cargo

Most koupil z Prahy devět kloubových autobusů, které DPP vyřadil po více než 15 letech. Kvůli výlukám tramvaje

Irisbus Citybus v Praze. Foto: Michal ChrástIrisbus Citybus v Praze. Foto: Michal Chrást

Zatímco vedení Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova v Praze na veletrhu CzechBus prezentuje jeden z pěti nových autobusů SOR

Zatímco vedení Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova v Praze na veletrhu CzechBus prezentuje jeden z pěti nových autobusů SOR NS12, z Prahy do Mostu přejely autobusy staré až 17 let.

Nákup celkem devíti autobusů vyplývá z registru smluv, podle informací deníku Zdopravy.cz už byly převezeny všechny autobusy do Mostu. Jde o kloubové autobusy Irisbus CityBus vyráběné v letech 2000-2005. Autobusy splňují emisní normu Euro 3, tedy s podstatně mírnějšími podmínkami, než s jakými se musí vyrábět vozidla nyní. Nejstarší autobus, který v Mostě koupili, jezdil v Praze od října 2003

Podle smlouvy zaplatí mostecký dopravní podnik za autobusy 1,17 milionu korun, za každý 130 tisíc korun. Nový kloubový autobus by městského dopravce vyšel nejméně na 7 milionů korun. „Připravujeme modernizaci a rekonstrukci tramvajové tratě mezi Mostem a Litvínovem. Tyto vozy z DPP využijeme na náhradní autobusovou dopravu při této modernizaci a rekonstrukci,“ řekl Jiří Holý z Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Podle něj by k modernizaci trati mělo dojít v letech 2020 a 2021. „V případě potřeby je využijeme i na našich linkách,“ dodal Holý.

Podobně kvůli výlukám kupovaly kloubové autobusy z DPP také v  Liberci. Autobusy nakonec jezdí i na pravidelných linkách mimo výluky.

Tagy Citybus Dopravní podnik hl. města Prahy Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova dpp
24 komentářů