Ministerstvo soutěží moravské rychlíky. Stávající tři kontrakty dvou dopravců spojí do jednoho

R8 8.5.24 10 Čistota vozové skříně RJR8 8.5.24 10 Čistota vozové skříně RJ

Kontrakt bude pouze na šest let, podmínkou nejsou nová vozidla.

Odebírat
Upozornit na
guest
223 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Ta nesmyslna kombinace linek je zjevne sita na miru CD aby z paterni linky Brno-Ostrava vystrnadili regiojet.

Vítězslav Klozík

O Jeseník nebude zájem, nafta!

NightmareFreddy

Tak nikde se nepíše o tom, že to bude jezdit na Jeseník. Už dříve se mluvilo o tom, že se ty vlaky rozpojí a budou jezdit samostatně (to rozpojování je jen dočasné historické řešení)

vladki

ČD by tam mohly nabídnout ty interjety který MD nechtělo na praha-plzen-cheb.

A. O.

To by nebylo vůbec špatné…

Daniel Jablonecký

Ty půjdou spíš na Ex32.

Avlaky

Rj už to má skoro předem vybrané, na začátek nepotřebuji ani kolo navíc. Použije stávající soupravy a jednotky odkoupi, časem přidá dalších 15 vagonu

vladki

Potřebuje takovou drobnost. Silnou dieselovou lokomotivu. A ne jednu.

Avlaky

2 má kds Kladno dalsi 2 někde sežene,

Jirka

Skvěle takže rychlíky Brno-Šumperk opět železniční středověk.

Domis

Super, že dle provozní koncepce u ranního vlaku R13/826, (na 7:30 do Brna), který má být nově veden už z Olomouce, se nepožaduje mít v Břeclavi 2. lokomotivu ani řídící vůz. Takže objíždění lokomotivou za 20 minut na školním vlaku. Na MD jdou tedy s dobou… (viz poslední bod textu v příloze s JŘ).

Juraj

Nemají na R13 stejně zůstat ty interpantery?

Domis

Mají, ale ty nestačí na celou linku. V oběhu dle JŘ je třeba klasická souprava navíc. Navíc na špičkový vlak R826 je 5vz IP kapacitně nedostačující.

cenda

Je mi z toho..
Je to banda..
– Takže všechny spoje stejným směrem opět dají JEDNOMU dopravci, aby cestující neměl vůbec na výběr. A zaplatil nejvíc.
– všichni si mohli všimnout jaké jízdné nasadil regiojet na R8 proti ČD.
– Převod státních vlaků na soukromou firmu může vymyslet jen opravdový kojot. Co pak. Zůstanou jim? Zkrachujou a stát nemá?
Nejsem přesvědčen, investice do železnice na dluh a pronájem pro mě jako občana mají dále smysl. Já ji stejně využívat nebudu. Bude předražená. Nikdo ty nesmysly nedokáže pak vrátit zpět.

Martaus

Někdo cestuje radši s ČD, někdo s RJ, jak se můžeme přesvědčit i zde v diskuzi. Pro cestující by byla tedy nejlepší možnost výběru – konkurence jako mezi Prahou a Ostravou. Opravdu není možné zavést takový model i u dotovaných linek? Třeba rozdělení R8 na větev do Bohumína a do Opavy, jak bylo navrženo níže v diskuzi? Spojení více linek do jedné soutěže je z tohoto pohledu naopak další zhoršení konkurence a nespokojenost těch cestujících (diskutujících), jejichž favorit nevyhraje.

Pepik

Z časti bych souhlasil. Když už si hrajeme na konkurenční prostředí ať se sputěží 2 dopravci na linku a každy 50% spojů

Tomáš R.

Ano, doporučil bych smíšené vlaky. Co vagon, to jiný dopravce, hnacím vozidlem by byl stroj provozovaný Správou železnic. To by byla dokonalá konkurence. V každém vagonu jiné služby, jiný tarif, jiný personál, prostě sen každého skutečného konzervativce a ráj pro cestující, který by si mohl zcela svobodně vybrat.
Na lokálkách obsluhovaných solo šukafonem by pak byl každý jeden vůz rozparcelován po jednotlivých sedadlech.
Dokonalá konkurence, dokonalé služby!

Pro jistotu: ironie

Martaus

A teď bez té ironie – model mezi Prahou a Ostravou vám nevyhovuje? Ano, má i své nevýhody (hodně krátkých vlaků na malou kapacitu dráhy), ale ptám se z pohledu cestujícího. O lokálkach se nebavíme, na nich zpravidla platí krajský tarif, takže cestující konkurenci dopravců nepotřebuje.

LiborV

Soutěžení svazku několika vlskových linek ze stejného místa je v zahraničí běžné. Šetří se tím náklady na údržbu, úklid apod.

Daniel Jablonecký

Všichni dopravci mají povinnost akceptovat SJT, takže opravdu nehrozí, že by si tam mohl vítěz napálit ceny jaké si zamane. SJT je strop – a mimochodem vychází z původního tarifu Českých drah TR10.

petr

SJT je neuvěřitelně předražený až o 100%, navíc Jančura je jak známo největší nepřítel cyklistů a cenových optimalizátorů na źeleznici, takže se nacpat s max. jednotkami kol, či s krajským jízdným do jednoho lowcost vagonu je v turistické destinaci jako Jeseníky nejhorší noční můra.

Pepik

SJT dražší než TR10, ale co bych vám bral iluze 😀

Martaus

A neustále (automaticky) zdražuje. To u TR10 nebylo.

Já,diskutér

Je zajímavé, že mě někdy vyjdou lístky Ostrava-Vídeň levněji než Ostrava-Brno a ještě větší paradox, že je to mnohokrát kratší čas než Ostrava-Brno. O kvalitě vlaků PKP Intercity nad RJ snad netřeba mluvit. Jenom tak, pro nějaké to porovnání..

