Obří zakázka na nové vlaky pro Arrivu míří ke Škodě
Souprava RegioPanter s imatrikulací Arrivy a bez polepů ČD. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Hodnota kontraktu na 22 nových jednotek je kolem 300 milionů eur.
Hodnota kontraktu na 22 nových jednotek je kolem 300 milionů eur.
Jestlipak ty soupravy vyjedou ještě se znakem Škoda? Kdy se má Škoda přejmenovat?
Od 1.1.2029 nemá používat okřídlený šíp.
O kolik dřív spustí změnu jména, je na Škodovce.
U dodávek z roku 2027 a 2028 bych současnou značku už nečekal.
Myslím, že nepůjde jen o okřídlený šíp, který už Škoda Auto stejně pomalu opouští, ale hlavně o značku Škoda.
Díky za upřesnění.
Tak škodovku jsem teda nečekal, spíš třeba Polsko případně Německo nebo podobnou zemi.
Polsko je absolutně mimo hru
A to proč? https://zdopravy.cz/vyroba-novych-vlaku-pro-regiojet-zacala-na-zkusebni-okruh-ve-velimi-vyjedou-v-unoru-250786/
Jaké jsou třeba ty podobné země jako Polsko a Německo? 🙂
V čem konklrétně mezi těmito zeměmi vidíte „úsměvný“ rozdíl?
No to je jasné. Kdyby nešlo o jediného správného výrobce, tak Arriva utře nos. On už by se našel důvod, proč je z tendru vyšoupnout…
Vždyť ten tendr na provoz už je hotový a Arriva je vítězem, ne?
A myslíte, že se utají, s kým probíhalo jednání o dodávkách vozidel? Po vypsání tendru a zjištění podmínek dopravci hned začaly s konzultacemi u výrobců vozidel, tedy dříve než se tender na zajištění provozu uzavřel…
konzultace ano, ale to neznamená, že Arriva už měla definitivně vybráno
V našem zkorumpovaném prostředí bych se nedivil, kdybyste měl pravdu
Pokud stát vstupuje do projektu s preferencemi, které jsou v zájmu státu, tak mi to nepřijde nepochopitelné.
Tak ať si o Škodovce myslíte co chcete. Tak z téhle zakázky poteče hodně do státního rozpočtu. Přece jen daň z příjmů + DPH u zakázky za 30 mld se počítá. Nehledě na to, že se udrží kvalifikovaná pracovní místa a pro Škodovku to bude dobrá reference do dalšího businessu. Já ji fandím.
Zakázka je za cca 7.5 miliardy, ne 30. A o té DPH si napřed něco zjistěte. Tím ale neříkám, že jsem proti zadání výroby v ČR.
Sorry chyba. Jak funguje DPH cca vím. Nicméně i tak na něm stát určitě něco vybere.
A kdo jiný než stát tu zakázku pro dopravce platí? Tak si to opravte, peníze od státu skrze Arrivu a banky dále do Škody a něco zpět státu na daních. Ale každému něco zůstane za nehty.
A jen nechápu proč by se měla být uměle podporována zaměstnanost na Plzeňsku, vždyť je plno jiných regionů v ČR které jsou na tom mnohem hůře a od státu dostávají „velké kulové“.
Třeba Ostravsko… Jo počkat…
Tak si založte ve svém regionu vagónku, která umí vyrobit vlak na 200 km/h a může se pomoci i Vašemu regionu.
Dobrá zpráva. Doufám, že Škodovka vyřeší uzavření osobních oddílů. U stávajících RegioPanterů nástupní prostory nejsou odděleny.
Tam je nějaký technický problém, že to není vyřešené? Nebo jde o zadání zákazníka, co si naporoučel? To je poměrně zásadní rozdíl.
Když si to zákazník objedná. Vždy jde jen o peníze 🙂 Ona taková příčka z tvrzeného skla bude za několik desítek tisíc. Při 2 nástupních prostorech na vůz to jsou 4 příčky. U RegioPantera 8.
