lot
Doprava ve městě Silnice Tramvaje

U D10 stojí nově 21 let stará tramvaj z Plzně, láká k občerstvení

Tramvaj Škoda 03T6 Anitra u D10. Foto: Občerstvení Letadlo
Tramvaj Škoda LTM 10.08 Astra u D10. Foto: Občerstvení Letadlo
V Plzni vyřadily tramvaj relativně brzo: po 21 letech provozu. Majitel odpočívadla z ní chce zázemí pro občerstvení.

Provozovatel občerstvení u dálnice D10 mezi Mladou Boleslaví a Bakovem nad Jizerou VAF Logistic Service přivezl na své odpočívadlo další dopravní prostředek. Vedle letadla Iljušin Il18-D stojí od dnešního dne první vyřazená tramvaj Škoda LTM 10.08 Astra v  barvách Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP).

Jde konkrétně o tramvaj číslo 305, později se má na ploše objevit ještě tramvaj číslo 307. Na odpočívce už tento týden její majitel položil koleje, na které je tramvaj odstavená. Umístěná je rovnoběžně s D10, takže ji velmi dobře vidí zejména řidiči ve směru na Turnov.

Nové zázemí pro návštěvníky odpočívky

„Propojíme obě do jedné tramvaje a uděláme z nich zázemí pro naše návštěvníky,“ řekl deníku Zdopravy.cz na konci září jednatel VAF Logistics Service František Vágner. Podle jeho plánu by měla být tramvaj částečně funkční a připojená k elektřině: mělo by jít například ovládat tlačítka pro otvírání dveří. Podobu interiéru ještě řeší, zvažuje v části tramvají například instalaci stolečku.

Za obě tramvaje zaplatí nový majitel podle smlouvy v registru smluv 111 tisíc korun bez DPH, jde o vozy z roku 1999. Tramvaje  začaly PMDP vyřazovat kvůli nákupu nových nízkopodlažních tramvají EVO2. Některé tramvaje si koupily jiné dopravní podniky jako zdroj náhradních dílů. Stejný typ tramvaje (v případě Brna pod jiným označením) dodala Škoda ještě do Ostravy, Olomouce, Brna a pro provoz mezi Mostem a Litvínovem.

Odpočívka u D10 pod vrchem Baba je dlouhodobě známa kvůli odstavenému letadlu, které slouží jako restaurace. Iljušin Il18-D létal u Československých aerolinií pod imatrikulací OK-WAJ. Jako restaurace slouží od roku 1986. Letoun prošel nedávno přelakováním a celkovou úpravou, která souvisí se změnou majitele celého odpočívadla. Vágner chce z celého areálu udělat návštěvní místo, které bude lákat zejména děti a fanoušky techniky. Problémem areálu je jeho velmi krátký připojovací pruh ve směru zpět na dálnici.

Takhle nám tu nádheru dnes ráno přivezli! 🤩

Posted by Občerstvení Letadlo on Saturday, October 10, 2020

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

to už ru bylo, jen zveřejnili jméno toho geniálního podnikatele. A to nemusí být konečná, možná tady přitáhne ještě jiné vyřazené věci. Mnoho úspěchů

Vlastimil Kocurek

No mám za to, že ten pan podnikatel moc estetiky nepobral, spíše má rád kýč, a plete si krajinu s muzeem nebo sběrnými surovinami. Rozumný člověk by takto podnikat skutečně nemohl.

Uvidíme, co ještě přitáhne, vyřazené automatické pračky a bude nabízet praní, možná autovrakoviště
a časem pokryje celou dálnici, FUJ, ještě, že tam nejezdím.

Martin

A obří krabice podél D10 /Kosmonosy, Bežděčín a Škoda Parts center/ opravdu přidají krajině na estetice ….

Vlastimil Kocurek

Ne, logistická centra krajině na kráse nepřidají. Ale to už bylo mnohokrát řečeno, zabírají zemědělskou půdu zpravidla vyšší bonity, protože jsou stavěna v nížinách, oteplují klima. Jde o to, že starostové mají plné právo takovou stavbu nepovolit, a přesto se nakonec postaví. Lidé, kteří s tím souhlasí, si neuvědomují, že tato logistická centra mají navíc provoz non stop. Tak klidný spánek. My rozdáváme zemědělskou půdu, jako bychom ji ani nepotřebovali, vždyť potraviny dovezeme. Zajímavé ale je, že skoro všechny vyspělejší země než my, mají i daleko lepší a efektivnější zemědělství – a to hlavně Holandsko, Francie, Rakousko, etc. a jsou… Číst vice »

M262

Koukám, že výrobky z Plzně mají opravdu dlouhou trvanlivost (a nemyslím zrovna pivo)

libcha

Nebyla tu tato zpráva už před pár týdny?

Adrián

Bola v zmysle, že to tak bude/chcelo by byť. Teraz tu je v zmysle, že to tak je.

libcha

Aha, a bude tu za měsíc další zpráva, že tam stojí už měsíc, kdyby měl někdo pochybnosti?

Vlk

Byla, psalo se o tom…

kulhán

Tarantík kýč place 2? 😁

BND 30

Majitel odpočívky na D10 rozhodně nebude takový neurvalec. Nadšenec ale asociál.