Juraj

A za stav II. koridoru oproti trati přes Nezamyslice může taky RegioJet, když už srovnáváme tu jízdní dobu?

Pepik

RJ může za tu špínu, neschopnost i vysoké jízdné…

Daniel Jablonecký

Ano, to je běžné. Lístek z Prahy do Žiliny může být taky levnější než jen do Ostravy. Záleží které dny a s jakým předstihem si ho koupíte.

Janek

Všichni co nadáváte na RJ Brno Bohumín jezdíte vůbec tímto vlakem? Ten obrovský rozdíl v hlučnosti při cestování, to je to podstatné, co se mi u rychlíků RJ líbí. V historických „béčkách“ Českých drah je neskutečný hluk od jejich značně opotřebovaných podvozků a lahůdkou jsou vibrující dveře do oddílu u vozů Bdtee 276, které vám dokonale znepříjemní cestování. To opravdu nechcete. Po přesednutí do rychlíku RJ vám připadá že stojíte na místě, jaký je ve voze klid. Neříkám že rychlíky RJ nemají nedostatky, ale ten klid při jízdě to je paráda. Nepotřebuji wifi, zásuvky, ale klid při cestování a to… Číst vice »

Krakonoš

A kde je vyhrabe RJ, když dodnes neplní na R8 požadavek na zásuky, vakuové WC a zásuvky ve všech vozech včetně sezónních posil….o SSOD nemluvě.

Pepik

Jezdil jsem tím každý týden 2x. Hrůza a děs. Naivně doufam že tento soubor vyhrají ČD a nedojde k dalšímu zhoršrní na R12. Pro cesty do hor to alternativu nemá.

pohoda

tak to není chyba čd že jdou podle smlouvy a nebyl požadavek na lepší vozy a to můžeme být rádi že na posily dávají bee 273 to mohly klidně stále nasazovat b a nebo bd

javr

Ano, jezdím tím nekolikrát měsíčně v celé trase od začátku provozu. A to, že RJ si ze smlouvy dělá trhací kalendář, je fakt. Nedoržuje řazení (v pátek a neděli mají být špičkové vlaky 8vozové, bývají maximálně 7vozové a to jenom občas, většinou 5 a 6 vozů). Stranové selektivní ovládání dveří povinné od GVD20/21? Není. Označování rezervovaných míst? Není. Úklid vozů? Jenom na oko posbírání odpadků mezi obraty, jinak viditelná několikaletá zažraná špína. Dostatečný počet autobusů při PLÁNOVANÉ NAD? Není, lidi se opakovaně ve čtvrtek a pátek v Brně nevlezou do autobusů (to jsem zvědavý na tu 3měsíční výluku co má… Číst vice »

Jan Z.

S ČD máte jistotu, že když je mimořádnost, tak se nějak dostanete do cíle, mají snahu to řešit a ne jen čekat. ČD alespoň pošlou nějaký starý šrot než aby odřekli několik spojů.

tarten

Celý váš příspěvek je o tom, že tam nechcete „béčka“. Jenže s „béčkama“ se nelze do soutěže přihlásit kvůli absenci klimatizace, vakuového WC atd., takže to jaksi nedává smysl.

pohoda

já mám spíš pocit že si to nepročetl celé protože kdyby to přečetl ,tak by věděl že podmínka je klima a wifi ale co už

Daniel Slíva

Ano jezdím a zrovna v sobotu tam i zpět .Asi jsem chytnul špatnou soupravu jak tam ,tak i zpět .Ráno se topilo místo chladilo a WC bylo pohyblivé 😄😄,a také zrovna čistotou to neoplývalo a podhllavniky žluté by bylo třeba už i vyprat .
A zpět jsme jeli údajně bez částečné elektřiny 😄😄🫣🫣,nešlo nic a je konci potmě .A personál nasraný permanentně.

Okoloidúci

Áno, jazdím a sú to šmejdi. Bordel vo voze, sedačky bývajú fakt odporné, občasne nevynesený kôš. Človek je šťastný keď v lete ide klíma (keďže sú to vozy s max. 200 km/h, tak nemajú otváracie okná) a v zime keď je teplo. Najväčší gól je, keď RJ oznámi cez SMS, že vo voze nejde elektrika = teda nefunguje NIČ.

A to že je tam malý posun z B na Bmz nie je fakt nič hodné osláv a nekritického prehliadania chýb.

Lukkyn

Já myslel, že těm InterPanterům ta dotace už skončila.

Practicus

ano, skončila – jinak by se nemohli dávat na prahu

Vít K.

Tak před nedávnem jsem si o tom něco zjišťoval a těšil jsem se, že na těchto linkách bude konečně jezdit něco normálního. Očividně ale jak to nejezdí přes Prahu, tak má ministerstvo u prdele, že tam jezdí totální hnoje a bude to tak dál. Rychlík Šumperk Brno je fakt otřesný, mimo jediný vagón, který je napůl první třída a napůl druhá, který je relativně slušný, nicméně stejně každou chvíli není zařazen, tak tam fakt jezdí starý vraky. No a regiojet, jako sice občerstvení relativně dobrý, ale přijde mi to rok od roku horší. Zas dotáhnou starý vagóny někde z Rakouska… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Co to meleš o Praze? Nějakej mindrák? Přijď se svézt rychlíkem do Děčína, Turnova, Havlíčkova Brodu nebo Hradce Králové.