Nechápu požadavek na 200 km/h, když není zároveň požadavek na klopení. Jediný Úsek kde půjde jet 200 jsou Ejpovice a to jen s klopením
Nepočítá se do budoucna a tunelem z Prahy do Berouna?
A tomu někdo věří?
Pesimistickým důchodcům uniklo, že už se vrtá geologický průzkum.
Již brzy !
Pesimističtí důchodci něco započatých vrtání už pamatují. Nejčastější začátky vrtání jsou v nose. Historický doloženo.
Tak u toho nosu zůstaň.
Vylezte taky občas ven. On se ten svět docela vyvíjí.
Až to bude tunel, z těchto jednotek bude dávno šrot.
Přestože jsem také skeptický k termínu dostavby tunelu, tak je třeba vzít v úvahu i fakt, že málokterá vozidla se vyřazují po skončení oné formální životnosti 30 let.
Vysokorychlostní jednotky se určitě vyřazují včas.
Tohle úplně VR nebude, tak záleží na tom, jak moc kvalitně se to povede vyrobit. 🙂
Jaké bylo zadání na vozidla? Úprava pro tunel Praha – Beroun není jen o prostém zvýšení rychlosti, ale o splnění všech požadavků TSI na dlouhé tunely. Nejhorší by bylo po dokončení tunelu zjistit, že do něj tato vozidla nesmí.
Do roku 2058 se může ještě hodně věcí změnit.
Ano, traťová rychlost stoupne zr 100 na 120 😀
Zasekl jste se v osmdesátkách?
Ne, to jsou dnesni rychlosti, ono se Praha-Beroun a Plzen-Cheb jezdi rychleji? Trat do chebu byste musel postavit uplne novou abyste mohl zvedat rychlost
Praha- Beroun je do 100 (do Radotína bude 120 s ETCS), ale z Plzně do Chebu je dost úseků rychlejších. Samozřejmě z Berouna do Plzně ještě víc.
Stoupne na „až 120“ 😉
Třeba.
Mezi Plzní a Berounem se už dnes jezdí až 160.
Co takové ES 499.0 a E 499.2? Vzpomínáte?
Kde jsi přišel na to, že v ejpovicích je 200 možných jenom s klopením? Vždyť v tom tunelu není ani pořádný oblouk.
Mapa SŽ: Předmětem stavby je zvýšení traťové rychlosti v úseku Ejpovice–Plzeň pro jednotky s naklápěcí vozovou skříní na 200 km/h.
Kdyby náhodou někoho napadlo, že za 15 roků by je provozoval jinde…
Lokomotivu ř. 350 zkonstruovali pro 160 km/h v dobách, kdy se přes stanice mohlo jenom 100 km/h. Jak se to pak po 30 letech provozu hodilo…
Už vidím, jak by se to objednalo na 160 a zdejší hlídači efektivity jako první budou řvát, proč to v Berounském tunelu nejezdí plnou rychlostí.
Mno. Mohla by se schválit odvozená řada, kde se v SW přepíše 200 km/h na 160 km/h, aby měli někteří jedinci dušičku v péří. Celý ten schvalovací proces odvozeného typu vyjde na miliony €, ale někteří budou mít dušičku v péří.
Celé je to myšleno ironicky…
Ten tunel náš neschopný stát dostaví v době, kdy ty jednotky budou na konci životnosti
Víte k čemu je dobré cestování? Že si po návratu uvědomíte, v jak dobré zemi vlastně žijete, vy „neschopný státe“. Vulgárně se tomu říká vystrčit hlavu z vlastní pr*ele.
Mám nacestováno v zahraničí opravdu mnoho pane Danieli. A mohu s klidem říci, ze venku je železnice o parník jinde stejně tak rychlost vystavby.
Jak kde venku, že.
Přesně tak. Například těch 90 minut Berlín – Drážďany zůstává i po 30 letech úporného úsilí pouhým snem.
Ano. Pozadu.
Sebemrskačství ti jde na jedničku dvakrát podtrženou s hvězdičkou (rudou).
Tento požadavek je prosíravý.
Každý tady ví, že to přece bude odvozenina pantera…
A napadlo někoho, že by jednotky mohly mít základ v NIM Expressech?
