Výroba nových vlaků pro RegioJet začala, na zkušební okruh ve Velimi vyjedou v únoru
Nová jednotka pro RegioJet na linku R9. Foto: PESA

Půjde o první jednotky polského výrobce PESA, které dokáží dosáhnout rychlosti 200 km/h.
Vlaky Pesa jsou paradni, snad se jich nekdy dockame taky na lince Brno-Ostrava.
Krásná ukázka pragmatizmu. Pan Jančura rád žvaní o podpoře českého podnikání a proto zásadně nakupuje ojetiny z Německa a nové vlaky z Polska
Do této soutěže se hlásil RJ s vozidly Škoda, stejně tak nyní na R14. Přesně pro šíření takových bludů jste blokován, Vojtěchu Jankovský.
Kdo by to byl řekl, že článek o nových vozech Regiojetu sklidí takový úspěch.
Má MD nějakou opci na vyšší kapacitu? Nebo toto je na 15 let finální stav?
Opci nemá, ale dopravce je povinnen splnit požadavky. Tedy že max 10 % cestujících může stát max 30 minut. Takže v případě nárůstu to musí dopravce pojmout a kapacitně zajistit. To, jak si to MD ohlídá si ale iluze nedělám…
Neviem, ako v Česku, ale v SK (hlavne po nástupe Ficovej vlády) išlo MD po RegioJete „ako pes po saláme“ a pokuty lietali.
V CZ mu naopak toleruje takřka vše
Mně jen vadí ten tarifní chlív co tímhle vzniká. Jestli chce stát výkony soutěžit tak fajn, ale cestující nemá být obtěžován skutečností že každá závazková linka má jiného provozovatele.
Kvůli tomu vymysleli OneTicket, ale to si radši koupím na každého dopravce jízdenku zvlášť než tuhle předraženou hovadinu.
To je naprosto přesný. Kdyby stat tu liberalizaci dělal správně, tak si jako cestující všimnete jen jiného loga na vlaku a neřešíte.
Však s Oneticketem to tak v podstatě je.
Ne to rozhodne neni, Oneticket je temer vzdy drazsi nez jizdenka koupena u dopravce. Podobne byt vetsinou naopak je to treba i u jizdenky PID. U veskere dopravy v zavazku by imo mel existovat kanal, kde si lze koupit jizdenku za nejvyhodnejsi cenu nehlede na dopravce.
Ale jízdenka u dopravce, IDS nebo i OneTicket, je levnější než by byla jízdenka monopolních ČD.
Toto je nesmysl…
To není, One ticket stojí přesně stejně jako základní traťová jízdenka ČD. To že je dnes většina jízdenek ČD nějakým způsobem levnějších (Flexi atp) je právě dopad liberalizace.
Nevím jak u „IDS“ (protože tam asi záleží na tom, v kterém zrovna jste), ale v případě OneTicket ani omylem. OneTicket je proti ČD nehorázně drahá.
One tiket je vlastně stejne drahy jako jízdné ČD. A různé formy blamazi pro slevu jsou jako bonus.jen tam nejspíš neplatí režijka tak si mnozí sahnou na dno
To je to hlavní, co místní kolenovrty irituje. Jinak One ticket řeší všechny tyhle nářky na tarif, není na tom nic složitého. A na dno si sáhnou možná ti, kteří to všechno moc řeší, místo aby v pohodě cestovali a neutápěli se v nesmyslech. Za ty ceny, co tu máme, máme skvělou železnici.
A jak by toto fungovalo?
Jeden tarif, jedny přepravni podminky a jízdné flexi a vazane levnejsí, v mistni dopravě navíc IDS. Centrala pak přeuctuje jizdne dopravci. A jako bonus zachování věrnostních výhod na které jsou zákaznici zvyklí. (Obdoba ČD bodů, místenek zadarmo apod…)
V čem problém?