Pepik

Tak popořadě, R20 Bee/Bpee, R10 Bpee/Bmz/ABpee, do toho R20 má souběh s Krušnohory… Žádnou hrůzu nevidím. R9 jede na Moravu, navíc bokem přes vysočinu tak nikoho zodpovědného nezajimá, Turnov je na vedlejší trati…

PepíkzDepa

za R9 si může stát sám svojí neschopností kdy ukončí smlouvu dopravci a zároveň není schopný včas vysoutěžit nového, takže je přechodná smlouva na 2 roky a posuďte sám…budete někam na 2 roky dávat něco dobrého když to můžete dát tam kde máte dlouhodobý kontrakt? Asi ne že 🙂

Martin_

Odkup Interpanterů? To by se asi dotklo i linky R19 ne?

medvěd

proč by mělo? Je 10 5vozovek a 4 dvojvozovky. Odkup se týká dvou dvouzových souprav a tří 5vozový…to znamená že R19 se to nedotkne

Domis

Už tak malá flotila 14 jednotek dvou typů se bude u dvou dopravců skvěle udržovat. Nemluvě o tom, že pak bude mít každý dopravce jen 1 (slovy jednu) záložní jednotku.

tarten

U kolika dopravců to bude, to ještě není jasné. Ale mohou to udržovat ti samí lidé v té samé boudě, ať už to bude s vlastníkem nebo provozovatelem vlaků jakkoli. Vždyť víte kdo Ibalginy vlastní, kdo je dopravcem, s kým má smlouvu o údržbě a kdo je reálně udržuje.

Practicus

a proto je v tom takovej bordel

počet lopaťáků stejný, nebo nižší, ale počet úředníků, ředitelů a manegerů vyšší

Petr0003

Snad se zbavíme RJ na R8

Daniel Jablonecký

Pokud někdo předloží lepší nabídku… Napadá mě Arriva. České dráhy se poslední dobou ve vnitrostátních tendrech zrovna moc nesnaží.

medvěd

čím se konkrétně nesnaží? tím že nejdou pod náklady či si nevymýšlí smyšlený počet cestujících a vsází na právní kličky?

Daniel Jablonecký

Nesnižují náklady a tím nejsou schopny nabídnout konkurenceschopnou cenu. Ale já jim to nevyčítám, na mezinárodních linkách si vedou dobře a mně alternativní dopravci nevadí.

Pepik

Když vám nevadí horší služby za více peněz, tak nic proti gustu

Daniel Slíva

Už dnes je pozdě

NightmareFreddy

Proč je R12 takový neskutečný otloukánek 😀

V. K.

Linka R8 je ostuda Ministerstva dopravy, které tenhle bordel na kolečkách toleruje. Nedivil bych se kdyby Jančura se stejnou strategií “nedodržováním standardů se ušetří víc než hrozí na pokutách” vyhrál i další linky.

A. O.

RJ si pojede tak, jak to pro něj bude výhodnější. Jak správně píšete, je to ostuda MD, které není schopno vymáhat to, co je ve smlouvě.

Pavel Roháček

Jaké Interpantery na R13? Dnes jsem jel Moravanem v 6:41 z Břeclavi do Brna (tedy reálně až v 7:30) a jako obvykle jela 50 let stará souprava. Strčte si ty plzeňské InterSchrottery konečně někam, není týden, že by ty křápy vydržely jezdit celý týden v kuse. Bráno z pohledu cestujícího, jediné solidní vozy jsou Inter-/ComfortJety, v nejhorším případě RailJet. A to říkám i přesto, že jezdím pravidelně s kolem, a měl bych tudíž preferovat nízkopodlažní soupravy. Ale fakt nestojím o to, abych každou chvíli vlezl na WC k někomu, kdo před zahájením výkonu nepomačkal dostatečný počet tlačítek, a už vůbec… Číst vice »

Karel

Pořád lepší než souprava na R12, kde občas jezdí skvosty složené z AB+ 4xBd

55p

Možná jste jel v R 826 starou soupravou, protože na R 826 jezdí pravidelně. Hezký den.

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=R&cislo=826&rok=2025

Tukan

Zrovna vámi zmiňovaný vlak jezdí klasika pravidelně. Jinak ale máte pravdu, spolehlivost řady 660 není dobrá. To samé i na R19, tam jezdí Bčka na náhradách skoro neustále. Škoda, že ČD nedostatek Interpanterů neřeší jako před výlukou Brno-Blansko, kdy na 872/869/862/879 byla pravidělně turnusovaná souprava modernizovaných vozů Bee, Bmz, Bdpee, Bbdgmee a Apee.

Vid

Dva interpantery jsou odstaveny po nehodách. Jeden už rok po střetu se zvěří. Externi opravci maji dlouhe čekací doby na opravy nasilnych poškození. Teď po roce se konecne odvezl do Parsu. A po druhém někdo házel kameny, tak má rozbitých několik bočních oken. Navíc se má do interpanterů montovat ten internet od starlinku, tak esosysel a klasiky budou jezdit častěji.

Domis

To se dalo čekat, že to takto dopadne, když jsou v záloze jen 2 interpanteři. Jeden pravidelný oběh v klasické soupravě by to řešil. Stávající stav je pro ČD zjevně levnější. A o tom to je!

Practicus

jenže ř. 660 je zralá na kompletní generálku – zvlášť všechny německý díly co se týče pnumatických obvodů vyměnit za nový

Renata Placková

Já jsem tedy zvlášť zvědavá na tu wifi v každém voze. Zejména z Brna (Olmu) do Jesu. A Moravany (R18) v okrajových časech jsou taky složené z všelijakých hytláků zaručeně a 100% wifi free 😀

Michal

Se divím, že ještě někdo v dnešní době používá veřejné WiFi připojení.

55p

Flexit s neomezenými daty? Jasněěěěěěě!

Rei

Řekl bych, že jde ani tak o pouhé připojení k internetu, který má dnes opravdu kde kdo, ale o fakt, že signál je uvnitř vozu tlumený a s wifi jede v některých úsecích připojení o poznání rychleji.