S ohledem na to, kolik lidí chtějí připravit, by to dávalo smysl.
S ohledem na jiné předpisy, maximálku a celkově průser s těmi jednotkami se „základ“ nedá očekávat, bude to každopádně nový vývoj.
i s ohledem na to, že budou určitě chtít soutěžit i nástupce elefantů, tak mi to přijde skoro i pravděpodobné
dálkovina bude jednopodlažní, příměsto bude „kraken“, Škoda to má v nabídce už skoro rok
Ty se v Bavorsku velice osvědčily…
Někdo sem před časem dával odkaz na leták přímo ze škodovky. Na něm byla nová jednotka představena. Vložené vozy byly dvoupodlažní a řidičáky jednopodlažní, ale stejně vysoké jako vložená patra. Čelo vypadalo jinak, než NIM nebo ostravská patra.
Tak koukám, že si to pamatuji špatně, a jednotka je jednopodlažní: https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2024/09/Singledeck-Mulitple-Unit-26-Ev-EN.pdf
Pamatujete si to dobře, ale měl jste na mysli příměstskou verzi 22Ev.
https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2025/06/Produktovy-list-22-Ev.pdf
Ta výška nástupní hrany, není to nějak divné?
Já to chápu tak, že ty soupravy je možné dodat ve více verzích, pro tu či onu výšku nástupiště.
Škoda, k Ostravskym patrum stačilo dodělat hnaci vuz a jednotka by byla komplet.
Poslední vůz není pruchozi
Nenapadlo to nikoho, Škoda má už rok venku vizualizaci této jednotky
Né, to přece nejdé. Stejně tak rozvíjet technologie z Transtecháckých vozidel. To Češi dneska přece neumí neumí. Všechno je mnohem horší, než za komoušů.
Možná se mýlím, ale měl jsem dojem, že Arriva nižší cenu obhajovala mimo jiné tím, že budou vozit mnohem víc lidí. Což jim následující rozporoval Jančura. Každopádně Interpantery s kapacitou 350 míst vs Interjetya pendolina s 330, to mi jako nárůst kapacity úplně nepřijde.
A kdo říkal, že kupují zrovna 5-ti vozovou verzi. Čekal bych, že pro Škodu není problém udělat třeba 8 vozového pantera.
Mimochodem Interpanter je jen 160, takže zásadnější úprava než počet vozů stejně musí být zvýšení rychlosti.
Jen pro doplnění, nabízená jednotka 26Ev má limit 7 vozů.
Pokud to bude ona, tak tam uvádí škoda max. počet cestujících 600.
600 sedících v 7 vozech naznačuje, že i u 26Ev budou variantě v nabídce patrové vložené vozy. Minim7m je pak uváděno 200 sedících, to odpovídá třívozové konfiguraci bez patrového vložáku.
Jsem ještě zvědav jak bude řešen catering.
Proč řešíte Interpantery (a jiní pantery)? Copak tyhle vlaky vyhovují požadavkům? Zjevně se bude jednat o nové vozidlo a jistě se bude jednat o nějaké jednotky, jež budou spřahovatelné za účelem dosažení vhodné kapacity.
Na nové vozidlo nesedí termíny dodání. Takže to musi být panter + přeschválení na 200kmh.
Pokud se opravdu jedná o nějakou modifikaci toho, s čím se chce škodovka ucházet o pražské příměsto, pak lze relativně rozumě předpokládat, že na něčem takovém v Plzni/Ostravě již nějakou dobu vyšívají.
Vyšívají, mám to potvrzeno od kamaráda, který ve Škodovce pracuje na manažerské pozici, kam se vypracoval během desetiletí z pozice konstruktéra.
Takže Zbyněk Kořínek to Voženílkovo místo nakonec vzal?
ano maká se na tom už delší dobu
Interpanter z důvodu mechanických vlastností schválit na 200 v této podobě a s nynějšími předpisy nelze.