Myslel jsem spíš jak se to mělo udělat, aby se to ze stavu „všechno ČD“ dostalo do toho „správně liberalizovaného“ stavu? Dát dopředu vědět ČD, že od nějakého data už nebudou prodávat jízdenky za svůj tarif, nebudou si určovat ceny vázaných, převedou věrnostní body na něco jiného…? Zní to hezky, ale asi to nemělo úplně šanci projít…
Třeba při celostátní prosincové změně jř. Domluvit a vyřešit se dá všechno když se chce.
Jeden tarif máme. Místenky k jízdence zdarma by určitě byly dobrý nápad. A to, že jsou na něco zákazníci zvyklí neznamená, že to tak musí fungovat pořád stejně. Vzpomene si ještě někdo dneska na eLišku nebo na SONE+?
Jeden tarif máme formou drahého držhubného. A jenom hlupák ruší něco co zákazníci chtějí. A co se týče poměr cena/výkon tak s vámi hrubě nesouhlasím. Naše železnice je za ty pseudoslužby co poskytuje dost drahá.
Pozri cestovné v Rakúsku.
Podivej jak to vypadá tam a jak v CZ…. rozdíl obrovský
Mínusaři mi chtějí namluvit že v AT jezdí horší vlaky než v CZ 😀
Měly to všechno být sedmivozové jednotky. Třívozová je sólo neuplatnitelná vyjma mezi Brodem a Jihlavou. Tohle akorát bude zavánět tím, že se nebude dodržovat řazení… Tyhle spoje opravdu netrpí na nezájem cestujících a jejich růst lze v budoucnu očekávat.
Kolik je 4+3?
V praxi to znamená že většina spojů bude obslouženy 1x ctyrvozova a 1x ctyrvozova
Ve špičce budou jezdit třeba i 3x 3 vozová , poslední vlaky naopak čistě 4 vozová
Taktéž určitě existuje opce od MD aby se dalo pár jednotek dokoupit
Co chtěl objednavatel, to bude.
Bohužel….
Třívozová jednotka s 200 místy k sezení v hodinovém taktu je pořád výrazné navýšení kapacity proti současným soupravám (vyšlo mi 348 míst) v dvouhodinovém taktu. Takže s tou neuplatnitelností to nebude tak hrozné jak se nám snažíte namluvit. 🙂
Holt se nebude jako dřív ležet v Béčku přes čtyři sedačky. Nějaká efektivita provozu být musí. A kdo chce garanci místa, koupí si místenku.
Upřímně jsem doufal že to bude něco jako Pesa Dart, tj. plnohodnotná dálková elektrická jednotka. A ne wanovitá jednotka pro příměsto jen lehce upravená po vzoru InterPantera.
tak samo to má LEO, tak jsem zvědav, jestli u RJ budou nadávky do tramvají…
Budou to je jisté. Ale že interpanter je úplně stejná tramvaj to si fanoušci ČD a Škody nepřipouští.
Chceme nízkou cenu? Chceme. Co za ní dostaneme? Low-end.
Otázka je, co je to dálka. Je spoj o délce 250 km, s dobou jízdy 3,5 hodiny, dálkový?
Hlavně s tím nikdo těch 250 km nepojede. Tohle není vlak na ježdění z Prahy do Brna a zpět.
A je to vlak na ježdění z Prahy do Tišnova?
Dokonce i na ježdění z KrPole do Libně…ale ano, typická frekvence bude spíš Praha – KH nebo Brno – ŽnS…
Zapomeňte. Na to je lepší expres a dojet MHD.
Lepší Vysočina v hrsti, než Hungaria na střeše…
Tak on není dobrý pohled na žádný dopravní prostředek na střeše…
No než se člověk dokorcá na hlavas (v budoucnu na odsunutý to bude ještě dál) a pak než v Praze se dokodrcá z hlavního do Libně, tak časově lepe i pohodlněji vyjde ta R9…
To ano. Takových cestujících bude – tipuju – hluboko pod 5 %.