Pepik

Zrovna na soutěžených linkách jsem data chytal celkem bez problémů

Rei

Tak to já mezi Olomoucí a Zábřehem v tom začarovaném lese vůbec 😉

Renata Placková

Ano, Střeň je v tomto legendární. Další začarovaný les je kolem Klánovic – není wifi, není mobilní signál.

Leinad

Na pěšině podle trati je signál slabší ale funkční. Ve vagoně s oknama (béčko) vlastně taky. Tryskáčem s novými okny sem přes Klánovice ještě nejel, čekám že tam bude.

Krušnohorec

Vyhraje Arriva! Má velmi bohatého zahraničního majitele.

Pavel Roháček

JJ, ty dětské sedačky s dřevěnou meziopěrkou, co jezdí mezi Břeclaví a Znojmem, jsou vážně bomba.

Milan

Nepleť motorové vozy/jednotky na neeletrifikovaných tratích pro zastávkové – max. spěšné vlaky se soutěží na rychlíky na eletrifikovaných tratích! Navíc jel jsem těmi motorovými vozy/jednotkkami arrivy mezi Mikulovem na Moravě a Břeclací na Vámi zmíněné trati, na což přes mé držení In100 ČD jsem si musel zaplatit jízdné IDS JMK – označením příslušného počtu políček na tzv. univerzální jízdence, kterou běžně používám na MHD v Brně a regionální busy v IDS JMK, a rozhodně ty aktuální vlaky na té trati jsou o třídu lepší než tam původně provozovaly ČD, a hlavně v mnou zmíněném úseku, který byl cca již řed… Číst vice »

Juraj

Ten myšlenkový pochod prosím rozveďte.

Takže majitel Arrivy to bude dotovat, aby na tom tratil, a tím dosáhne co přesně…? Mimochodem, pro objednavatele by to byl skvělý kšeft!

Lubas

Já v tom vidím mazanou strategii. Znechutit lidem jízdu vlakem, tím pádem nebude třeba vyhazovat miliardy za nové brněnské nádraží a stát ušetří nemalé peníze 🙂 Měl jsem to štěstí jet rychlíkem Brno-Jeseník. Pěkná retrojízda, ale historické vozy jsou v lepším stavu než ty kusy které jsou v běžném provozu.

Pepik

Ja na tom vlaku oceňuji ze jede přímo a doveze mě tam bez problemů. Vozidla jsou starší ale vesměs čistá. Oproti špinavé R8 je to lepší svezení.

Klopil

Do Jeseníků by se hodilo něco s naklápěním, to by byla jízda !

tarten

Vyklopte do sebe pár panáků a zažijete klopení do sytosti.

Opavák

Možná je i škoda, že nikoho nenapadlo u R8 odklonit každý druhý spoj do Opavy místo toho, aby jezdil prázdný do Bohumína.

Petr

Tak zase je potřeba mít druhé zázemí (úklid, nakládka servisu a i personál by se tam musel nějak dopravit nebo by muselo vzniknout nové pracoviště). Navíc teda na hlavní taky jezdí ne málo lidí, a ta propustnost je na Bohumín lepší, než na Opavu.

Opavák

Za předpokladu, že to obhájí RJ. ČD v Opavě zázemí mají a není třeba dělat vše, při každém obratu.

Mohl by to jezdit místo stávající R27 a tu ukončit v Opavě. Za pár let se prodlouží R61 do Krnova, takže by Krnov nepřišel o přímé spojení z Ostravou.

Pepik

Je škoda ze je nenapadlo se vrátit ke zrychleným rychlíkům. Ty vymetáky jsou zlo

roman

proč? v hodinovém taktu tam jezdí linka S1

Martaus

Takt snad dobrý, návaznost na R8 špatná. 30 minut čekání ve Svinově 🙁

Petr Čerý

V tom případě by takové hypotetické spoje jezdily do Opavy ještě prázdnější. V Bohumíně je obrovské depo, zázemí s infrastrukturou – navíc leží na koridoru. Ne jako Opava východ, kam se má člověk mnohdy problém tou jednokolejnou tratí vůbec dostat. Navíc, R8 cestující v rámci regionálních cest IDS mezi Ostravou a Bohumín používají poměrně hojně.

Pesimista

Doufám, že politrukům na MDČR je stále úplně jedno za co vyhazují naše prachy, takže ve smlouvě není nijak více ošetřeno s mnohem vyššími pokuty nasázení špinavého vozidla, nedodržení řazení, zrušení vlaků nebo nedostatek souprav.
Na Bouzově jezdí vraky (dle smlouvy), na Moravanech se furt vrací do oběhu 362 + sysel a na R8 je to ostuda a bída. Od -1 soupravy a díky tomu neustálého zpoždění z Bohumína, přes nedostatek vozů až po tu špínu ve vlaku.

*ironie*

Michal M

Stejně tak Interpanter na pomalíku do Brna přes MuN je každou chvíli nahrazen béčky. Naprosto nespolehlivé a nepředvídatelné řazení, a to tam mají za obrovské prachy „nové“ vozidlo, které si sami vysoutěžili.

Tukan

Tady mají ČD docela šanci, tak snad konečně něco vyhrají 🙂

Josef Pešek

Nebo nastoupí Arriva/Regiojet s „mukrany“

Michal M

Podobný blbý kecy bych si nechal od cesty. Bmz z druhé ruky zachránila na 15 let dálkovou dopravu. V regionální dopravě to taky výrazně pomáhá.
Problém lenosti ministerstva uhlídat kvalitu dvou rychlíkových linek Arrivy bych opravdu neaplikoval na všechny dopravce s vozidly z druhé ruky.

Pepik

RJ s ojetinami je taky pěkná ostuda…

Josef Pešek

S kým čím s vozidly 7. pád.

