven to bude stačit, tam se objednatel na stáří vozu neptá.

sch

Jednak se na to městské autobusy moc nehodí a druhak jsem byl překvapen, když jsem na zamestnecke lince Modletice Benešovpotkal docela zánovníbus ICOMu, pravda po okreskach na o jizdce nájezdu na dálnici to hnal, jak kdyby vezl opravdu jen substrát, ale vůz byl dobrý.

Kubrt

„U nás“ do hal kolem D8 jezdí taky zejména soudobé busy, částečně od ČSAD Střední Čechy. Z vraků vídám jedno Recreo a nějaké Volvo Hemtrans, ale dominují běžné par let staré vozy.

Šejdr

Městské autobusy se nehodí na ježdění po městě? Zajímavá informace… 😀 Možná byste měl vědět, že ne všechny zaměstnanecké svozy mají trasu dlouhou desítky kilometrů a sbírají lidi ve více obcích.

Jiří Kocurek

Jasně, vyřazené pražské kloubáky jezdí po celé ČR. Normálně jsou všude k vidění na silniciích, šoféři je bežně potkávají, během směny je to zaparkované u fabriky, takže to každý vidí… A potkat kloubák někde na vesnici, to nepřijde nikomu vůbec nijak divné. Prostě jako kombajn na Magistrále.

Lumiere

Jestli už se v Pardubicích rozpadly ty exolomoucké B961, tak je jeden kupující jasný. Pro substrát do montovny nemá cenu kupovat cokoli lepšího.

Surio Mario

Jsem zvědavý, co bude, až dojdou devítistovky. Zvládnou staré kloubové citybusy taky uvézt 250 lidí?

Jan Tuhý

Už vím, co ženě k Vánocům.

LiborV

Autobus nebo tramvaj?

Jan Tuhý

Asi tu Karosu, na nákupy ideální.

Rosta

Tramvaj váží 140 Tun?

medical_examiner

To bude řádění šotka, uvážíme-li, že T3R.P váží 19 tun…

Jakub P

Ne, to je jen nepochopení psaného textu. U většiny je podmínka nabídnout víc než cenu šrotu, u dvou je namísto toho minimální cena 350 000….

sch

A navíc jsou tam i těžké motory s měděným vinutím.

Turnovak

Liberec nekoupí nic?

Jakub

To už by bylo lepší koupit to co vyřadila Ostrava.

Tomášfuk

Liberec má svého šrotu dost.

Rochličák

Haha, no kdyby se našel mezi těmi osmnáctimetrovými Citybusy nějaký zachovalejší kus… Jinak Karosám už po nedávné dodávce dlouhých Solarisů doufám odzvonilo.