Těžko se najde někdo, kdo by tím chtěl jet přes 3 h. U mě je to „dlouhé regio“. Leoš jezdí koneckonců Pha – Ova Flirtem, a taky mu tam lidi lezou.
LE jazdí Flirtom aj Pha – Košice a nejazdí prázdny.
U vlaku na tuto trasu je fuk, jaká je primární koncepce. Pokud vezmeš AGV a uvnitř ho zničíš interierem ala honekr a nebo vezmeš InterPantera a uvnitř uděláš něco jako je Rocky Mountainer, v čem bys jel radši?
Tady mám tedy obavy, že to bude podobný tomu, co jezdí v DÚK a to to pravý ořechový nebude.
Doufám, že všude po celé jednotce budou vždy dvě a dvě sedadla proti sobě. Není nic lepšího než na sebe čumět se třema neznámýma lidma celou cestu.
Zvláště když jsou to kozatý rozverný holky co?!
A v krátké sukni 😀
Co když je kozatá rozverná holka abc? 🙂
Taková by asi nelezla na Zdopravy.cz😁
Tady už si někdo dlouho nevrznul, co?
PESA po 15 letech – no snad to nebude povinnost je převzít.
Řekl bych že to vážně nechcete
Regiosharky (řada 844) už těch 15 roků jezdí. Budou je ČD fans vyhazovat na důkaz svého tvrzení?
jestli nemají povinnost je někomu za 2 roky dát tak asi ne -budou se je snažit udržovat-pro Jančura fans
Uvědomujete si, že pomlouváte vozidla ve vlastnictví ČD?
Jasně, elektrické jednotky na 200 km/h rostou na stromech, proč si nezkopmlikovat převzetí provozního souboru.
Na stromech rostou regio jednotky na 160 km/h. Ty na 200 to ale pomalu začínají přebírat.
Bude to mít tichý oddíl?
Ticho a v Pese? 🙂
Když tam nenastoupí nějaká smaženice nebo rodina se řvoucíma harantama tak možná ano.
Bol som v tichom oddiele v ICE a jeden kre_te’n tam asi 20 min. telefonoval – nie práve potichu – a nezaujímalo ho to. Prišiel sprievodca (popri tom ten cvok stále kvákal do mobilu), ktorý neurobil a ani nepovedal „ani mäkké F“ a išiel ďalej. 🙁
ČD by se mohly inspirovat a tu svoji žumpu už konečně vyhodit.
ČD se už inspirovaly a čestně na R9 prohrály. Až to RJ převezme, tak tu svoji žumpu budou moct ČD konečně vyhodit.
Já bych s tím vyhazováním nebyl tak hrr, Pesa patří k výrobcům, než mají problémy s plněním termínů.
Stávající smlouva skončí a šlus. Problémy Pesy s vlaky na R9 nejsou starostí Českých drah. To ať si řeší RegioJet.
Není šlus jako šlus. 😀
Nepochybně 😉
„Převezme“ přelepte za „zprovozní“. Ten rozdíl ale nebude velký, pokud vůbec nějaký.
Nemluvil jsem o konkrétní trati, ale obecně. Je absurdní, že někde jezdily kvalitní vlaky ještě před Covidem a někde doteď jezdí šroty.
Protože stát na železnici kašle. Tendry na omláceniny se vypisují i teď
To víme, že všichni nadávají, jak jsou silnice na houby, ale přitom auta byla odjakživa priorita. Spíš mně vadí ta nerovnocennost na železnici, která se za ty roky několikanásobně umocnila.
Ona silniční infrastruktura na tom zas tak špatně není. A realita je taková že dálnice se voličům prodají lépe než nějaké přeložky koridoru.
Ano před 15-20 lety byly „spravedlivě“ skoro všude šroty, béčka, šukafony a jiné staré motoráky, téměř vše vysokopodlažní. Dneska je to rozdílné protože někteří objednatelé se starají více než jiní. Ale řekl bych že se to už zase celkem sjednocuje, Pantery skoro všude atd.