Bram

Dopravce s vozidly z druhé ruky jsou ve velkém i ČD, ač to některým zdejším myslitelům nedochází…

Milan

V poměru na celkový počet provozovaných vozidel nejsou ČD největším provozovatelem ojetin v ČR, ale hlavní je, že VYSOKOU KVALITU JE POTŘEBA POŽADOVAT PO OBJEDNAVATELÝCH SPOJŮ, protože dopravci pro svůj úspěch v soutěži nemůžou nabídnout vyšší než právě objednavately požadovanou kvalitu neboť vyšší kvalita má proti požadované vyšší náklady, a v souzěžích zejména tzv. na cenu to pak jedině totálně dopravced s nabídkou vyšší kvality tzv. projede na plné čáře- jako ČD na souboru linek motorové trakce na jihovýchodě IDS JMK, kterou převzala Arriva nebo na páteřních elektrických linkách v Ústeckém kraji, kde to vyhrál RJ s cenově nižší nabídkou,… Číst vice »

Bram

Soutěž na cenu je zcela správné řešení, byť se to zdejším myslitelům (či spíše mislytelům jako jakýsi Milan), nelíbí :-).

Proton

Ne. Soutěž má být na poměr cena/výkon. Pokud někdo nabídne o 50 % lepší vozidla za o 10 % vyšší cenu, není důvod proč nevzít to výrazně lepší pouze za drobný příplatek.

Daniel Jablonecký

Tohle nemáte šanci vyhodnotit.

Pepik

Proč by ne. Jde to úplně v pohodě jen se musí chtít. Vy předpokládam taky nakupujete jen to nejlevnějsí i když je to nekvalitní

Daniel Jablonecký

Ale vysvětluje to tady někomu.

Jarda

mají na to k dispozici dostatek vozidel?

Okoloidúci

Ja na to kašlem. Absolútne nevidím dôvod prečo cestovať na relácii Brno – Ostrava vlakom, keď bus je rýchlejší, čistejší a nie až tak nepohodlný.

Včera R Svinov – Brno opäť – špinavé vozne a do toho im Skáza Železníc vyrobila 37 minútové meškanie (čo by som dokázal prekonať pretože sled vlakov a výluky – ak by som cestoval kultúrne).

Pepik

Tolik mínusů za pravdu 😀 plně s vámi souhlasím, zlatá dálnice na téhle relaci

Jiří

Takže z Olomouce do Jeseníku budeme dále jezdit ve šrotu, protože asi nejsme plnohodnotní občané. Hlavně že platíme stejné jizdné.

Josef Pešek

Co si váš graj objednal, to máte.

SYN

A že to soutěží ministerstvo když teda objednává kraj??

Jirka

Jj, ty prehistorické B na R do Jeseníku jsou v létě opravdu ostuda.

Josef Pešek

A co brání tomu, aby si lakomí Hanáci objednali do Jeseníku Lišky jako v jiných krajích?

X 1

Je to Rychlík a objednává to stát. Min. Dopravy.

Josef Pešek

Do Jeseníku jezdí Sp/kraj..

Litovel

Objedná to stát, Sp vlaky platí a bude platit kraj. A do Jesu je to 100 km, autem to není o moc rychlejší na to, že je dálnice a obchvat Bludova…, časy v mapách platí tak v 5 ráno.

Twix

Pokud vím kraj tam platí to, co ministerstvo vysoutěžilo.

pohoda

do Jeseníku jezdí vozy z rychlíku Bouzov takže jaké vozy se vysoutěží na rychlíku Bouzov tak ty vozy budou zajíždět až do Jeseníku (Brno- zábřeh to jede pod ministerstvem dopravy a od zábřehu do Jeseníku v objednávce kraje)

Litovel

Aby bylo přímé spojení z Brna.

Josef Pešek

No a jsme u toho. MD se nechce platit Jeseník a kraj Brno-Jeseník, jen zbytek Zábřeh-Jeseník.?A obě organizace nezajímá, co chce cestující. Protože se to tak nikdy nedělalo.

pohoda

ministerstvo platí rychlík Brno-Olomouc-Šumperk a kraj chtěl aby jezdili přímé vlaky z brrna do Jeseníku tak to vyřešili připojování a odpojováním vozů v Zábřehu což tím vzniklo linka Brno-Olomouc-Šumperk/Jeseník např od dalšího jízdního řádu přidává spoje které se napojují a odpojují v Zábřehu na rychlík a cestující zajímá hlavně ten comfort a že nemusí přestupovat na další spoj (dodám, že co se vysoutěží teď tak každý vůz musí mít klimu a wifi)

Twix

Hanáci do Jeseníku už dávno mají GTW, tedy pokud toto vozidlo jede, ale klasická souprava na Sp je zatím potřeba aby to jezdilo přímo do Brna.

Leinad

A kuplování jednotek nebo DMU + klasiky v Zábřehu zakázal kdo?

Stráťa

Nejen v létě.

Renata Placková

Ostuda od jara do zimy 😀 V zimě se to vylepšuje tím, že do důvtipně nasazených pikovláčků se snaží narvat dav s běžkama (ty dva víkendy v roce, kdy je nad Ramzovou sníh).

Stráťa

Urazíte 70km za krásné 2 hodiny, připlatíte si protože nestojíte ani za akční jízdenky a ještě chcete moderní soupravu? Nejste tam v tom Polsku trochu nároční?

Michal M

Tam se nedá jezdit na IDS?

Michal M

Já jezdím lazaretním vlakem bez klimy a wifi 70 km do hlavního města a taky platím stejné jízdné.

Chleba Nakup

Kdyby to mělo aspoň ty palandy.

dujka.robert

Podmínkou je aspoň klima, píšou.

jenki

Jestli by nebylo rozumné radši soutěžit rovnou permanentní NAD Brno – Ostrava / Olomouc. Interval 20 minut, přímá a zastávková vrstva, tarifní integrace do OneTicketu atd.