Interjety by měly být nastavený jako ten nejnižší standard a vše další by mělo být jen lepší a jsou nesrovnatelně lepší než Interjety
To by MD nesmělo dát nesmyslnou podmínku na nová vozidla.
Pokud chceš nízkopodlažbí vlak, a MD chce, tak je InterJet ze hry venku.
Nízkopodlažní vlak by požadován jen do Klatov, do Chebu ne
Což je naprosto špatně. Ministerstvo dopravy v tomto směru usnulo v devadesátých letech, kdy se dostupnost dálkové dopravy pro hůře pohyblivé neřešila. A dnes od ministerských úředníčků slýchávám: Nízkopodlažnost v dálkové dopravě je nežádoucí, vždyť se nezastavuje tak často a hlavně by tam neprojel minibar!!!
Dalo by se o tom přemýšlet, kdyby Ex6 byla i za Plzní skutečně expresní vrstvou, co staví jen v Mariánkách (a současně by to chtělo karlovarské Sp zahustit, což předpokládám nastane jednoho dne tak jako tak). Ale dnes je to zároveň meziregionální linka integrovaná v IDP, která slouží i kratším cestám, má přípoje na Tachov atd. – a proto souhlasím že tam nízkopodlažnost patří.
Nízkopodlažnost a bezbariérovost dnes už patří na VŠECHNY linky. Není nutný celý vlak, ale jeden vůz na linkách R a Ex určitě.
Bezbariérovosti se dá dosáhnout i bez nízkopodlažnosti. Viz třeba Japonsko.
A nebo také Velká Británie. Ale tudy pro nás cesta nevede.
Co je na tom špatně? Nízkou podlahu s mraky podestama v dalkovce opravdu nepotřebujete.
Pravda, stačí ta nízká podlaha, klidně v celé délce.
V tomhle mi stejně přijde lepší řešení ala UK, kdy je nástupní hrana výše a úrovňový vstup do vlaku.
Ano; ovšem to na naší infrastruktuře už nezvládneme implementovat, když od počátku železnice u nás jsme jen opatrně přisypávali stěrk a pak si řekli, že 550 mm už bude stačit.
Přesně tak, implementovat to nelze. Jenže ono to nakonec není špatně, protože nástupiště výšky 550 mm je optimální pro patrové vozy.
Pro patrové by bylo ideální tak 450mm, TGV M kvůli tomu má schod i do dolního patra, protože kvůli menšímu průjezdnému profilu mají podlahu dolního patra níže. U nás stačí rampa, ale rovná podlaha by byla přece jenom lepší.
Ticho uvnitř i venku a zvukotěsnost snad budou samozřejmostí. Interpantery jsou zatím kvůli hluku zralé na reklamaci
„maximální rychlost 200 km/h, což má k pojmu vysokorychlostní poměrně daleko“.
Tak tratě na kterých to má být provozováno mají současnou traťovou rychlost do 100 km/h a dlouho to tak ještě bude. Plzeň-Cheb a Plzeň-Klatovy jako VRT je zatím utopie.
Vždyť jsou tam úseky i na 160 km/h. Ne moc dlouhé, to je pravda.
Ejpovický tunel se nakonec Dobré správě na 200 km/h udělat nepovedlo?
Tunel samotný asi ano, ale s trolejemi byly nějaké maléry.
To už je dávno vyřešeno, s ETCS (které tam už je taky) teoreticky 200 km/h nic nebrání.
Sorry, ale pokoušet se o rychlost 200 km/h na nějakých pěti kilometrech trati, je pěkný nesmysl z více důvodů – úspora času zanedbatelná, nezanedbatelný nárůst je ale u spotřeby elektrické energie, zejména v tunelu.
Jsem zvědav, co předvedou. Na R16 je laťka na zemi, stačí dodat něco s funkčními dveřmi a budeme si pískat
Spíš je toho tam více za nedostatky, viz pravidelně nefunkční toalety, či opakovaná mimořádná řazení, kde místo ABmz jezdí AB
Za to na Ex6 je naopak laťka vysoko
Pořád zapomínáte, že je to jen polovina Ex6. Druhá polovina jsou Mnichováci, kde na Bavorském expresu asi bude ČD+Länderbahn jezdit tím samým jako dnes. S kvalitou to taky není žádná hitparáda. Jen o trochu lepší než R16.