Ano, ale pořád to není kompletní. A hlavně, při ceně by se měla primárně řešit kvalita a čas, což se neděje.
Mě osobně vadí ta zastaralá infrastruktura. Všude samé klikaté pomalé jednokolejky a pak pár přetíženych dvoukolejných koridorů. A žádná koncepce ktera by ty tratě srovnala zkapacitnila, zvicekolejnila… nové vlaky jsou fajn, ale ta žalostná infrastruktura je potápí.
Problém je, že v ČR se stavěla železnice po vzoru „quantity over quality“. Ano, máme jednu z nejhustších železničních sítí. Ale k čemu to? Nejsem tak bohatí, aby jsme to byli schopni všechno udržovat. Navíc dnes, kdy spoustě lidem jde o rychlost, jsou některé tratě nepoužitelné. Proto taky se spousta tratí zrušila nebo rapidně omezila provoz. Ale za mě, před několika lety bych řekl ještě něco jiného, ale dnes je pro mě priorita čas. A bohužel jezdím výhradně po trati, kde se vůbec nezkrátil. A ano, lepší vlaky to nevyřeší, ale aspoň něco se může udělat. Bohužel ani to se… Číst vice »
Položiť všade 2-kolajky aspoň na 200 km/h a k tomu VRTky, ideálne za rok.
Prines 30 bn. Kč a môže byť.
Chcete snad obhajovat ty, co to stavěli?Spousta věcí se měla udělat už při výstavbě, jako jsou dvě koleje nebo základní úpravu terénu pro vyšší rychlost. Tehdy se báli na cokoliv sáhnout, což je absurdní, když se kvůli autům rozm***lo absolutně všechno.
Vymeniť všetky vozidlá za rok je predsa hračka.
Prines 300 mld. a môže byť.
Neřekl jsem, že se to děje rychle. Ale vadí mně, že stupnice kvality cestování je dnes obrovská a cena to vůbec nezohledňuje.
Ano, je to absurdní. Proto je dobře, že České dráhy o výkony přicházejí a tím pádem můžou ty největší šroty rychleji vyřazovat.
Problém je, že soukromníci si můžou vybrat, kde můžou jezdit. A když o trať nemá žádný zájem a kraj na to kašle, tak je to katastrofa.
I ČD si vybírají, kde budou jezdit. Resp. dávají dost jasně najevo, kde jezdit nechtějí.
Ano, jenže je tu rozdíl. Soukromníci tam vůbec nejezdí a ČD tam provozují šroty.
Na Slovensku na takých tratiach už 23 rokov nejazdí nič.
To chceš?
Ono Arriva s RJ provozují taky pěkné šrotiště. Nových vlaků mají jako šafránu…
Ano. Mají to, co si objednatelé objednali. Je škoda, že se to takhle flikuje. Taky mě to netěší.
Možná nemají nějaké špičkové vlaky, ale ve srovnání s ČD je to jak 5 hvězdičkový hotel. Alespoň z mého pohledu. A ne, není to žádné nadržování, jen nemám to štěstí, abych jezdil RegioPanterem, RailJetem, RegioSharkem apod.
V průběhu 25 let už proběhla v ČR jako celku velká proměna v kvalitě. Probíhat bude ale ještě 10 let. Potom budou omláceniny jezdit snad už jen na sezónních posilách (Vánoce, Velikonoce, hranice prázdnin…). Rychleji by to bylo nepřijatelně drahé pro všechny – stát, dopravce i cestující.
Ty nejhorší kusy jsou už dávno pryč, a i hodně těch trochu méně špatných mohlo přestat jezdit už před lety, ale v provozu je drží zvyšující se poptávka po vlacích od cestujících. Za tu jsem rozhodně rád, i když to má své nevýhody.
10 let. Trochu moc ne? Já čekám už 7 let a stále nic. A nejhorší kusy jsou pryč? To budou, až tady přestanou jezdit 810/814 apod.