Šalina na Špilas

A rovnou dvoupodlažní vozy. Ve špičce by to jinak nepobraly. 😆

Maxík

A jak to bude se stavbou Brno Nezamyslice Přerov? Několik let NAD, předpokládám. Je to zmíněno v podmínkách?

Lukas

Snad si nemyslite ze to nekdy zacne?Udelaji se nejaky dilci upravy a tim to hasne.Podobnych vykriku uz je tu nekolik desitek let a zatim nepostavili ani metr.

javr

Tak se zajeďte podívat mezi Nezamyslice a Kojetín, kde už se začalo a uvidíte ty výkřiky. Budoucí trasa už je pěkně viditelná.

Lukas

Pidiusek,a jeste k tomu to neni vysokorychlostni trat.Doporucuji se podivat nemecko francie italie jak se dela zeleznicni cesta. Tohle neurcity flakani po 10 km usecich je nekonecny.

javr

Vysokorychlostní trať tam v budoucnu je v plánu, ale nejdříve je potřeba udělat něco s tou tratí, na kterou se kromě elekrizace 50 let nesáhlo. V současnosti stavěná trať bude sloužit jak dálkovým, tak regionálním i nákladním vlakům, k tomu VRT opravdu není vhodná. V každém případě to bude mnohonásobné zlepšení proti současnému stavu.

Frantisek X

A proto se z ní dělá pre-VRT na 200 km/h, kde regionální vlaky minou některá sídla (uznávám, ne tolik, kolik se plánovalo minout původně) a pomalejší náklady aby uhýbaly do boku. 🙂 Protože přece nebudeme ve 21. století dělat normální rychlou dvoukolejku pro všechny…

SYN

Ta trať je z větší části nová, čili při budování moc výluk nebude, až teprve když se dojde na fleky kde se stará s novou kříží…
Takže ty NAD nebudou tak hrozné.

parmezano

Výluky začnou v srpnu , 8- 12 , Kojetín -Přerov , počítá se s až 18 měsíců v kuser

Pepik

A ta 18mesicni vyluka bude kdy?

parmezano

Nejspíš až se „hrábne “ do stanic

PEtr

Ty staré vlaky jsou tam proto, protože budou potřeba nové autobusy 🙂
Podle mapy.spravazeleznic od 2029 se má řešit i Nezamyslice – Prostějov a od 2030 Prostějov – Olomouc. Nechci kecat, ale před pár měsíci tam aspoň u jedné z těch modernizací byl legendární rok 2028, už to tedy přetéká dál 🙂

Pepik

Ona trať Prostějov-Olomouc je taky příšerná. Tratová rychlost nic moc, svrsek taky a absence druhé koleje je vyložený zločin

Pepik

Už taková klasika, v čechách vše nové na moravě stačí omláceniny. Že hanba ty pražské úředníky nefackuje

55p

Třeba rychlíky z Prahy do ČB, není zač.

Josef Pešek

Cestoval jste někdy z Plzně do Budějic?

Dave

A nebo z Ústí nad Labem do Kolína s RJ? Možná byste i zašotil, tak unikátní soupravy jen tak nepotkáte.

Stráťa

Však to je linka která pokračuje na Moravu.

Twix

Dnes ano, ale nově už nebude.

2101

Nově nejdřív v prosinci 2031…

Jiří Šrámek

Nebo z Liberce do… kamkoli??? Už mě to věčné kňourání Moraváků fakt unavuje. Příklad: dotaci na nové vozy prakticky celou vyžral JMK a na ostatní nezbylo (Liberecko by mělo stejně peška, protože dieselové vlaky na dotování nárok nemají a SŻ není schopna ani říci, kdy bude v Lbc regionu elektrifikovat železnici (kecy o baterkách a vodíku si nechte na Vánoční besídku)).

Pepik

Tak se podivejte co jezdi na R17, krušnohorech, Ex6, R10 … R9 zase soutěž na nové.vlaky. jakmile jde o vnitromoravské linky které pražský uředník nevidi tak najednou stačí omlacený starý šrot. Kvalitu taky nikdo nekontroluje, je to pro kontrolory MD moc daleko.

Jiří Šrámek

Jsem z Liberecka. K nám Krušnohor ani Ex… cokoli nejezdí. Ani nás zdáli nemíjí. To je stejná blbost, jako kdych Brňákovi tvrdil, že „u nich“, ve Vídni, jezdí krásné vlaky.

Renata Placková

Bohužel ano. Aj z Brna do Horažďovic-předměstí 😀

Luboš Beneš

To je muzeum na kolejích. Napodledy před týdnem vozy B a jedničkaA-ale zase stahovací okna…..

Jarda

Plzeň-Most, Ústi n. L.-Liberec-Pardubice, Praha-Tanvald, Kolín-Rumburk, Praha-České Budějovice,Ústi n.L.-Kolín, Praha-Děčín…to je všechno asi Morava 😀

Pepik

Praha děčín jezdi Bee/Bpee čili slušné vozy a na zbytku máte tolik opěvovanou arrivu 😀 pohoda ni 🙂

Jiří Šrámek

Děláš Moravě medvědí službu, jen co je pravda.

Jarda

a taky BDs a B a skvělá první třída bez klimatizace často v podobě A..

MP22

Že hanba nefackuje tebe za tady ten moravský primitivismus…

Pepik

Primitivismus to předvádí čecháčci 🙂

Daniel Jablonecký

Moravský ublíženec. Tak hlavně to těm Čechům zase natřete ve volbách, jako když nám Morava v roce 2018 zvolila Zemana. To vám budeme opravdu moc vděční až to tady převezme ten vrchní čobol s Havlíčkem a Šilerkou po boku. To si pak můžete nafackovat vy.

beran

Přesně tak, ty české úředníky z Moravy nalezlé. Je vás tam jak hnoje. Vše nové je proto jen na Moravě. Ale plácej nesmysly klidně dál, na to my jsme od vás zvyklí.