Mám na mysli Ex6 soutěženou chebskou větev.
Lepší? Spíš horší, R16 přijede o chvíli pozdě, ale přece. Ex6 nepřijede většinou vůbec (ve směru od Mnichova).
Gratuluji domácímu výrobci k úspěch! Jen mě zajímá, který design bude 26Ev nakonec mít. Takový:
https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2025/06/Produktovy-list-26-Ev.pdf
nebo makový:
https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2024/09/Singledeck-Mulitple-Unit-26-Ev-EN.pdf
Jeden je z roku 2024 a druhý z roku 2025. Tak asi ten novější bych řekl. I podle srovnání s PESA pro RJ, je tam lepší aerodynamický tvar kabiny
Tipl bych, že spíš ten Takový, když je v novější verzi letáku.
Tak to chci vidět jak to stihnou do 12/28.
proč by ne, jakmile si plácnou jednotka půjde do výroby
Osobně tipují, že by se mohlo jednat o zcela nové jednotky v rámci Škody..
Zcela jistě, protože na 200km/h už musí být tlakotěsnost a jiný design čela kvůli TSI. Předpokládám tedy zcela nový model, s jednokřídlými dveřmi.
Přičemž 200 km/h pro vlaky na linky, kde se nejezdí 200 km/h, je naprosto nesmyslný požadavek. A to i vzhledem k malé délce tunelu Beroun – Smíchov, který by měl v budoucnu během provozu těchto jednotek snad i vzniknout a kde bude jezdit i nákladní doprava, takže těch 200 km/u nejspíš využít ani nepůjde. Linky R16 a Ex6 měly mít v požadavcích na vozidla rychlost jen 160 km/h. Tohle Ministerstvo dopravy zbytečně přestřelilo…
Železniční vozidla mají životnost běžně 30 let a více (takto se i odepisují). Já naopak kvituji, že objednatel je převídavý, a počítá s tím, že za 30 let může ta rychlost 200 km/h na té lince se objevit.
Nemůže se tam objevit, vyjma krátkého úseku Beroun – Smíchov.
Ještě v Ejpovickém tunelu by asi mohla být ne?
Ono je absolutně vyloučeno, že do 30 let nevznikne třeba nová trať Zdice – Zbiroh podél dálnice pro expresní vrstvu, případně i něco víc? Pokud se berounský tunel otevře, tlak na vylepšení úseku do Ejpovic (Příbrami, Rakovníka) silně vzroste.
Je to prakticky vyloučeno. Jednak jsou výrazně důležitější úseky VRT a za druhé by se na této VRT muselo nyní začít pracovat (projektovat), aby měla šanci do třiceti let vzniknout. A tunel Beroun – Smíchov před rokem 2040 nevznikne ani omylem. Začátek stavby někdy po roce 2030 a konec stavby tak rok 2050.
Je to naprosto správně, ty jednotky budou jezdit 30 let, je dobře, že mají rezervu. S touhle mentalitou by teď pomalu nebylo čím jezdit 160 km/h.
Sorry, ale na linkách R16 a Ex6 rychlost 200 km/h vyjma krátkého úseku Beroun – Smíchov NEBUDE nikdy a nikde. Rychlost nad 160 km/h je rozumné si nechat pouze na vysokorychlostní tratě. Jinak se vše zbytečně prodražuje, krom vozidel i trať samotná, přičemž na úsecích se silnou příměstskou osobní a jakoukoliv nákladní dopravou je 200 km/h obtížně využitelných. Jinak jsem rád, že 200 km/h je v požadavcích na linku R9, tam snad VRT během provozu bude a linka R9 bude přesunuta v úseku Praha – Světlá právě tam.
Mám pocit že R9 nemá po VRT jezdit do Světlé, ale jen do Poříčan, aby to obsloužilo Kolín, Kutnou Horu a Čáslav. Jinak proč je pořád tunel do Berouna označován za krátký úsek? Společně s Ejpovickým tunelem by to mohlo dát 35 km tratě s rychlostí 200 km/h, což je třetina vzdálenosti z Prahy do Plzně.