Hodně se toho už vyřešilo. Dost se toho vyřeší 2029/30, a do těch 10 let skončí výplňkové smlouvy na ojetiny. Pokud ale čekáte modré z nebe na nějaké chcípající lokálce, nedočkáte se.
Promiňte, ale začala druhá polovina roku 2025. Zajímá mě, co bude do konce roku, potažmo toho příštího. Co bude za 4 roky je mně vážně ukradené. Zvláště, když už i do sebevětší díry jezdí lepší vlaky.
Jak to bude se zázemím a údržbou? Nebude už Malešicích na těch pár kolejích těsno?
Zazemi Regiojet nikdy nepotreboval a nebude je potrebovat ani ted.Dokud tohle nebuse ve smlouve nedonuti ho nikdo stavet.
A proč teda žádal o stavební povolení?
Kdybyste alespoň nelhali…
Žádat o stavební povolení a stavět jsou dvě odlišný věci. RJ taky žádal už o přidělení milionu kapacit na tratích na rozjezd desítek linek a zatím na žádnou z nich nejezdí.To stejný LEO.
Když byl Jančura naposledy v podcastu, tak říkal, že plánují další provozy por údržbu, ale mimo Prahu, kde je obrovský problém takovou investici umístit. Myslím, že zmínil Moravskoslezký kraj. V té souvislosti by se možná nabízely provozy po vagónce ve Studénce.
On už toho nakecal. Tu jednotku se sedmibpřídama jsem z Prahy do Ostravy ještě jet neviděl 😀
Mínusaři můžete mě ji ukázat na čem jezdí? Že bych se svezl 😀
Nebyly ty proklamace vyslány do světa ve stejné době jako sliby ČD, že na R26 nasadí desira? 🙂 Ty taky nikdo nikdy neviděl. Tam to nevadí? 😀
Na R26 jezdí už 6 let Arriva…
Chytreeeeej. Ano, to samozřejmě jezdí. Ovšem já mířím na doby, kdy žluťák ještě ani neměl peršany s ojetinami, a ČD na R26 jezdily s mixem kopřivového typu a slibovaly zlepšení v podobě desir.
Já na R26 občas Desiro vidím, ale je Arrivy 🙂
Už zase vyrábí? O Po kolikáté už jsou ve výrobě? Stále nimdo nic neviděl a že zrovna regiojet, kdy pan majitel se chlubí pomalu i novým šroubkem na podvozku se ještě nepochlubil ani hrubou skřîní (rejpání ukončeno) No jsem zvědavý jestli se stihne vyslat aspoň něco na trať minimálně ve zkušebním provozu v termínu, osobně v to vůbec nevěřím, nové vozidlo nového typu od výrobce co má s dodávkami nemalé zpoždění a kvalitativní provedení je na hodně dlouhou diskuzi. Navíc jen rok testů by bylo i na siemense málo, stačí se podívat jak dloho trvá už testování railjetů druhé generace.… Číst vice »
1) zkoušky nové řady trvají osm měsíců, takže to lze stihnout. Pokud se jedná o schválení nového typu, tam je doba cca dva roky.
2) v případě pozdního dodání by Pesa platila pokuty dle smlouvy a Regiojet by dočasně nasadil zřejmě esa s vagóny nebo by si něco půjčil
něco by si půjčil – to už jsem zažil vagóny poslal do Splitu a Ústí nad Labem – Kolín místo rychlíku jezdil autobus
Jinak půjčovna nových vagónu no nevím nevím
Nebyly by nové a platil za to sankci, kterou by mu zřejmě kompenzovala Pesa. Nebylo to obdobně v Ústeckém?
Pesa radši krachne než aby něco platila
Nebylo,pokuta byla odpuštěna.
Myslíte ty výhony z R23 které se má solit nikdy nepodívaly?