Bram

Tak ČD přijdou o linky R a Ex z Prahy na jihozápad, tak je třeba jim to nějak vykompenzovat, protože těžko se přihlásí jiný dopravce, který bude mít na to odjezdit všechny linky současně. Arriva do tohoto podniku nepůjde skoro určitě (rozjezd linek na jihozápadě ČR) a silně pochybuji, že by se RegioJetu podařilo sehnat motorové lokomotivy pro linku do Jeseníku. Ale cestující si i tak nejspíš polepší. Zmizí bolavá noha v podobě linky R8, kterou vozí dnes RegioJet a na linku R13 u ČD také zbyde něco lepšího než A, B, AB a BDs…

Pavel

Kromě motorových lokomotiv existují ještě jaké jiné?

Leinad

Kromě naftových existují třeba elektrické. V tomto kontextu ‚motor‘ = smraďoch.

Frantisek X

Něco jako osobní vlak a vedle něj rychlík, který asi osoby nevozí. 🙂 Inu, lidé často v řeči nepoužívají logiku…

SYN

To říkal kdo že „zbyde něco lepšího“? Aby to nebyly mnohem novější a technicky kvalitnější Bdmtee…

Mirek/

A ty mají klimatizaci a WiFi? Ne, takže nesplňují podmínky.

Jarda

sehnat nějaké 750/4 je asi to nejmenší, tohle si regiojet nenechá ujít, Arriva spíše asi ano, pro ní by to znamenalo shánět úplně vše a kontrakt je docela krátký.

Jan

No konkrétně posun v kvalitě Brno – Ostrava jsem nezaznamenal + někdy se nejelo vůbec buď chyběl průvodčí , strojvedoucí a nebo mašina

N.N.

Můžem požádat o data, kdy to bylo? Abychom si to mohli ověřit.

Těch fám a pomluv už bylo příliš.

55p

výmluvyyy tradiční výmluvyyy

javr

Ale jistě, ozvalo se z kouzelného sluchátka. A není ani potřeba chodit daleko. Naposledy se minulý týden v pondělí a úterý jezdilo na R8 jenom se 6 soupravami, takže se nestíhaly obraty a vlaky byly náhodně ukončovány ve dřívějších stanicích, případně se zpožděním. 30. 6. 2025: R1107: 22 minut pobyt v Suchdolu a příjezd do Bohumína +40 R1110: +20 v Drahotuších R1111: odjezd z Brno hl.n. +36, konec ve Svinově +41 R1112: výchozí s +86 a konec v Blažovicích R1114: výchozí s +37, v Drahotuších dalších +21, jízda do Židenic mimo Brno hl.n. R1116: výchozí ze Svinova +38, obrat v… Číst vice »

javr

Případně si můžete vyhledat ještě loňský rok mezi 9.7. a 16.7., kdy se s chybějící soupravou jezdilo skoro celý týden v kuse.

Pepik

Chuťovka byla i léto 2022, soupravy 3-4 vozy, chybejici souprava a sekery 40min v obou smerech

Pepik

Posun v kvalitě leda směrem dolů.

Zdenoy

Pozor na to, v této diskuzi když někdo pomlouvá RJ, dostane od správce ban za šíření lží… 😀 😀

Santa Pavel

V kuloárech běží informace, která mi začala dávat smysl. Šauer shání na Slovensku nějaké vraky 754, které by nechal opravit a pronajal je RJ na linku do Šumperka. Načasování souvisí i s modernizací 754 pro ČD, kdy ČD do CZ LOKO přistaví provozní 754 a Šauer vrak 754 ze Slovenska. Tam se prohodí čísla a Šauer tak bude mít provozní 754 pro RJ a ten je bude nasazovat do Jeseníku. Tedy stejný princip jako u podvodu 750.312 a 750.096, kdy Šauer tímto fíglem získal zdarma provozní 750 a ušetřil minimálně 5 milionů. Otázka samozřejmě je, jestli RJ tu linku vyhraje,… Číst vice »

N.N.

– V létě roku 2019 se zaručeně vědělo, že výluky na trati 300 se dělají ČD naschvál, aby žlutý mohl nerušeně jezdit po novém.
– V roce 2021 se vědělo, že Moravie koupil kraj Žluťasovi.
– Už se ví, z jakých vozů jsou ty Astry rekonstruované? Zaručeně to měl být francouzský šrot.

Všecky 3 zaručené pravdy se ukázaly jako fámy.

Santa Pavel

Stejně třeba jako fáma, že rychlíky na Plzeň zcela jistě nevyhraje Arriva.

Os5600

Netuším kde jste slyšel teorii, že Astry jsou rekonstrukce vozů SNCF. U Aster se pouze hovořilo o tom, že cena vozu byla tak nízká proto, že u Aster bylo místo nových podvozků použito podvozků z ojetých z vozů SNCF Corail. Skříně jsou nové.

Bram

Problém je, že ten vrak by musel podstoupit generálku, aby to do Jeseníku udýchal, přičemž řada 754 je sama o sobě z hlediska spolehlivosti dost průserová…

Jarda

tak jak se dostane k provozní 754 popsal, vrak půjde na reko a on by dostal tu provozní od ČD, ale samozřejmě je to spekulace

Os5600

Absolutně to nedává smysl. ČD z těch 754 budou demontovat nenahraditelné náhradní díly. Elektronické regulátory výkonu, díly spalovacích motorů, trakční dynama a topné alternátory, vše co půjde použít při opravě ostatních 754. Takže ta představa, že si jen tak někdo prohodí dvě mašiny je velmi úsměvná. Nehledě na to, že aby ty vylítaný vraky ČD 754 mohly po GO zase jezdit znamenalo by to do každé vrazit 10 až 20 milionů korun.

