- Autobusy •
- Infrastruktura •
- Město •
- Zprávy
V Brně chystají modernizaci vozoven v Medlánkách a Slatině
Vozovna DPMB Medlánky. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27984520
Největšího rozvoje se dočká vozovna Medlánky.
Rekonstrukce vozovny Komín??! Proč, vždyť je to vozovna nejnovější, otevřená v roce 1997. Co je na ní špatného?
Holt devadesátková kvalita. Problémy tam jsou už dlouho.
„Jsou dva typy plochých střech: Teče ihned; teče po 10 letech,“ říkával jeden postarší profesor.
Jinak ta stavba je asi prokletá. Stavěná nadivoko, nevyřešené vlastnictví, roky neúdržby – budova byla všech a nikoho, ředitel stavitele, státního podniku STAVEX, se zastřelil…
Podloží… Trhliny v konstrukci apod. Myslím, že to bylo i léta předmětem soudních sporů.
Zajímal by mě konkrétní plán rozvoje ÚD a vozovny Medlánky, s padesátimetrovýma šalinama se zřejmě pořád nepočítá…
Takže Husovická vozovna končí. Což se dalo čekat. Nejmenší, okolo obytné domy, bez možnosti nějakého rozumného rozvoje.
Má tam být muzeum.
Husovická vozovna bude při výstavbě VMO Tomkovo náměstí odstřižená od trolejbusové sítě. Plus chce-li mít DPMB vozovnu/depozitáž/muzeum pro retro a historické vozy na jednom místě, Husovická vozovna je pro tento účel naprosto ideální – na trolejbusouvou síť je napojená, tramvajové koleje má hned vedle (neměl by být problém je v případě potřeby napojit) a není ani nijak extra velká.
Tak při zavřeném Tomkámči by byly odstřižené spíš Vinohrady, a to ještě jenom v jednom směru, ze Staré Osady přes Vranovskou dojet lze, obráceně nikoliv.
Četl jsem kdesi o výstavbě nové trolejbusové stopy, aby se dalo jezdit mimo stavbu. To vedení se dá dostavět.
To jste četl tady, a nemá se stavět spojka z Vranovské na Starou Osadu (manipulační stopa v opačném směru existuje a je využívána pro jízdy do vozovny Husovice), ale nová manipulační trať z Vinohrad do vozovny Slatina.
Kdyby mělo Brno parciální trolejbusy (aspoň s minimálním dojezdem bez drátů), tak by nemuselo věčně řešit překládání tratí při velkých rekonstrukcích ulic a manipulační tratě už tuplem ne. Chápu sice, že obměnit flotilu 150 trolejbusů chvíli potrvá, ale už bych nekupoval vozy, které musí cestující tlačit, pokud blbě zastaví uprostřed křižovatky.
Je jich málo: https://foto.bmhd.cz/f/236/2352/235133.jpg
Jestli rozšíří slatinskou vozovnu a přestěhují do ní trolejbusy, tak by se do husovické mohly vrátit kratší šaliny (sóla, EVO2, K2). Ausgerehnet v těchto místeh chybí krátký výjezd na tratě a že není jich tam málo plus perspektiva bytové výstavby v Nové Zbrojovce.
Husovice vždy sloužily jen dvounápravovým tramvajím. Z prostorových důvodů se ani soudruhům nechtělo Husovice adaptovat na tramvaje T2 a T3. Dost pochybuju, že by dávalo smysl upravovat Husovice pro ještě víc prostorově náročné dnešní tramvaje.