Z R23 se nikdy žádný vagon nepodíval na split
Jezdily tam úplně rozdílné typy
ale prd v Kolíně jsem si dával osobně nahoru lehátko abych měl kde sedět +i nějaký zapadlej letáček tam byl
BDcm (lehátko s kolo oddílem) se do Splitu i do Ústí rozhodně podívaly. 😀
Do Ústí se podívalo kde co. Byl i dopravce, co tam provozoval rychlík s jedním vagonem: https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/
Těšim se na realitu. Ten vlak bude minimálně zvenku podle vizualizací vypadat dost dobře, takže mam docela očekávání. A čekal bych, že se to i občas při výpadku Číňana objeví na lince Kolín – Ústí. Bude asi lepší, když bude průsery žehlit tahle Pesa než ta PID.
Já jenom doufám, že v jedničce nebudou stejné kiksy jako v Panterech.
Myslite kiks typu roztahaná 1.třída po celé jednotce?
No spíše neskutečný průchoďák …
To mate pravdu, ta jednotka je dost nešťastně řešená. Průchoďak, hluk a ve vyšších rychlostech se houpe.
Když si to tak národní dopravce naporoučel… Asi zná svoje zákazníky a ví, že jsou z takového řešení – včetně permanentně bouchajících interiérových dveří a podvozků – nadšení.
Asi úplně nenaporoučel, ale dal na výrobce, který tvrdil že toto uspořádání je nutné aby měl co nejlépe sjednocené typy vozů a splnil požadavek na počet míst 1. a 2. třídy… Zajímavé že nikde jinde podobný roztahaný průchoďák není. A ty tři různé typy dveří v interiéru jsou také unikát.
Jak si může nechat dopravce s více jak stoletou tradicí nechat něco tak blbého od výrobce nakecat – to nechápu.
V tomto případě jsem se nad tím nepozastavil ani chviličku 🙂 Zakázka byla rychle upečena k oboustranné spokojenosti.
Doufám že už budou úplně tiché z venku i zevnitř a ty co jezdí v Praze projdou opravou co brutální hluk odstraní
Jezdíme asi každý jinými jednotkami.Já jsem s Pesami v Praze spokojen.Pěkné svezení,pohodlný interiér a na rozdíl od Panterů tomu nekvílí otravně elektrovýzbroj při rozjezdech a brždění EDB.To se Škodě fakt nepovedlo.
Asi oba mluvíte o jiných. Diesel Regiofox řve brutálně, elektrický Elf je super
Záleží, kde sedíte. V motorovém voze dost hučí ventilátor (podle zvuku asi podobný/stejný jako na Foxech). A při jízdě přes výhybky tam drnčí kde co. Ale toho kvílení z výzbroje je tam opravdu méně.
Taky jsem z toho byl překvapenej. Zlatej Panter
Proč myslíte, že se tomu v zemi původu přezdívá „Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne“?
Na mezinárodním poli pak Permanently expected shutdown accident
PEkelně Smrdí Ařve
Je ve smlouvě ustanoveno, že dopravce musí dopředu označit zarezervovaná místa? Protože RJ tohle nedělá i když jeho firemní jízdenky jsou vždy i s místenkou. S IDS jízenkou vás pak za cestu klidně i dvakrát za cestu někdo vyhodí z místa a dopředu to nemáte šanci zjistit.
Jak to chcete udělat, když místenky lze běžně koupit až do doby odjezdu ze stanice?
Bezdrátový přenos v reálném čase? Expresní rezervace jako u ČD (nerezervované místo po odjezdu z výchozí stanice a neoznačené jako expresní je garantovaně volné)?
I když zrovna ČD toto sice mají, ale ve velkém nevyužívají. Velmi často se zobrazuje pouze „Expresní rezervace“ místo konkrétní místenky, takže vlastně není jasné, zda je místo obsazené nebo ne.
Jo a už se vyřešil ten neduh z railjetů, kdy rezervace po 15 minutách sama zhasla, takže člověk se vrátil z bistra a mezitím mu někdo zasedl místo?