Santa Pavel

Úsměvná? Přesně takhle to Šauer udělal. Koupil vrak 750.096, vyměnil ji ve Třebové za kompletní 750.312, vyměnil čísla a měl 5 mega v kapse. Proč by to tak neudělal teď.

Os5600

Hovadina. Stačí mrknout na mapu výhradního provozu ETCS. A je jasné, že tam za dva maximálně tři roky roky se žádná 754 na trať mezi Bludovem a Zábřehem na Moravě bez ETCS nepodívá.

Santa Pavel

Tak i kdyby, tak takhle snadno získat 754 a ušetřit milony je příležitost, která se neodmítá. Já se nakonec Šauerovi ta 750.096 ex 750.312 hodila a hodí dodnes.

Os5600

Jenže na tom neušetří. Vzhledem k absenci mobilní části ETCS v 754.

Ventura35

Jaký je důvod, že se zase soutěží ojetiny a jen na pár let? Taková R8 by jednotky na 200 km/h určitě využila dřív, než R9, kde budou jezdit už za pár let…teda asi.

Kubrt

Stavební práce na trati Brno – Přerov?

Pepik

A ty jsou omluvou pro provozování šrotu na lice spojující tak význámná města?

Michal M

Šrot nikdo nepoptává, to sis dobásnil.

Litovel

Elektrizace Bludov – Jeseník?

David

Jak to vůbec dopadlo s VŘ na „motorové rychlíky“? Pokud se nepletu, tak byl termín do konce června.

noerf

Tak jsem zvědav na účastníky soutěže. Zatím to vypadá, že MD vypisuje tendry pozdě, aby se stihly uzavřít a vyrobit nové vlaky (viz. spoje z Českých Budějovic a nyní z Brna).

Igor

Předpokládám, že takhle to spadne zpět k ČD, ale nechám se překvapit.

Roman

Doufejme, bohužel tomu moc nevěřím

Gouba

Tady by ČD mohly uspět kvůli potřebě motorové trakce, jako jediní mají k dispozici motorové lokomotivy, navíc odepsané co jezdí jen za cenu nafty a údržby. Kdokoli jiný by si je musel pronajímat a to poleze do peněz, pokud jsou vůbec motorové lokomotivy s vlakovým topením k pronájmu vůbec na trhu k dispůozici.

Řiditel

Tak určitě. Řada 750.7 je už 20 let odepsaná a ETCS do ní bylo pořízeno zdarma. :))

Zrzek

Těch je pár, ale jsou tu dost 754.

Bram

Jenže z nich mají být nějaké 754.7, čili derivát 750.7 s rovnou dosazeným ETCS…

Zrzek

Ještě není podepsáno a jejich mnohem víc než počítají rekonstruovat.

Tukan

Zrovna Sp do Jeseníku vozí primárně 750.7, jen občas zaskakuje čtyřka.

Vid

V té soutěži se nejspíš s motorovou trakci vůbec nepočítá, protože vítěz soutěže bude vozit úsek Zábřeh Jeseník až od prosince 2029, kdy by už trať měla být v elektrické trakci. Právě proto je tam asi ten 2 roční posun oproti zbytku linek.

Řiditel

Ne. Posun je kvůli smlouvě Olomouckého kraje s ČD.
Elektrizace bude až někdy v letech 31-33. Snad.

Pepik

A ty 2 roky se jezdit nebude? Nějak to z.toho textu nechápu.

Řiditel

Bude. V objednávce Olomouckého kraje.

Vid

Dik. Kdysi byl termín 2028, ale je pravda, že SŽ ráda termíny posouvá.

pohoda

termín na elektrifikaci trati je dán na 2029 a dokončená v 2031 viz odkaz :

https://prnt.sc/qZAzz-5-zhep

F. K.

Nebude, buďte realista.

Pepik

Taky se obávám že tragedie žlutého se prodlouží a rozšíří. Čili z jedné nepouzitelné linky se stanou nepoužitelné 3

noerf

Otázka zní, s čím by ČD na R8 jezdili. V tomto ma Regiojet výhodu, že R8 má pokrytou, R13 odkup Regiopanterů a na R12 bude mít esa a vagóny (mix dvoupodlažních a jednopodlažních), takže nabídne i nízkopodlažní vagóny. A nákup nových jednotek nebude ekonomicky vycházet

Pepik

Teď se jim uvolní dost vozů díky CJ

Jan

Neříkalo se náhodou, že vozy z CJ by měli jít hlavně na R20 a R10?

Gouba

Zajǐždí se 20 ComfortJetů a to uvolní hodně vozů.

tarten

Zas tak ohromující množství to nebude. Slušné vozy přijdou leda z Berlinerů, a i tam je proporuchy občas Němci odmítli. Přitom jich část půjde na mezinárodní vlaky jako Baltic Express. Ve výsledku se na Jižní expres nedostalo ani s jedním velkoprostorem.

55p

193/362 a uvolněné CJ z Chebu?

55p

oprava, IJ

tarten

Ve hře budou jistě i Valašské a Slovácké expresy. Tam by se myslím IJ hodily víc.

Os5600

Ne nízkopodlažní vozy nenabídne. Ty z Německa umí jen 1000 V 16,7 Hz a rekonstrukce na jinou soustavu (1500 V 50 Hz a 3000 Vss) by byla velmi drahá.

Jirka

Je to tak nejspíš plánováno – spojení 3 zakázek najednou a „šibeniční“ termín – jako by to bylo na míru jednomu dopravci už od samého začátku, když teď všude jen přichází o zakázky. Jsem zvědav co na to uhos, až to ten jeden dopravce vyhraje a ostatní to napadnou 🙂

Jarda

minimálně 2 dopravci tuhle zakázku mohou v pohodě získat, takže komu to je šíté na míru?

Koro

Tuším další převlékání modrých kabátů…