PetrB

„později se má na ploše objevit ještě tramvaj číslo 307.“

Tak rychle to asi nepůjde, dnes totiž měla tramvaj ev. č. 307 bouračku s autem v Plzni-Slovanech:

https://plzenska.drbna.cz/zpravy/doprava/3535-pri-stretu-osobaku-s-tramvaji-se-vazne-zranila-ridicka-automobilu-a-ctyri-deti.html

Bob

Tak stejně prý měl majitel v plánu ty dvě tramvaje spojit do jedné dlouhé, jestli jsem to dobře pochopil.

PetrB

No ne, Vás dokonce citují na Seznam Zprávách:
Nosálové ale věří ve svoji pravdu. „Rouška pod nosem je ideální kompromis. 90 % kapének stejně člověk vylučuje ústy a nos je u většiny lidí tvarován tak, že případné exhalace nejsou namířeny do dálky, ale dolů podél těla nositele nosu, tedy prakticky stejně do té roušky,“ míní například diskutující Bob na serveru zdopravy.cz.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/babis-se-pustil-do-boje-s-nosaly-nosit-rousku-nema-zadny-efekt-rekl-123752

Bob

Tak je to samozřejmě pravda, že pokud rouškovec nemá roušku i na uších a špunt v zadku, tak je mu houby platné, že má zakrytá ústa a nos.

Bob

„Za studií stojí 43 výzkumníků z The University of North Carolina at Chapel Hill, kteří popisují, že právě v nose se virus usazuje jako první a stává se tak vstupní branou viru do lidského těla. Potom ho lidé v některých případech dál vdechují to plic, kde může virus vést k vážnějšímu onemocnění.“ – takže aby se tomu zabránilo, musela by ta rouška být někde pod nosohltanem, mezi nosem a plícemi. Anebo „43 výzkumníků“ nepochopilo, že rouška není vzduchotěsná ani virotěsná, ale její hlavní efekt je v tom, že zpomaluje vystřikované kapénky a výrazně tak snižuje jejich „dostřel“. (A pak samozřejmě… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

nemusíte nosit obyčejnou hadrovou roušku, ale lepší roušku nebo respirátor s nanotechnologií a stříbrem, které jsou bezpečné.

Vlastimil Kocurek

Na to tam není místo, ale může expandovat i jinde, třeba v pražských pasážích, ta jsou dlouhé dost, nebo pár tramvají hodit na Hrad jako atrakci, když se domluví s Mynářem. Jen ho nechte, ať se dozvíme, čeho všeho ja takový schopen.

Brian Griffin

V té Plzni ti vyřadily nějaké ženy?

Bob

Pokud jde o ten podtitulek „V Plzni vyřadily tramvaj relativně brzo“, nemusely to být ženy, ale mohly to být třeba nějaké podniky, jejich orgány, nějaké instituce atd. Ovšem je pravda, že i kdyby to byly ženy, tak v případě neurčitého, nevyjádřeného nebo všeobecného podmětu je vhodnější použít generické maskulinum.

Pejorant

a není to diskriminace když ženy mají narozdíl od nás stejnou koncovku jako věci?

Jiří Kocurek

To je teda … v Brně jezdí několik K2 z roku 197x, které prošly už několika modernizacemi, některé snad i výměnou vozové skříně. Kdyby to tak nebrousilo kolejnice… tak by to mohlo omladit vozový park.

Martin z Moravy

Tady by byl prý problém se změnou polarity napájení, kvůli modernější elektronice. Nejsem technik, tak někdo kdo by to osvětlil? Dík

Vendelin

V Brně se všechny variace na K2 nahradí „Draky“ Evo2 …

Jan Šlezingr

„některé snad i výměnou vozové skříně.“
Výměnou skříně a výměnou podvozků, takže ve skutečnosti jezdí jen 40 staré papíry….

Bohumil

Omyl už to byl při výrobě. Když jsem se ptal, proč astra nemá otočné podvozky, bylo mi řečeno od odborníků ze škodovky, že je to celosvětový trend. Škodovka vyráběla lokomotivy, to je úplně něco jiného než tramvaj. No a podle toho ty jejich výrobky vypadají. Astra ničila koleje, odcházely ložiska motorů a elektronika sestavená na koleně byla poruchová. Díly neskutečně natažené cenově od výhradního dodavatele Škoda Plzeň. A to nemluvím o dodacích dobách náhradních dílů. Půl roku od objednání byl úspěch. Tak konečně jsou tam, kam patří. Vozit lidi tohle nikdy nemělo.

Leden

Sbírka šrotu se rozrůstá…

Jiří Kocurek

Měl by si tam pořídit nějakou tu 810. Nedávno tu nad něma šotouši plakali, že by se hodily jako zahradní domek. Teda jim ne, někdo jim je měl zachovat pro ně.

Vlastimil Kocurek

Lidská blbost a kýč nezná mezí. Jen aby pak nepotřeboval ještě bílého koně, a dalším majitelem se nastal nějaký bezdomovec. Ale nejspíše to tak skončí. :):):):):):):)

Marek

A za rok je popovezou do Liberce a vrátí do provozu…

Ludaxxx

To se nestane, protože Astra nemá otočné podvozky… kdyby ano bylo by to super:)))