A Ejpovický tunel na tunel Beroun – Smíchov snad navazuje?!? Že jsem si toho až dosud nevšiml…
Rozjizdet se na 200 do Ejpovickeho tunelu je nesmysl, časova úspora takřka nulová, spotreba energií navíc značná.
Mne to vysvětlovat nemusíte, já to vím :-).
To bylo spíš pro ostatní, u vas vidím že myslíte racionálně. 🙂
Jenže chebáky nezastavují v Rokycanech, takže se to nerozjíždí z nuly, ale ze 160.
V Berounském tunelu je pro osobní vlak 200 km/h nutnost, jinak ho nestačí včas vyklidit a nepřijatelně se sníží jeho kapacita. Hasiče nějaké bláboly o spotřebě nezajímají.
Přesně tak.
No tak se tunel do Berouna udělá jen na 160 km/h, aby se neplýtvalo potenciálem, když vlaky nebudou umět 200 km/h.
Teď jen na koho takové selhání shodit a tragikomedie bude kompletní.
Průjezdný model na Hlaváku vás nenapadl.
Nenapadl, zcela záměrně. Není těžké přijít na to proč. Zaprvé – linky jsou vysoutěženy do určité podoby a ta se těžko měnit bude. Těžko dojde ke spojení dvou linek různých dopravců. Zadruhé je naprostý nesmysl táhnout linku Ex6 od Chebu přes Prahu jinam než směr Pardubice/Hradec Králové a dál směr Olomouc a tam 200 km/h také nikdy nebude (krátký úsek Choceň – Ústí zanedbávám). Mám pokračovat dále, nebo to stačí?!?
Jak víte že nikdy nebude? Co přípravy v úseku Choceň – Uhersko a dále do Pardubic, co úsek Kolín Poříčany (?) …. tam se chystá taky …
Je trochu otázka, jestli to bude úplně nové řešení, nebo se využijí hotové celky. Škoda už má v portfoliu tlakotěsná vozidla na 200 km/h, konkrétně NIM Express, takže použitelné vozy (vč. řídícího) už prošly vývojem. Druhá otázka bude řešení trakce, pakliže jsou to jednotky, tak budou muset být zcela nové hnací vozy.
Osobně bych se nedivil, kdyby byl výsledkem rychlíkový „kraken-panter“, Škoda by tak měla rovnou nachystané řešení pro Prahu (kam se ostatně Arriva hlásí taky).
NIM Express není na 200 km/h, a to zcela záměrně.
Tuším, ze novou jednotku na IC vlaky mají na papíře a dva prototypy se během příštího roku podívají do Velimi. A protože se jedná o nový typ, schvalování trvá dva roky.
Ostatní jednotky pro Regiojet, do Bulharska či Uzbekistánu jdou již schválené typy.
Byli i plány pro výrobu prototypových 22Ev, ale zatím je nějak ticho po pěšině.
Až do představení je možná i varianta Škoda Desiro HC/Mireo, kdy v rámci konsorcia Škodovka dostane daleko větší úlohu než u ComfortJetů
Panter místo Západních Expresů se staršími vozy je mžná zhoršení komfortu cestování. Asi jde o cenu.
Ne možná ale určitě, jako ze Superbu přesednout do Sandera
Sice ten vlak ještě nevyrobili… ale některým se už teď nelíbí sedačka.
Važně bude váš život lepší, když si vlak zprotivíte ještě dřív, než ho vyrobí?
Panter?
Tak západní do Německa zůstávají v režii ČD, tedy starší vozy plus mašina, tady dojde k poklesu kvality ještě ve větší míře InterJet – Panter.
Těm už se říká Bavorské expresy, ne Západní.
Takže nějaká verze Panteru, tak to je kvalitativní sešup dolů, když dnes tam jezdí Interjety. Kupka s tím ještě bude šaškovat na tiskovce. 😕
On tím jezdit nebude….