S tím ale začaly ČD teprve nedávno.
Expresní rezervace měly ČD přinejmenším už v roce 2018.
Myšleno s tím, že je „nadužívají“ (dávají je i tam, kde ta místenka byla koupená klidně i týden před odjezdem vlaku).
A pro velký úspěch je snad ani nedávají dolů a oznacen skoro celý vlak
Takže see cestou když tak vyhodíte sám? 😁😉
No moje zkušenost s označováním místenek je např. u R16 taková, že kolikrát ani měsíc dopředu zakoupená jízdenka pak není označená (ani papír ani digi). A když už je, tak tam stejně někdo dřepí.
Při obratech v Praze nestíhají měnit a asi ani nechtějí…
Proč by měl RJ řešit něco „jako u ČD“? RJ musí hlavně plnit smlouvu a co a jak udělá nad rámec této smlouvy je jen jeho věc. ČD nejsou žádným etalonem, který by měly ostatní dopravci napodobovat.
Zrovna chování k nemístenkařům je u RJ suvereně nejhorší.
Už se mi párkrát stalo, že neoznačené místo (žádná Expresní rezervace) se najednou označilo a přišel cestující s místenkou.
Vyhradit 1 vůz jako nemístenkový, kam se rezervace neprodávají?
Nejlepí a nepřekonaný způsob,
Ano. To je jedno z možných řešení.
To už RegioJet dělá na linkách R23 a R8, předpokládám, že to tedy bude i zde.
To je záměr. Jančura ti tím sděluje že nemáš být socka co jezdí na PID a máš si koupit pořádnou jízdenku. Pak nebudeš mít tyhle problémy.
Bude to jako na R8, první třída a druhá třída standard s rezervací, lowcost bez rezervace.
Nepleťe obecenstvo. Rezervaci do lowcost samozřejmě koupíte. https://ctrlv.link/in6R
Půl vagonu je šedou, tak tam ne, jinak na zelené ano.
A chraň vás satan si sednout v rámci low costu jinam 😀 to vás u RJ vyhodí i průvodčí 😀
RJ 18 souprav na R9. Arriva deklaruje 22 souprav na Ex6/R16. Kolik jich nyní nasazují ČD? Poradí znalejší?
Na R9 cca 10 souprav v pracovní den.
Minimálně u R 9 to nelze porovnávat, protože dopravní koncept pro „novou“ R 9 je úplně jiný než pro „současnou“ R 9.
Mohu poprosit o nějaké shrnutí jak to tedy bude vypadat? V těch tabulkách ve smlouvě se moc nevyznám
Na co vám ty počty budou? Vlak bude často sestaven z více jednotek,
Pekelná čtyřvozová souprava řady 666.
Vizualizace vypadá dost dobře.
To kdysi vypadaly i vizualizace na RegioSharky. A realita…
Taky dobrá. Tedy pokud je řeč o designu.
Zajímavé je, že Pesy Elf Regiojetu v Ústeckém kraji fungovali vcelku slušně nad očekávání zaměstnanců v provozu.
a proto furt zaskakuje 628 nebo jede autobus? 😀
Takže Žlutý ďábel? Takový název by si oblíbili i ČD ultras
Jaky bude provozní koncept? Proč jsou objednány dvě délky? Ty krátké jen jako posilové a nebo budou jezdit i samostatně? díky
V době zadání měl být koncept takový, že ke spojování a rozpojování mělo docházet v Čáslavi.
Jinak potom rychlík každou hodinu a střídání do Jihlavy a do Brna.
A předpokládám že ČD nabídly dlouhé soupravy bez spojování a i to byl jeden z důvodů proč byly dražší. Ale teda čtyřvozovka mezi Brnem a Čáslaví bude pěkná sardinkárna.
7vozová souprava by měla mít cca stejně sedadel jako aktuální špičkové 9-10vozové, mě tu přesvědčoval před časem někdo (nepočítal jsem to, budu věřit). Včera jsem jel 6vozovým v 11 z Čáslavi a bylo dost plno.
