V Adamově se chystá usazení nové 150tunové lávky přes kolejiště

Železniční stanice Adamov během přestavby (červen 2022). Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Adamov během přestavby (červen 2022). Pramen: Správa železnic

Montáž lávky začala v dílnách v lednu, od května pokračovala přímo na staveništi. Nyní bude usazena na betonové podpěry.

Železniční stanice Adamov na I. koridoru dostane v rámci probíhající velké přestavby příští týden novou dominantu. Bude jí 150tunová konstrukce lávky nad tratí, usazování proběhne v pondělí 20. června.

„Lidem umožní od poloviny srpna bezpečný přechod nad tratí a od prosince i přístup na nová nástupiště,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Lávka bude propojena se dvěma novými nástupišti schody a výtahy.

Montáž lávky začala v dílnách v lednu, od května pokračovala přímo na staveništi. Nyní bude usazena na betonové podpěry. „Stavba se musela založit do přilehlého svahu a vysoko nad úrovní terénu vytvoří místní dominantu. Pro nás to byla hezká stavařská výzva,“ uvedl projektový manažer společnosti Swietelsky Rail CZ Jan Parchanski.

Železniční stanice Adamov během přestavby (červen 2022). Pramen: Správa železnicStanice Adamov (červen 2022) s lávkou připravenou k osazení. Pramen: Swietelsky RailVizualizace nové podoby stanice Adamov. Foto: Správa železnicVizualizace nové podoby stanice Adamov. Pramen: Správa železnicVizualizace nové podoby stanice Adamov. Foto: Správa železnic

Konstrukce je složena z několika částí. Těleso lávky váží 46 tun, přístupová rampa 54 tun a schodiště od 18 do 30 tun. Při usazení bude padesátimetrová lávka provizorně podepřena. „Po aktivaci ložisek ji usadíme do definitivní polohy. Pak se dokončí pochozí povrchy, betonáž a podle návrhu architekta povrchová úprava. Vše doplní osvětlení, kamerový systém, informační panely a ochranné mříže,“ doplnil Parchanski.

Jeřáb s nosností 120 tun a další technika bude na staveništi již od neděle, aby jejich přesun co nejméně ovlivnil silniční dopravu.

Společnost Swietelsky Rail CZ rozsáhlou rekonstrukci železniční stanice Adamov za 834 milionů korun zahájila loni v říjnu. Vedle vybudování lávky a dvou ostrovních nástupišť zahrnuje obnovu kolejiště, vybudování a rozšíření opěrné a protihlukové stěny, modernizaci vnitřních prostor výpravní budovy a stavbu parkoviště pro 30 aut.

Stavba je součástí souboru staveb Správy železnic, zahrnujících ještě rekonstrukci traťových kolejí v úsecích Maloměřice – Adamov a Adamov – Blansko. Na trati je od loňského prosince výluka, vlaky by se měly vrátit letos 12. prosince.

Tagy Adamov Brno - Adamov - Blansko Správa železnic Swietelsky Rail
10 komentářů