Vysokopodlažní Interjety nesplňují dnešní standardy. Bezbariérovost je u nových vozidel v podstatě samozřejmost.
A pro ty mínusující tak tady máte odkaz na jednu železniční ostudu a důvod proč bariérové Interjety už nikdo objednávat nebude: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-dneska-nikam-nepojedete-vozickari-se-na-nadrazi-musi-plazit-po-schodech-281522
super, přispěl jste sem sice smutným a ostudným příběhem pro SŽ, ale co to má společného s tímto tématem?
Že bariérová železnice patří do minulého století a dnes už se musí SŽ, objednavatelé i dopravci snažit o maximální bezbariérovost jinak to prostě fungovat nebude.
Co má benešovská stanice s nefunkčními výtahy společného s IJ?
Viz odpověď Alexovi – stanice a vozidla jsou součástí jednoho systému a jedno bez druhého použít nejde.
Ale jo, jenomže pokud bude bariérová stanice, tak nízkopodlažní vozidlo je k ničemu. A pochopitelně naopak. Ten IJ má aspoň plošinu.
Takže navrhujete nekupovat bezbariérová vozidla protože nejsou bezbariérové stanice a nestavět bezbariérové stanice protože nejsou bezbariérová vozidla? Takže změna nenastane nikdy a k lidem s omezenou schopností pohybu se budou železničáři stále chovat jako k podřadným navzdory stárnutí populace?
Jen houšť! 👍
Úžasné. Příměstské kostitrasy s úzkými nepohodlnymi sedackami na takové dlouhé strece.
Sedačky budou takové, jaké si objednání.
Příměstské už ne-e.
Nikdo ještě nic neviděl, všichni čekají na nějaký promoletáky s designem ale tady už mají jasno…
promoletáky s designem už jsou od loňska k dispozici, pravda na tu dálkovinu ten design od té doby ještě upravili
Až na to, že tyhle „panteři-neo“ budou muset být od základu přepracování, min. kvůli tlakotěsnosti a dalším věcem. Jsem zvědav, jak to chtějí stihnout.
A jel jste s těmi posledními, novými?
Řekl bych, že jsou snad ještě horší než ty starý teda… Hlučnost výzbroje uvnitř na některých místech obrovská, podvozek je možná tišší ale skáče snad ještě více.. A v technice jako takové taký nějaká zhoršení…
Mně se líbí, jak je tato diskuze plná jasnovidců. Můžu se vás tedy zeptat na otázky, které si vytáhni za 2 roky u státnic?
Takže zase další Pantery. Řekl jim někdo, že do Železné rudy nevedou dráty?
A hrome! To do teď nikdo nevěděl. Co s tím budeme dělat?
Myslite, ze to stihnou do tri let vyrobit a schvalit pro provoz, kdyz jeste ani nezacali? 🙂 Davam 99%, ze ne. 🙂
A vy víte, že nezačali?
ale oni už začali, jednotka je v podstatě připravena do výroby
Kdepak jsou lidem předkládané ICE … až se naučíte plnit aktuální zakázky, zejména náhradní doprava na relaci Turnov-Spálov a ne brát dotace a jezdit zelenou bednou..pak lze se ucházet s relevantní odhadem zisku o další výkony. Doufám že daňové poplatníky tato podstřelená cena nebude stát navíc ani korunu
Až to budou cestující ochotni zaplatit, tak tady budou jezdit luxusní vlaky. Do té doby to bude forma sociální služby.
Můžete porovnat s autobusovou dopravou Regiojet (Student agency), Flixbus (Umbrella atd. versus autobusy PID, které spojují již dnes některé totožné linky například z Prahy do jižních Čech.
Linky PID z Prahy na jih Čech kde jezdí linkové autobusy mají dražší jízdné než ty komerční se zájezdovými autobusy. 😉
Zkuste zapřemýšlet, jesti se na vizualizaci může vyskytovat vlak, který konstruktéři teprve začali kreslit.
Lidé budou jinak oblečení, budou stát jinde… Vizualizace je přibližné zobrazení, nikoliv predikce budoucnosti.