V Adamově se chystá usazení nové 150tunové lávky přes kolejiště
Železniční stanice Adamov během přestavby (červen 2022). Pramen: Správa železnic
Montáž lávky začala v dílnách v lednu, od května pokračovala přímo na staveništi. Nyní bude usazena na betonové podpěry.
Mám pocit, že tam byl větší jeřáb https://www.lectura-specs.cz/cz/model/jeraby/univerzalni-terenni-jeraby-liebherr/ltm-1500-8-1-1026995
Ten menší tam byl zřejmě jen jako pomocný.
Stejně je to předimenzované. Tělěso lávky a 50 tun … Kolik potom váží ty mosty za Adamovem ve směru na Babice ?
Dle fotek je to příhradový nosník a z příhradováho nosníku fakt nelze vyřezat půlku konstrukce. Příhradový nosník je minimalismus sám o sobě a není na něm nic navíc.
Pokud byste chtěl vědět, co je c tomto případě předimenzované, mrkněte se třeba do Strančic.
a na kolik tun jste to spocital vy?
No já nic nepočítal … Já to spočítat neumím, jen mi to připadá strašně předdimenzované. Jen pochozí lávka pro chodce a 50 tun ? Klidně mně prosím vysvětlete proč je to tak těžké …
Třeba proto, aby to nespadlo ani v okamžiku, kdy začne pršet a uvnitř bude hustota lidí jak v šalině v ranní špičce. Plus ještě beton, co přijde do podlahy a bezpečnostní koeficient.
Tak nějak, schodiště nebo chodba se počítá na 300 kg/m2 a lávka na tom bude podobně. Není přece možné to odlehčit a dát tam cedulku „Max 3 osoby“.
Hmm, tak to jsem netušil. A ono to teda fakt tak nějak vychází … 55 tun / 300 kg … to je 186 metrů čtverečních … lávka má 50 metrů, 3,5 metrů šířků mít bude … Moc děkuji za objasnění. Ani jsem netušil že obyčejná lávka může být tak těžká …
Ve vozidle MHD se kapacita „na stání“ počítá 4 osoby / m2 => čili klidně 400 kg / m2.
Aktuální záběry z webkamer jsou zde: https://www.adamov.cz/rychle-odkazy/webkamery