lot
Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje Trolejbusy Zprávy

V Brně chystají modernizaci vozoven v Medlánkách a Slatině

Vozovna DPMB Medlánky. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27984520
Vozovna DPMB Medlánky. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27984520
Největšího rozvoje se dočká vozovna Medlánky.

Vozovny Dopravního podniku města Brna ve Slatině (autobusy a trolejbusy) a Medlánkách (tramvaje, autobusy + ústřední dílny) čeká modernizace a rozšíření. Brněnští radní pověřili Dopravní podnik města Brna (DPMB) přípravou projektů, jejichž výsledkem má být rozvoj zmíněných vozoven. Má dojít mimo jiné k přesunutí trolejbusů do Slatiny z Husovic, v Medlánkách má zase vzniknout nový prostor pro autobusy. Město to oznámilo v tiskové zprávě.

DPMB využívá celkem pět vozoven: v Husovicích (trolejbusy), Slatině, Medlánkách, Komíně (trolejbusy) a Pisárkách (tramvaje). Ve slatinské vozovně byla už letos zahájená stavba, která zahrnuje rekonstrukci topení, zateplení hal pro autobusy, nebo úpravy osvětlení. Další modernizace má podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla spočívat například v demolici staré a výstavbě nové haly denního ošetření nebo zbudování nového trakčního vedení. Modernizace vozovny Slatina má umožnit následné přemístění trolejbusů z vozovny Husovice, případně dočasné vyklizení vozovny Komín, u které město do budoucna uvažuje o kompletní rekonstrukci.

Medlánecká vozovna by se podle města v budoucnu mohla dočkat největšího rozvoje z celé pětice. Záměr zahrnuje vedle kompletní modernizace a rozšíření stávající tramvajové vozovny a pracoviště ústředních dílen i vznik nových autobusových garáží.

Dopravního podnik spolu s městskými odbory investičním a dopravy mají nyní zajistit zpracování rámcového harmonogramu, ozřejmit finanční náročnost a získat potřebné pozemky. „Až poté budou jasnější konkrétní termíny či náklady na modernizaci,“ doplnil magistrát v tiskové zprávě.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jackub

Rekonstrukce vozovny Komín??! Proč, vždyť je to vozovna nejnovější, otevřená v roce 1997. Co je na ní špatného?

a8n

Holt devadesátková kvalita. Problémy tam jsou už dlouho.

Jiří Kocurek

„Jsou dva typy plochých střech: Teče ihned; teče po 10 letech,“ říkával jeden postarší profesor.

Jinak ta stavba je asi prokletá. Stavěná nadivoko, nevyřešené vlastnictví, roky neúdržby – budova byla všech a nikoho, ředitel stavitele, státního podniku STAVEX, se zastřelil…

Kráťa

Podloží… Trhliny v konstrukci apod. Myslím, že to bylo i léta předmětem soudních sporů.

cracatit

Zajímal by mě konkrétní plán rozvoje ÚD a vozovny Medlánky, s padesátimetrovýma šalinama se zřejmě pořád nepočítá…

Pavel

Takže Husovická vozovna končí. Což se dalo čekat. Nejmenší, okolo obytné domy, bez možnosti nějakého rozumného rozvoje.

Jaaaa

Má tam být muzeum.

M H

Husovická vozovna bude při výstavbě VMO Tomkovo náměstí odstřižená od trolejbusové sítě. Plus chce-li mít DPMB vozovnu/depozitáž/muzeum pro retro a historické vozy na jednom místě, Husovická vozovna je pro tento účel naprosto ideální – na trolejbusouvou síť je napojená, tramvajové koleje má hned vedle (neměl by být problém je v případě potřeby napojit) a není ani nijak extra velká.

Lech Malý

Tak při zavřeném Tomkámči by byly odstřižené spíš Vinohrady, a to ještě jenom v jednom směru, ze Staré Osady přes Vranovskou dojet lze, obráceně nikoliv.

Jiří Kocurek

Četl jsem kdesi o výstavbě nové trolejbusové stopy, aby se dalo jezdit mimo stavbu. To vedení se dá dostavět.

Lech Malý

To jste četl tady, a nemá se stavět spojka z Vranovské na Starou Osadu (manipulační stopa v opačném směru existuje a je využívána pro jízdy do vozovny Husovice), ale nová manipulační trať z Vinohrad do vozovny Slatina.

Martin V.

Kdyby mělo Brno parciální trolejbusy (aspoň s minimálním dojezdem bez drátů), tak by nemuselo věčně řešit překládání tratí při velkých rekonstrukcích ulic a manipulační tratě už tuplem ne. Chápu sice, že obměnit flotilu 150 trolejbusů chvíli potrvá, ale už bych nekupoval vozy, které musí cestující tlačit, pokud blbě zastaví uprostřed křižovatky.

Jiří Kocurek
Tomáš Gottschalk

Jestli rozšíří slatinskou vozovnu a přestěhují do ní trolejbusy, tak by se do husovické mohly vrátit kratší šaliny (sóla, EVO2, K2). Ausgerehnet v těchto místeh chybí krátký výjezd na tratě a že není jich tam málo plus perspektiva bytové výstavby v Nové Zbrojovce.

Ondra

Husovice vždy sloužily jen dvounápravovým tramvajím. Z prostorových důvodů se ani soudruhům nechtělo Husovice adaptovat na tramvaje T2 a T3. Dost pochybuju, že by dávalo smysl upravovat Husovice pro ještě víc prostorově náročné dnešní tramvaje.