lot
Doprava ve městě Tramvaje

Odloženou tramvaj u D1 v Průhonicích řeší už i ministr dopravy, někdo ji posprejoval

Odstavená tramvaj u D1 v Průhonicích. Foto: Ropid
Odstavená tramvaj u D1 v Průhonicích. Foto: Ropid

Ředitelství silnic a dálnic a silniční správní úřad začíná zaměstnávat odložená tramvaj T6A5 u dálnice D1, která se objevila včera u Průhonic v ochranném pásmu dálnice. Kdy a zda zmizí, zatím není jasné. Do případu se vložil už i ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Spíš to bude další pokus, jak obejít zákaz reklamy. ŘSD a silničně správní úřad teď musí urychleně řešit odstranění překážky,“ uvedl Kremlík na twitteru. V případě dálnic je úřadem ministerstvo dopravy.

Odstavení tramvaje včera řešila policie, která v zaparkování tramvaje na soukromém pozemku nevidí problém. Tramvaj není polepena žádnou reklamou a není ani stavbou pevně spojenou se zemí. Nastoupit proto musí úřady kvůli umístění v ochranném pásmu. Nejspíš budou rozhodovat o tom, zda tramvaj neohrožuje bezpečnost.

„Celou záležitost řešíme intenzivně se silničním správním úřadem,“ potvrdil mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Zajímavé bude sledovat, s jakou rychlostí bude silniční správní úřad případ řešit. Podobným problémem byla likvidace billboardů z ochranného pásma, kde vyřizování trvalo několik měsíců. Podle Rýdla už firmu vyzvali, aby tramvaj odstranili, ta to ale odmítla.

Odstavenou tramvaj podle twitteru Týdeníku Policie někdo v noci mezitím posprejoval. Podle serveru iRozhlas.cz tramvaj koupila společnost Domo Development, která u dálnice chystá obchodní zónu. Patří do skupiny PSJ, která je v úpadku. Podle Rýdla posprejování posunulo řešení celého problému, protože může být tramvaj považována za reklamní zařízení.

Tramvaj se stala mezitím terčem vtipů, u kterých není vždy zcela poznat, zda jsou myšlené vážně. Například pirátský zastupitel v Brandýse nad Labem Patrik Zandl na twitteru oznámil, že si tam tramvaj museli odložit, protože nemohli projet okolo Prahy. Piráti v Brandýse dlouhodobě prosazují tramvajové napojení do Prahy, jednu tramvaj si kvůli tomu už do města přivezli. Zandl potvrdil, že tramvaj není jeho.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A.R.

Loni tady byl článek o olomoucké tramvaji, že stojí na střeše nějaké garáže kdesi v Jihlavě. Ale věděli jsme, že si ji majitel koupil a chtěl ji tam, jakkoliv to některým přišlo bizarní.
Ale tady se neví vůbec nic – čí to je, kdo to tam dal ani za jakým účelem. A ještě se najdou lidi s vaukem místo mozku, kteří to posprejují. Vymáchal bych jim v těch barvách ksicht.

libertarianball

Hloupost nominantů za ano nezná mezí. A tak tenhle jedinec poseje republiku značkami o protisměru na dálnicích a bude vytlačovat tramvaje z polí. Jak je možný že je v jednom politickém hnutí tolik hloupých lidí?? Wtf

Arimatejsky

Mínus máte za nechytre vyjádření ohledně značení protisměru, až se čelně střetnete se zmateným řidičem, tak vás ta povýšenost přejde pokud přežijete.

libertarianball

Cedule protisměru jsou plýtvání penězi. Pokud někdo nedokáže rozpoznat protisměr, nemá mít řidičské oprávnění. (Kolem chodníků taky nestavíme ploty aby lidi nespadli do příkopu…potenciální nebezpečí je všude, ve zcela sterilním a absolutně bezpečném prostředí žít nelze.)

náhodný kolemjdoucí

To značení může zachránit nemálo životů, problém samotný však vůbec neřeší. Jestli je někdo schopen vjet na dálnici do protisměru, tak už dávno předtím měl přijít o papíry. „Zmateného“ řidiče je třeba stáhnout z oběhu dřív, než se taková věc stane. Bohužel je některým doktorům milejší než lidské životy všimné v obálce a řidičáky bezhlavě prodlužují nebezpečným řidičům.

železničář v důchodu

Dokud je relativně snadno možné do toho protisměru vůbec vjet a není to patřičně „ošetřeno“ technicky, pak vůbec nelze spoléhat jen na teoretické řešení formou „přijít o papíry“ a to značení skutečně potřebné je, protože každý zachráněný lidský život je příliš cenný na to, aby s ním nekvalitní projektanti a investoři nájezdů na dálnici směli hazardovat.

libertarianball

Uvědomte si že to značení je nesmyslné a ani nemůže být účinné.

1/ lidé potřebují vlastní zodpovědnost a stát to nemá sabotovat. Pokud lidé nejsou odpovědní, nepomůže ani les cedulí.

2/ máte někdo nějakou statistiku kolik lidí zemřelo na následky něčího vjetí do protisměru? A pokud je toho někdo schopný, tak velmi pravděpodobně provede něco obdobného na jiném místě.

Prostě primární účel tohohle opatření je zahrát na city. Andrej a jeho parta nic jiného neumí a jejich řízení státu jako firmy spíš odpovídá řízení státu jako auta v podání Olgy Hepnarové.

Ondra

V článku je snad zcela jasně napsáno, že „tramvaj stojí v ochranném pásmu dálnice“.

Filip

Není to pevná překážka může tam stát

Vbb

„Nastoupit proto musí úřady kvůli umístění v ochranném pásmu.“
Aby se všechny ty úřady do ní vůbec vešly 🙂
Ale co, když už bude plno, tak některé úřady zase vystoupí 🙂

libertarianball

Úřady bohužel nevystupují, ale zbytečně setrvávají a berou peníze….

David

Nechápu, že někdo musí všechno zničit tím, že to posprejuje. Když ta tramvaj byla čistá, každý si jí všiml a pousmál se nad tím a působilo to zajímavě. Takhle je to prostě jenom kus špinavého šrotu, který stojí někde na poli

VJY

Dobrá recese. Jen nechápu proč řeší bezpečnost. tramvaj stojí na poli za příkopem. A o kus dál ve stejné vzdálenosti stojí zástup bagrů vířivý bazén s popisky vysokozdvižné plošiny…… a ty nikdo neřeší..

libertarianball

Protože je to hloupý nominant za ano, jiný důvod to nemá…

Ondra

V článku je snad zcela jasně napsáno, že „tramvaj stojí v ochranném pásmu dálnice“. Kromě toho by mě zajímalo, jestli je zabráněno kontaminaci půdy při možném úniku oleje z tramvaje.