Je pravda že současné soupravy jsou dost prostorné. Tady budou sedačky asi hodně nahusto a celkově bude interér „low-cost“.
Proto se do vlaků dává i první třída, aby ti, co chtějí více místa a pohodlí, měli alternativu.
Zajímavý paradox toho většího prostoru v první třídě je, že tam potkáte obvykle mnohem štíhlejší lidi, než ve třídě druhé. Z čehož mi vyplývá jasná rada pro pasažéry dvojky: Nepřežírejte se a taky budete si moct dovolit jet první třídou.
To by mohla být dobrá reklama 😀 Místo tučného oběda si raději zacvičte a jeďte 1.třídou 😀
To ať si vyhodnotí každý sám za sebe. Kolenovrti, důchodci, hubeňouři a socky maj dvojku, pro ostatní je k dispozici důstojné cestování v jedničce. 😁
Důstojné cestování v 1.třídě jsem teda v CZ ještě nezažil 😀
Jedna věc jsou nahuštěné sedačky, ale druhá věc je uspořádání současných vozů, kde se občas místem plýtvalo. Vozy Bee272 (58 sedaček) mají ve velkoprostorové části 2+1 velkoryse širokou uličku a všechny sedačky proti sobě, nic za sebou (což je fajn kvůli oknům ale vejde se jich tam méně). Vozy Bee273 (52 sedaček) mají uličku a za stěnou v těch dvoukupé… zase uličku. Pak se tam moc lidí nevejde, přitom se tam necítím nijak výrazně komfortněji než třeba ve voze Bdmpee233 s 80 sedačkami.
Předpokládáte, nebo víte? Provozní koncept a kapacitu vozidel určuje zadávací dokumentace, nebo dopravce?
Dokumentace určuje minima. Arriva na chebské větvi také nabídla podstatně víc než bylo poptáváno a diskvalifikována za to nebyla.
Což je ve špičce kulantně řečeno velmi odvážné poslat čtyřvozovou soupravu jednou za 2 hodiny na Brno.
To ministerstvu nedošlo, že se spáduje na oba konce R9, byť na Prahu trochu víc?
Vzhledem k tomu, že přes Českou Třebovou jezdí spoje výrazně rychleji moc cestujících mezi Prahou a Brnem nebude.
On ten vlak mezi Kolínem a Brnem nejede pustinou….
Ale mezi Zdarem a Brnem bude
No ale lidi kteří chtějí do Brna dávno jezdí po koridoru do Brna ale těch lidí kteří např jedou jen do Kutné hory, Čáslavy, Světlé nad sázavou těch je opravdu dost někdy nestačí 7 vagónu natož 4 to ty lidi budou ještě větší sardinky 😄
Dle aktuálního provozního konceptu jezdí R9 ve spičce mezi Brnem a HB v hodinovém tatku (až na výjimky).
Jestli to osekají tak poteš koště
No jenže po novém to nemá jezdit jednou za dvě hodiny, ale každou hodinu.
Nevím a ptám se, je jisté že do Brna pojede na všech vlacích vždy samotná 4vozová jednotka?
Ne. Nejlépe viz příloha 5 smlouvy.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24299749
Totiž příl. 7.
No jestli bude jezdit jen ten čtyřvozový do Brna, tak to bude hodně slušná sardinkárna… jel jsem v teď v sobotu v 17h z Kutné Hory do Brna a vlak byl dost slušně narvanej … snad 6 či 7 vagonů …
Kde jste vyčetl, že bude jezdit jen čtyřvozová souprava? To je bohapustá spekulace, ničím nepodložená.
V dokumentaci soutěže se psalo o spojování a rozpojování v Čáslavi. Tolik k těm “spekulacím”.
A také, že některé vlaky budou naopak posilovány u Brna. Tolik k těm “spekulacím”.